Problem: Ihopkoppling med BT i bilen

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av furenius, 15 nov 2012.

  1. furenius

    furenius Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har precis skaffat en S3 LTE och får inte mobilen att behålla ihopparningen med min bils handsfree BT. Det är en Mitubishi Outlander 2010. Min gamla mobil HTC Desire HD hade inga problem att koppla ihop sig med bilen varje gång jag satte mig i bilen. Jag ringer hem i stort sett varje dag på väg hem, och den har funkat i 99,9 % av fallen. Dock med S3:an så tappar den ihopsynken varja dag. Det går utmärkt att para ihop den med bilens BT system, och om jag pröver ett par gånger medans jag sitter i bilen att stänga av och sätta på tändningen så kopplar den ihop sig. Men om jag väntar till nästa dag, så är ihopkopplingen borta. Det står i mobilens inställningar för BT att den är sammankopplad med handsfree systemet i bilen men när jag försöker ringa så säger bilen att det inte finns nån tillgänglig telefon.

    En koll på olika forum visar att jag inte är unik, utan att det verkar vara ett problem runt om i världen. Är det nån här som har samma erfarenhet och nån som vet vad man kan göra åt problemet? Handsfree systemet är ju tämligen värdelöst om man måste hålla på med en ihopparning varje gång man sätter sig i bilen.
     
  2. emperor

    emperor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  3. furenius

    furenius Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ett svar, men inte ett relevant svar. Det som jag frågar efter är själva ihopparningen. Det går att para ihop mibilen med bilen, men efter nån eller några dagar så fungerar inte ihopparningen längre, trots att det står att mobilen är sammankopplad med bilens hands free system. För att para ihop enheterna igen så får jag ta bort parkopplingen, starta om mobilen och utföra parkopplingen igen.
     
  4. emperor

    emperor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har du provat?
    Att stoppa Phone Book Access Profile (PBAP) verkar lösa i stort sett alla Bluetooth-problem med den här luren.
     
  5. furenius

    furenius Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej, men jag har inte min phone book i bilen. Mitsubishi funkar inte så, utan man lägger in dom namn man vill ringa manuellt. Så dom lagars i bilens telefonminne. Men jag kan kolla det, det är alltid värt att prova.
     
  6. epin

    epin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2009
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Inte mycket tips att komma med tyvärr, men kan i alla fall nämna att ihopparningen funkar utmärkt tillsammans med min Kia Sportage. Så det kan inte enbart hänga på telefonen.

    Använder funktionerna i bilen som mediaenhet och samtalsljud.
     
  7. furenius

    furenius Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    epin, vilken årsmodell har du på din bil?
     
  8. epin

    epin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2009
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    2011
     
  9. furenius

    furenius Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Uppdateringen som kom gjorde ingen effekt på mitt problem. Jag har även märkt att problemet finns på BT headset. Sen har jag kopplat ihop problemet med det andra problemet jag har, nämligen att det är i samband med att jag har parat ihop mobilen med bilens Hands Free, och när jag lämnar bilen så låser sig mobilen ibland med resultat att skrämen blir svart och jag får hålla inne av/på knappen väldigt länge för att starta om mobilen. Felet är sporadiskt och jag kan stundtals använda Hands Free systemet i bilen utan problem.

    Kan en fabriksåterställning lösa det hela?
     
  10. mange1975

    mange1975 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Testat o raderat de gamla BT inst. i bil o mobil o börja om från början kan ju bli lite konflikter om kopplar BT med flera enheter som BT headset,dator,högtalare bil m.m.
     
  11. furenius

    furenius Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för tipset, men det har jag redan prövat. Det känns som om det är fabriksåterställning som återstår, eller stänga av ihopparningen med bilen, vilket känns rätt trist då det funkade så bra med min gamla mobil.
     
  12. Zulu

    Zulu Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Trist att du har problem, tyvärr är inte bluetooth profilen särskilt stabil på S3:orna (vanliga och LTE). Har haft båda och har haft alla möjliga bekymmer. Tyvärr dock, måste jag säga att det har fungerat utmärkt med Bluetoothen på min V70 -10.
     
  13. Stromma

    Stromma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Jag har samma problem som du fast inte gällande just bilen, för för funkar det ännu då länge (peppar, peppar ta i trä). Men vid användandet av mitt mw 600 headset så får jag precis samma problem, dvs om jag slår av det eller befinner mig utom räckhåll för länge så står det som hopparat/anslutet, men jag tvingas ändå slå av/på Bluetooth för att det ska fungera igen...



    // Strömma