Problem: Batteri problem

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av made_man, 7 dec 2012.

  1. made_man

    made_man Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej allihopa

    Jag har lite problem med min galaxy sII. Först så funkade det inte att ladda ( ibland laddade den och ibland laddade den inte alls). Sen när det väl funkade att ladda så dör batteriet hur snabbt som helst. Dessutom dök det här "billäge" upp hela tiden ett tag. Nu verkar det ha försvunnit. Nu ser jag på programmen som körs att det är en massa som körs där. Så jag tänkte att det kanske är därför batteriet tar slut så snabbt så jag försökte stänga av dom men ju fler program jag stängde ner desto fler dök upp hela tiden.
    Finns det någon som haft liknande problem och finns det något att göra åt det? Eller ska jag lämna in den helt enkelt?

    Tacksam för svar.
     
  2. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    USB-problem, finns massvis med trådar om det! Generella tipset jag brukar ge folk är:

    "USB-kontakten (OBS. Ha mobilen avstängd och batteriet urdraget tack, vill inte förstöra din mobil :P)... Gör rent kontakten inuti mobilen med en liten borste - eller om du har, luft på burk/kompressor (UTAN dimmsmörjning) - vissa säger att det även hjälper att ta en liten tandpetare och bända själva kontakten där inne (plattan som är mitt i kontakten) mot skärmen. Om du ibland får upp "Vlingo Voice-service" när du klickar EN gång på hemknappen så kan jag med HUNDRA procent säkerhet säga att det är detta som är felet "

    Annars kan du byta USB-kontakten själv: http://www.24.se/flexkabel-ladduttag-till-samsung-galaxy-s2-i9100-p-17552-c-1166.aspx (Guider finns på youtube)

    Eller så lämnar du in den!
     
    made_man och brobjo gillar detta.
  3. brobjo

    brobjo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2012
    Inlägg:
    326
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Stämmer precis!
     
    Arbu11 gillar detta.