Problem: Telefonen laddar jätte segt, vad är detta?!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Gurr, 7 dec 2012.

  1. Gurr

    Gurr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tjena grabbar!

    Har haft min Galaxy S2 ett bra tag nu(snart 1 år). Har inte haft några problem förutom att mitt USB uttag(intag, beror på hur man ser på saken :D) blev fuktskadat engång och då lämnade jag in den på Phonehouse och dom fixade det för 1000kr...

    Sedan dess har det funkat bra, detta var nog någon gång i September jag lämnade in mobilen.

    Imorse så laddade jag mobilen under natten, ca. 8timmar(Ja den blev nog fulladdad redan efter 1-2h då det inte brukar ta mer än det). Och när jag vaknade av mitt larm så kollade jag på mobilen och den var på 100% så jag drog ur laddaren som jag alltid gör och somnade om. Jag sov i ca. 1timme, MAX 1½ timme och när jag vaknade igen så såg jag att mitt batteri endast hade 25% kvar. Jag blev väldigt förvånad.
    Jag satte mig vid datorn och tänkte, fan jag kanske bara drömde att den hade 100% eller något. Men jag såg att den åkte ner jävligt snabbt i batteri tid, jag var nere på 13% väldigt snart och tänkte wtf, jag laddar skiten då.
    Stoppade in den i laddaren och satte mig vid datorn igen. När jag fick sms, ca. 40-50min efter att jag stoppat i laddaren så var den fortfarande på typ 14-15% batteritid, så den hade typ laddat 1-2% på 40min. Helt sjukt. Jag bytte uttag och laddade den från ett annat uttag och den laddade upp till 99% men det tog kanske 6timmar skulle jag tippa på.

    Har någon annan haft detta problem? Vad fasen kan det bero på? Kan även nämna att mobilen var ganska varm, ca. 57 grader celcius, vilket är skit ovanligt. Jag har inte WiFi eller något sådant på heller.

    Är tacksam för all hjälp!


    Vänliga hälsningar,
    Gurr
     
  2. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Har du prövat att starta om mobilen eller stänga av bakgrundsprogram som ligger igång?
     
  3. SYRE

    SYRE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Hade samma problem med min första SGS2a för länge sen. Baksidan uppe vid kameran blev väldigt varmt och mobilen laddades ur snabbare än den kunde ta emot ström med laddaren i. Löste sig genom att stänga av luren och ta ur batteriet en stund. Förmodligen något program som knasar i bakgrunden och drar ur batteriet!
     
  4. brobjo

    brobjo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2012
    Inlägg:
    326
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Hade detta problem tidigare, då var det samsung knappsats som löpte amok och jobbade hela tiden när jag laddade telefonen. Fick återställa telefonen för att det skulle räta till sig. Kolla vilket program som drar ur batteriet.