Spontan reboot efter 4.0

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av ezone, 8 dec 2012.

  1. ezone

    ezone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Någon annan som fått detta efter 4.0 har 2 enheter och bägge har drabbats av detta ..:mad:
     
  2. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Även min får det, bara idag en 4 gånger. Mitt Internet 3g funkar inte heller bara wifi. Sen så laggar den så in helvete. Så nu kommer jag köpa någe annat har gett upp hoppet om denna skit tel.
     
  3. Mewn

    Mewn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2009
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har sett en omstart sedan update :/
     
  4. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 091
    Mottagna gillanden:
    1 193

    MINA ENHETER

    Jag har haft 5-6 reboots totalt sen uppgraderingen samma dag som släppet.

    Nästa telefon blir en Padfone 2 när företagsabbonemanget ska förnyas. LG never again! :-D Känns bra att lämna den skiten bakom sig, dock dröjer det 4 månader till, men det känns som att jag kan stå ut.
     
  5. vargen

    vargen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    har hänt 2 ggr, dock ingen gång efter en andra fabriksåterställning. Grym lagg har jag dock.. å vad är att vänta när man har 72 mb ledigt utan en enda app installerad, skandal.
     
  6. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 091
    Mottagna gillanden:
    1 193

    MINA ENHETER

    När jag pluggar in en laddningskabel så hänger sig skiten, 8/10 gånger. Av med luckan, ut med batteriet och sen omstart. Fint? LG...
     
  7. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Har bara haft BSOD 1 ggr sedan uppdateringen. Annars inga prob. Hoppas att LG kommer att fortsätta plugga igen problemhålen så att de inte överger O2X helt.

    Men det är ju klart, jag har ju inte uppdaterat med LG:s programvara.
    Först en nvflash med Topogigis ROM.
    Sen ladda ner .KDZ filen.
    Packa upp .KDZ filen med All-In-One P990-Toolkit (Här hade jag lite strul och packade upp manuellt.).
    Flasha in med smartflash :)

    Vet inte om det hjälper någon men det är värt ett försök
     
  8. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 091
    Mottagna gillanden:
    1 193

    MINA ENHETER

    Fick mer spontantrebooter under dagen.. Det är för j-vligt när det finns folk där ute som inte "kan" flasha med andra verktyg och som inte hänger på XDA. Ska man behöva göra det för att man väljer Android eller är det bara för att man väljer LG? ;-) Jag personligen tror på det sista..

    Nu ska den snart bytas ut för spontanrebooter tåler jag inte... Folk behöver nå mig.. och problem ska inte behöva lösas genom hackning och med andra kanaler än de officiella.
     
    Wimz3n gillar detta.
  9. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Kan inte mer än hålla med. Säger som min lilla vackra fru: "Det ska ju för h e l v e t e bara funka!". Nu gälle detta iofs en win7 burk som jag varit och lekt lite mycket med, men passar bra in här.

    Personligen har jag inget emot att flasha , testa, slita hår, skrika, gråta och slutligen skratta (oftast). Men för densom inte vill detta. Jag skulle kunna tänka mig att ta någon hundring för att hjälpa någon fysiskt få in nya rommar och andra trevlighetrer. Men jag hjälper till här så gott jag kan.

    Mitt råd till alla som har problem: flasha in den officiella manuellt...
     
    ime95mos och Sleepwalk gillar detta.
  10. Mewn

    Mewn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2009
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min startar om ungefär 1 gång om dagen efter uppgradering. Någon som har något förslag till fix?
     
  11. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 091
    Mottagna gillanden:
    1 193

    MINA ENHETER

    Kanse inte riktigt vad du vill höra, men min lösning är en Asus Padfone 2.
     
  12. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Lösningar i den riktningen finns många. Nokia har en grymt stabil lur nämerligen 3310. Hade en i tonåren och den hängde sig aldrig, bra batteritid och man gnällde inte på uppdateringar :D

    Nu ska jag bli lite seriösare...

    Funkar det inte efter uppdateringen, flasha om ett par ggr. Testa med olika ICS baserade rommar. Jag kanske fick den enda telefonen som inte var ett måndags ex men det funkar finnemang för mig.

    När det gäller våran optimus kan jag nog säga att ju mer "crazy" man blir i flash'n'hack, ju bättre blir det när det väl blir bra :P
     
  13. Alto

    Alto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    616
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Jag uppdaterade min för en vecka sen med LGs egna program. gjorde en fabriksåterställning direkt efter första uppstart.

    sedan dess har jag fått 1 random reboot och 1 BSOD, men löjligt bra batteritid o.O