ROM: Ultimate N7000 XXLSA JellyBean 4.1.2 v5

Diskussion i 'Galaxy Note - ROM-filer och utveckling' startad av Fi5hy, 2 dec 2012.

  1. pellegj

    pellegj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Vilken kernel ska man välja då? Finns ju en uppsjö :(
    Men jag antar att det är "PhilZ-cwm6-XXLRI-AUT-2.7-signed.zip" när man är på stock ICS 4.0.4?
     
  2. KeWm

    KeWm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Någon som vet om man kan få kameran på framsidan av telefonen att känna av om ögonen är öppna eller ej.
     
  3. ymmij23

    ymmij23 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    SmartStay finns, och fungerar bra. Du kan aktivera det under Display inställningarna.
    Igår upptäckte jag att min telefon hade dränerats på batteri på bara några timmar, så jag stängde av SmartStay. Vet ännu inte om detta var problemet.
     
  4. SilverDogg

    SilverDogg Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    633
    Mottagna gillanden:
    265
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 11
    kör just nu på utackas paranoid android, men känner tyvärr att det är lite för buggigt, och pa verkar ju tyvärr heldött på gnoten nu, så då tänkte jag söka mig till nåt annat. denna romen verkar ganska intressant, men är inte helt hundra på min kernel.

    3.0.15-CM-gf76e4eb
    utacka@utacka #1
    Sun Dec 9 17:43:22v CET 2012

    jag misstänker att det inte ska vara några problem att gå från denna, men lika bra att fråga så man vet om det funkar innan man gör nåt :)
     
  5. ymmij23

    ymmij23 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    När emmc-buggen först upptäcktes var den första säkra kerneln Abyss4.2. Av gammal vana har jag fortsatt att köra på denna. Om din är säker eller ej vet jag inte.

    Emmc-buggen har aldrig drabbat mig, trots att jag har gjort allt det man inte får göra. Antingen har jag bara haft tur, eller så har den helt enkelt inte drabbat mig.
     
  6. Ades

    Ades Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Min telefon går inte i deepsleep nu.. Enligt BBS så är det MediaScannerService(Media) som håller igång cpu:n på höga jävla varv(om jag tolkat det rätt).. Vad ska jag göra för att ta kål på den processen?
     
    Last edited: 14 dec 2012
  7. snajk

    snajk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Den kommer alltid när man lagt in en ny ROM då den scannar och indexerar all media på enheten. Låt den gå så lugnar den sig efter ett par dagar. Gör den inte det kan det vara ett problem. Vill du snabba på processen så rensa media innan rom-byte.
     
  8. Ades

    Ades Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Mjaha.. Ja jag la in 3-4 bilder på SD-kortet .. Men jag var tvungen att boota om telefonen.. För den sluta inte använda cpu.. Vänta ca 60 min..
     
  9. Tokas

    Tokas Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Jag slängde in denna och allt fungerar riktigt bra, förutom att internet lägger av ganska regelbundet. Det går att ringa och sms'a precis som vanligt, men internet kan helt plötsligt inte fungera, alternativt gå EXTREMT slött, i ca 30-60 minuter för att sedan helt plötsligt fungera som vanligt igen.

    Har varit såhär flera gånger om dagen sen jag la in det för ca en vecka sen.

    Har någon något förslag på någon lösning?
     
  10. KeWm

    KeWm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER