Dmtech Tablet 724W - 7" kapacitiv med ICS

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av drnashlenin, 25 maj 2012.

  1. fluff

    fluff Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Funderar på att köpa en att ha som väggklocka (Klocka, Västtrafik, väder och kökstimer typ)

    Har ett par frågor:

    * Ni som har den, är betraktningsvinkeln bra? För min del så är det viktigt att den klarar rätt mycket mer än rakt framifrån... :)

    * Finns det någon form av case till den som jag skulle kunna göra om till vägghängare?

    * Vart på tableten sitter laddaren?
     
  2. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Laddaren sitter på (höger) kortsida.
     
  3. jaffaliam

    jaffaliam Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag har samma platta köpte den i hopp om att ja kunde använda samsung remote appen för att navigera på min smart tv men de funkar inte screen bla bla stöder ej nån som vet nåt annat sätt de går att ändra screen resolution lr nån annan app tacksam för svar
     
  4. pgote

    pgote Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej, den klarar inte vinklar bra.
    Jag gjorde ett par fästen själv utav lite fjäderstål som jag filade till med vinkelslipen. Funkar bra.
    Men... ja.. jag ångrar köpet. För mycket som inte funkar (kan ju lämna tillbaka men jag orkar inte..). Bl a Google Talk/Voice/Video funkar inte, Skype funkar men kameran beter sig mycket märkligt, Webbläsaren beter sig också konstigt vid dynamiska sidor (med ajaxanrop och dyl) och visar inte all info som t ex tunna linjer (kanske beror det på upplösningen, vad vet jag).
    Jag köpte den för att ha som display för mitt 1wire system men den klarar knappt enkla websidor... Jag avråder..
     
  5. Hassizle

    Hassizle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2012
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Vet någon ett bra skärmskydd som passar denna?

    Tapatalke'd from my G Nexus.
     
  6. John7049

    John7049 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Bilder

    Hej!
    Jag har köpt en DMTech 724W att använda framförallt för att lagra, redigera och visa bilder. Jag har installerat ES Filutforskare (fildelningsprogram), QuickPic (bildvisningsprogram) och Photoshop Express. Jag för över bilderna utan problem från kamerans minneskort till plattan med hjälp av en kortläsare men lyckas inte kopiera de till plattans (32G) minneskort. Hur gör jag?
     
  7. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Det finns en app på plattan som heter Explorer. Det är en enkel filhanterare och det finns hundratals filhanterare att välja på på Google Play (market).
    I Explorer gör du så att du långtrycker på filen du vill kopiera tills en liten ruta med olika alternativ kommer upp, välj "copy". Sen flyttar du dig till den katalogen du vill klistra in filen i och trycker på knappen "editor" och väljer "paste".

    Annars kan du koppla plattan till en PC och aktivera USB-lagring så kommer både plattan och dess sd-kort upp som extern diskenhet och du kan flytta filer mellan katalogerna. Observera att filerna du flyttar inte kommer att synas i destinationskatalogen förrän du avaktiverar usb-lagring eller rycker ut usbkabeln för Android uppdaterar inte biblioteket förrän usblagring är avstängt.
     
  8. John7049

    John7049 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En god vän som är datorprogramerare hjälpte mig med detta. Vi använde den inbyggda Exporer.
    Vi har ett stort antal androidenheter och kopierar filer högt och lågt. Men på dmtech 724W får vi inte det att fungera.
    Med Explorer så ser vi alla enheter (intern, sd-kort och usb) och kan markera/multi-markera t ex jpg-bilderna på usb-minnet (SD-kort i en USB-minneskortläsare). Sedan långtryckte vi och valde "Copy"
    Men, när vi sedan väljer sd-kortet så är Paste "disabled"/inaktiverad. Provade både att markera enskild bild samt multivälja bilder.
    Vi hann inte testa ordentligt med ES Filutforskaren (missade att man behövde kryssa i "Upp till rooten") men återkommer hur det går med den.
     
  9. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Det funkar på min platta åt båda hållen iofs med ett 4GB kort men borde vara samma. Det är inte nån form av skrivskydd på ditt sd-kort?
     
  10. John7049

    John7049 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej, det är ingen skrivskydd, men vi har nu testat med ES Filutforskaren och det går fint. Varför det inte går med Explorer är fortfarande ett mysterium men skitsamma!
     
  11. bickle

    bickle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Har en sådan här till min dotter och den har funkat perfekt för hennes användande (enklare spel och pussel samt film). Men nu har det uppstått ett problem med att powerknappen slutat funka. Enda sättet att få liv i den nu är att stoppa i laddaren så att skärmen tänds.

    Nån som haft samma problem, kan man göra något själv? Antar att jag får gå tillbaka med den till butiken annars och hoppas på en garantilagning.
     
  12. bickle

    bickle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Lämnade in plattan pga av problemet med powerknappen i mitt förra inlägg. Den åkte in på service, var borta i en månad och kom tillbaka i torsdags med uppgraderad mjukvara.

    Funkade bra tills igår då nästa problem dök upp. Touchscreenen var helt ur funktion. Alla knappar funkade som de skulle men jag kunde inte göra något eftersom avstängning kräver att man accepterar på skärmen och det finns inget batteri att plocka ur. Fick invänta att den laddade ur och när jag sen startade upp den igen så funkade den som innan.

    Nån som känner igen det problemet då? Vad kan man göra för att starta om snabbare om det händer igen?
     
  13. JoeNish

    JoeNish Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2012
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det kommer ingen Jelly Bean rom till denna ? Eller om det finns nån custom rom?
     
  14. knutn

    knutn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Last edited: 27 nov 2012
  15. JoeNish

    JoeNish Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2012
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Dom två översta länkarna fungerade inte men tack iallafall. Får kolla lite på det där :)
     
  16. knutn

    knutn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

  17. phoneist

    phoneist Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kommer det en officiell uppdatering till denna liknande 725 H?
     
  18. Eraiser

    Eraiser Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Iphone 6S
    Platta:
    Sony Z2
    Har problem med netflix på den här plattan. Kör twk's rootade version(stort tack till twk för den ). Går bra att installera,starta och logga in på netflix,men när jag ska starta en film händer ingenting. Händer förövrigt inget än vad jag trycker på inne i netflix valmeny för filmer. Går inte trycka på "valmeny" eller "konto". Sökfältet har jag kunnat söka i en gång och jag har fått några träffar också,men ingen av dom har jag heller kunnat starta. Någon som har en aning om varför det inte fungerar? Tack i förhand!