Fråga: Värd att köpa?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av berkabo, 8 dec 2012.

  1. berkabo

    berkabo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej på er!

    Jag går i tankarna att köpa en begagnad Galaxy Nexus i väntan på att priserna på GS3 ska sjunka så fattiga studenter som mig kan köpa utan att offra för stor del av budgeten.

    Min fråga är kort och gott: håller den fortfarande? Kommer det fortfarande komma ett par uppdateringar?

    Min senaste telefon var en Optimus 2x som jag var rätt nöjd med. Men jag vill ha en större skärm samt lite bättre prestanda, och då verkar Gnexus vara perfekt för mig.
     
  2. Nevgh

    Nevgh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 7 Pro
    Platta:
    iPad (6th Generation)
    Absolut!

    Den presterar fortfarande mycket bra.. dock hackar vissa tunga 3D spel på den. Den har en grym digitzer. Tror att den kommer få en stor uppdatering till, följt av några mindre.

    Den är relativt billig andra hand under 2000 lappen.

    Annars om du är snabb så har cyberphoto helg erbjudande på HTC one X för 2999;-

    http://www.cyberphoto.se/mobil/?http://www.cyberphoto.se/info.php?article=htconex
     
    berkabo gillar detta.
  3. berkabo

    berkabo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag spelar sällan spel, så det är inget som stör mig!

    Det jag är lite osäker på är batteritiden som verkar vara undermålig. Jag har inte hunnit kolla upp det ännu, men troligtvis finns det en hel del ROMar som fixar till det.

    Sedan är det ju det där med storleken ändå... Hur känns den i fickan? Helst på tighta jeans, är det svårt att ha den där?
     
  4. Nevgh

    Nevgh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 7 Pro
    Platta:
    iPad (6th Generation)
    Batteriet är ingen höjdare, går du till skolan 8.00 surfar, smsar, tar något foto och lyssnar på musik är batteriet slut vid ca 18.00.. men det finns ett större original batteri från men det gör telefonen tjockare,

    Den sitter perfekt i handen och jag tycker att den inte känns alls i fickan. Men på tighta jeans skulle den kännas av med ett silikon skal runt, utan ett skal så är de inga problem :)
     
    berkabo gillar detta.
  5. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag tycker inte batteriet är något problem för mig i alla fall. Jag köpte den direkt när den kom till Sverige och har kört med samma batteri sedan dess. Jag har dock kört CM10 ett bra tag och där tycker jag batteritiden var bättre än vad jag har nu i stock 4.2

    Att sänka ljusstyrkan på displayen hjälper rätt mycket!

    Jag tycker det är en bra telefon om man får den till ett billigt pris.
     
    berkabo gillar detta.
  6. th3_Dud3

    th3_Dud3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2012
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag hade problem med mitt batteri innan. Räckte knappt en jobbedag med en timmes surftid plus sms och lite samtal. Hade väl 10-20% kvar när jag kom hem. Men så roota jag nexusen och la in en bra Rom + kernal. Så nu är det absolut inga problem med batteri tiden..brukar ha 50-70% när jag kommer hem från jobbet nu. Kör med Xylon 4.2.1 010 och franco kernal r342. Men klart en ny nexus 4 hade ju inte varit fel;-)
    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
    berkabo gillar detta.
  7. LtSqarePants

    LtSqarePants Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det som gör mest skillnad för mig, med batteritiden, är:
    Jag har riktigt dålig mottagning på jobbet så där byter jag till "2G only" då får jag 5 extra timmar... Tycker att det är lustigt att Android inte kan hantera detta på ett mer vettigt sätt...

    Annars tycker jag att det är en riktigt trevlig telefon!

    Tänk på att vanilla Android är beroendeframkallande och att touchwiz kommer kännas korkat efter att ha kört naturell....

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
     
    berkabo gillar detta.
  8. consone

    consone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2012
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    LtSqarePants: Tack för det! Mitt batteri tar massor extra när jag är i skolan, så det ska jag testa!

    Precis som tidigare poster är jag toknöjd med min nexus, har haft den sen i somras och allt har varit toppen. Batteritiden tycker jag är helt okej. Min drar i snitt 20% i timmen med skärmen på, i standby tar den knappt 1% i timmen förutsatt att jag har god täckning. Kort och gott får jag ut cirka 4h skärmtid på en dag + ~1 timme musik och några samtal.

    Angående storleken. Jag bär också tighta jeans, och jag får plats med den utan problem. Då jag har den i ett case känner man av den, men det funkar!
     
    Last edited: 9 dec 2012
    berkabo gillar detta.
  9. GreenTurtle

    GreenTurtle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Har samma bekymmer med mottagningen jag med på jobbet (mitt i urskogen o_O). Får du mycket bättre mottagning om du kör 2G only (märkbar skillnad)?
     
  10. wunderbaum

    wunderbaum Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Med Android 4.2 är den lika snabb som en Galaxy III (lånar en ibland).

    Kör 4.2 och har egentligen inga problem med batteritiden. Har också dålig mottagning på jobbet men har säkert 30-40 % kvar på kvällen. Om jag har mycket att göra på jobbet har jag säkert 60-70 %. Då lyssnar jag på spotify på vägen dit. Surfar alltid en del. Ringer lite.
    Hade en Galaxy S före och den var absolut inte bättre i batteri tid.
     
    berkabo gillar detta.
  11. berkabo

    berkabo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Sitter just nu med en Gnex i handen. Fick tag på en för 1600. Inga repor, gällande garanti, ny laddare och så vidare.

    Har precis flashat in Paranoidandroid.

    Kunde inte vara nöjdare!



    Edit: Förresten. Ljusstyrkan är inte särskilt bra tycker jag. Tycker skärmen känns mörk trots att man har den på 100 %. I och för sig kan det ha att göra med att det är en helt annan skärm än min gamla O2x.
     
    Last edited: 10 dec 2012
    Hund gillar detta.
  12. LtSqarePants

    LtSqarePants Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    kanske inte bättre, den kör ju Edge oberoende av inställningen.

    men bättre batteritid!
     
  13. Shadowrun

    Shadowrun Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop+Root
    Info:
    Nuked vibration för att få silent mode med "volym ner"
    Det finns på Ebay batterier med 2430 mAh som kan ersätta originalet utan att man byter luckan bak. 112 kr. Kommer en recension senare. :)
     
  14. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    eBay-batteri för runt 100-lappen där de lovar att det är högre mAh än originalet så kan jag garantera att 90% av fallen så är det extremt usel kvalitet på de batterierna. Om du ens har tur att få ut så mycket som det lovas så kommer det bli extremt mycket sämre efter bara några laddningar.

    Jag har testat ett antal "hög-mAh"-batterier från eBay och andra ställen (kines-ställen) och 9 av 10 har varit sämre än originalen.

    Så ha inte för höga förväntningar nu bara :P
     
  15. hussseein

    hussseein Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    1 492
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    hur många timmar får ni ut på er galaxy nexus? Klarar den från 08:00 till 21:00 på kvällen med ca 3-4 timmar skärmtid?
     
  16. Nevgh

    Nevgh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 7 Pro
    Platta:
    iPad (6th Generation)
    Jadå! Sen beror de även på vad du gör. Lite samtal, sms, surfandet kommer den klara sig
     
  17. hussseein

    hussseein Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    1 492
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    det lät lite tveksamt? Hur många timmer skärmtid får ni?
     
  18. consone

    consone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2012
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Jag sitter just nu med 50% kvar av batteriet. Drog den ur laddaren för cirka 12 timmar sedan och har en skärmtid på 2h 25min. Har mestadels surfat den tiden, och spelat i kanske 20min. Ljusstyrkan är satt på cirka 40%
     
  19. Snö

    Snö Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Med 3-4 timmar skärmtid så kommer du med stor sannolikhet behöva ladda den nån gång under dagen då det är skärmen som drar absolut mest batteri på telefonen.
    Jag brukar ha lite över en timmes skärmtid och tar den ur laddaren strax efter 8 på morgonen och sen runt 21-22 brukar den klaga på att den är under 15% batteri.
    Signalstyrkan vid mitt jobb är dock väldigt dålig så min telefon drar nog lite mer än vanligt större delen av dagen.
    Jag har i princip all sync påslagen.
     
  20. 4ndroid

    4ndroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Jag har alltid lägsta ljusstyrka på. Behöver jag högre, ändrar jag det tillfälligt, typ när jag är ute i solen. Spelar spel, surfar, smsar, ringer... 100% på morgonen, ca 50% kvar vid dagens slut. All sync är på, WiFi uppkopplad minst 80% av dagen.