Diskussion: HOX, oförtjänt mycket skit?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av DroidAdde, 7 dec 2012.

  1. DroidAdde

    DroidAdde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej alla glada HOX ägare!
    Sitter och reflekterar lite över min HOX så här på fredagskvällen. Har ägt telefonen sen releasedagen, back in april. Många klagar på HTC och det sena släppet av Android 4.1, visst jag kan också känna mig irriterad på att inte HTC håller vad dom lovar men som andra redan skrivit, bättre en firmware som är stabil än en som är full av buggar.
    Det är inte det jag tänkt skriva om egentligen. Det jag bryr mig om är hur telefonen presterar varje dag, vare sig det är vardag på jobbet eller helg när jag är ute med hunden i skogen. Måste säga att jag är imponerad! Skärmen är nog den bästa jag sett på en telefon hittills, den är helt fantastisk och något som jag prioriterar högt. I övrigt så är det enda jag kan klaga på multitaskingen (ICS).
    Batteritiden är inget som har påverkat mig, varken bättre eller sämre än någon smartphone i toppsegmentet. Visst, jag hade 2 DOA lurar och har haft det ökända WiFi-problemet (glapp) men i övrigt fungerar telefonen helt klanderfritt. Tro nu inte att detta är min första mobiltelefon, jag har haft min beskärda del. Min första mobil var en Nokia i början av 90-talet. Det var andra tider då...

    Min tidigare favorit var min kära SE K750i, det var en riktigt bra telefon, fast den inte var "smart". Pratar vi smarta mobiler så har jag haft en del Symbiantelefoner, inget att hänga i julgranen direkt men var funktionella på den tiden. Efter det har jag haft en HTC Desire, också en bra telefon men med på tok för lite internt lagringsutrymme och en Samsung Galaxy S2 (med för dålig skärmupplösning). Har just nu även en iPhone5 som jobbtelefon (är ganska nöjd med den då den stödjer cal- och carddav).
    HTC one X är en mycket bra telefon, punkt. Samsung Galaxy S3 är också en bra telefon, punkt. Det som väger över till HOX fördel är skärmen och Sense, ja, Sense är mycket bättre (enligt mitt tycke) än TouchWiz. Fullkomligt avskydde TouchWiz i SGS2.
    Vad vill jag då få fram i denna tråd? Jo, att HOX är en förbannat bra telefon, det tror jag nog de flesta av oss kan skriva under på. Visst, det finns vissa problem, speciellt med de första batcharna. Ska man acceptera detta som konsument? Kanske, kanske inte. Jag hade lite is i magen och bytte ut mina DOA telefoner. Glömmer man den tiden, way back tidigare i år, så har min HOX inte svikit mig på det sätt som tidigare telefoner gjort. Kommer jag välja HTC som tillverkare av min nästa telefon? Kanske, kanske inte, det beror på hur Androidvärlden ter sig framöver. Det jag hoppas på är att HTC fortsätter att göra telefoner i framkanten av vad tekonologin kan ge, men samtidigt tonar ner sina egna anpassningar av Android och istället sneglar mot Nexus och de framgångar som Googles "egna" skapelser skördar just nu.

    Over and out...
     
    Last edited: 9 dec 2012
  2. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    men jösses! styckeindelning!!!
     
    -WR-, Demonizer och h0nden gillar detta.
  3. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    ja min hox är ganska bra nu EFTER att JAG öppnat den och lött sladdar till antennerna. gpsen blev mkt bättre och mottagningen på 3g nätet slår nu andra telefoner på fingrarna(innan tappade jag nätet helt när polarnas telefoner hade 2 staplar).
    det störta problemet är wifi'n som trots kabel tappar när man håller högt upp på telefonen, misstänkte att antenn delen var för liten vilket den oxå är OM man håller telefonen högt upp vilket man gör om man tex kollar youtube då tappar den mottagningen helt i vissa fall.
    batteritiden är inte bra vilket är tråkigt. sen lider jag även av "knaster-problemet" i bla youtube. lyckligtvis är det borta på JB men med 3 brandning så får jag vänta ett tag till. sen är bygg kvaliten mkt dålig i mitt tycke, när jag hade isär telefonen lossnade glaset från skärmen vilket är illa men med lite lim och pillande löste jag det.

    HOXen har potential, dessvärre verkar htc löst problemen genom att släppa HOX+.

    sen är de flesta inte som oss här i forumet som öppnar och lagar våra telefoner själva eller flashar in en rom vid problem.

    sen förtjänar hox all skit den fått eftersom som den var så ohyggligt full av hårvarufel i början.

    HOX är en telefon för dig som:
    *gillar att öppna din telefon och lösa tillverkningsmissar.
    *inte bryr dig om att batteriet tar slut så där mitt under dagen.
    *gillar skumma buggar som att ljudet hackar och har sig.
    *är tekniskt lagd och gillar att flasha in roms.
    *gillar MKT bra samtalskvalite
    *gillar en fin skärm.
    *inte bryr dig om att wifin lägger av när du kollar youtube(då man täcker den minimala antennen)

    min HOX är ganska så bra nu men jag känner nog ingen som skulle öppna sin telefon och löda en kabel till alla antenner.
     
    Last edited: 7 dec 2012
    termostat gillar detta.
  4. Hänglås

    Hänglås Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    2 747
    Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Har inte haft ett enda problem med min hox och min är ändå ifrån första batchen. Inga gula fläckar, ingen WiFi glapp eller dylik. Ingen av mina 3 kompisar har det på sina heller så att säga att man måste öppna upp den för att den ska funka är inte sant.
     
  5. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    man måste inte men vill man ha grym mottagning överallt så är det att föredra och om man gillar att använda wifi. det är något jag kräver av en dyr telefon.
     
  6. Hänglås

    Hänglås Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    2 747
    Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Jag har grym mottagning.
     
  7. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Jag är supernöjd med min. Innan jag köpte den trodde jag inte att jag skulle använda sense, utan att jag skulle använda cm10 eller liknande. Men när jag började använda sense, insåg jag hur bra det är! Det ser riktigt snyggt ut och är enkelt att använda. Batteritiden har verkligen blivit bättre med jb, jag skulle tro att jag snittar 3,5h skärmtid per dag med en del musiklyssnade och annat. Snabbheten blev också mycket bättre i jb, inte för att den var dålig med ics, men nu fick den sig verkligen ett lyft! Så jag är riktigt nöjd!

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
     
  8. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Jag hade tålamodet att vänta lite och har en HOX från senare batches. Vilken batch vet jag inte, men jag köpte den i oktober så gula skärmfläcker eller WiFi-issues har jag sluppit :) Batteritiden är inget att klaga på, min klarar i snitt två dagar på en laddning.
    HOX är min andra android så jag är nog ganska lättflörtad när det gäller smartphones. Min förra, Desire Z, var jag supernöjd med. Var inte förrän sista halvåret som jag tyckte att jag verkligen ville ha en ny android, och då var det DZ:ans långsamhet som irriterade mig. Gingerbread var ju så lagom segt också (iaf på DZ:an).
    Redan i Gingerbread på Desire Z blev jag väldigt förtjust i Sense, och är jag fick HOX blev jag långt ifrån besviken. Sense 4+ i JB är vackrare än vad jag trodde det kunde bli :)
    Jag är nog som sagt lättflörtad i och med att jag bara har haft en Desire Z innan, och uppgraderingen till en HOX kändes ju ungefär som att tända en elektrisk lampa på 1400-talet ;) Men HTC har jag fastnat för! HTC är estetiskt och vackert på något sätt så de telefonerna passar verkligen mig.
    Antar att jag har blivit en sådan där hemsk fanboy(girl)...?
     
  9. Khwaj

    Khwaj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2010
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har inne min för WiFi fix för andra gången sen i april. Att man ska behöva lämna in en 6k lur var 3e månad är allt annat än ok. Den fatalt dåliga multitaskingen är katastrof. och oförmågan att lägga till en så enkel sak som att kunna ställa in rad och kolumn stl/antal gör för min del att även mjukvaran lämnar en bitter eftersmak. Skulle aldrig köpt en HoX igen.
     
  10. Ajjtwr

    Ajjtwr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2010
    Inlägg:
    536
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Har heller aldrig haft problem med hoxen min är från första batchen och funkar ypperligt förutom sprickan i skärmen, batteritiden är ju underbar lyssnar musik dag in o dag ut på jobbet efter jb har jag cirka 70% kvar som är mer än dugligt .
     
  11. DroidAdde

    DroidAdde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Sorry :o Fixat till det nu!
     
  12. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    Tycker HOXen verkar vara en jättebra telefon. Vill ha den och hade nog köpt den om det inte vore för ROM sidan..
     
  13. Spode

    Spode Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2012
    Inlägg:
    337
    Mottagna gillanden:
    94
    Telefon:
    Huawei P9 plus Dual-Sim

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P9 plus Dual-Sim
    Telefon 2:
    LG G4 Dual-Sim
    Platta:
    Nvidia Shield Tablet
    Hitintills är jag jättenöjd, men jag är inte den kräsnaste användaren :)

    Tycker den är snabb och man får mycket för pengarna om man köper en begagnad lur.
     
  14. pioneer

    pioneer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2012
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Haft min sen juli och inte ett problem har jag haft med den.
     
  15. +46247

    +46247 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tror många av felen ni pratar om är åtgärdade för jag har en hyfsat ny HOX (5-6 veckor gammal) och jag har inte upplevt några av de problem ni beskriver förutom att batteritiden inte är så överdrivet bra. Sedan är det väl en grej som stör mig och det är att det inte finns något sätt att "väcka" telefonen på från "framsidan" som man kan göra på Samsung och iphone men annars är jag väldigt nöjd.
     
  16. Akhawi

    Akhawi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag Tycker att det är en toppen telefon, men jag håller med att det var dåligt av HTC att fixa dom så kallade problemen med att släppa en ny HTC Onex+ :(
    Tycker att man borde få skicka in sin vanligt och få den bytt mot en + version :)

    Jag tog min telefon via Telia 2 år, så där lär man nog inte kunna byta telefon.
    Alla tillverkare har Måndags exemplar av sina varor. Det är synd att det ska finnas alls.
    Tror inte jag har haft något sådär mycket problem med min HOX.
    Telefonen funkar bra utan JB, vist borde dom ha kunnat släppa uppdateringen då dom hadde (lovat) men så är det hos alla.
    Jag väntar hällre tills den är färdig innan det släpps istället för att det ska komma ..... säg 3-5 uppdateringar efteråt :)
     
  17. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Jodå du kan byta. Är lite krångligt dock, men antingen hittar du någon som kan ta över abonnemanget och telefonen, eller så säger du upp abonnemanget och betalar bara de fasta avgifterna för resterande bindningstid.