"Bara ladda" drar mer batteri än laddar!?

Diskussion i 'Desire S' startad av DefSyde, 2 dec 2012.

  1. DefSyde

    DefSyde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag tänkte jag skulle ladda mobilen med usb-sladden i datorn, jag valde "bara ladda" i usb options som kommer upp när man ansluter mobilen till datorn men märkte sedan att telefonen bara laddat ur snabbare!

    [​IMG]
    WTF?! :ehm: Man vill ju kunna ladda normalt genom datorn också!
     
  2. Galax

    Galax Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    2 510
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Du kan inte ladda normalt genom datorn om du inte har tweaks som låter dig göra det.

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  3. DefSyde

    DefSyde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ok.. :neutral:

    Jag menar, man vill ju att den ska ladda om telefonen säger att den bara ska ladda, har du några mer sökord till mig än tweaks?
     
    Last edited: 3 dec 2012
  4. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    Fast charge låter dig göra det tror jag. Inte säker dock.
     
  5. DefSyde

    DefSyde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Charge.. om du menade det inbyggda ladda-ström-programmet så fungerar det uppenbarligen inte (se bilden), eller kanske du pratar om en app/tweak? Isf vilken?
     
  6. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Väljer du "bara ladda" så laddas telefonen. Konstigare än så är det inte.

    Däremot är det inte säkert att du får ut så värst mycket kräm när du laddar via datorn. Det beror på hur mycket ström ditt USB-uttag kan trycka ut. Laptopportar brukar exempelvis vara lite lägre strömförsörjda än på stationära, och har du dessutom en hubb emellan eller liknande kan effekten bli ännu mindre.

    I allra värsta fall använder telefonen mer batteri än vad datorn orkar ladda upp. Av egen erfarenhet krävs det dock att man gör riktigt tunga grejer med den då, exempelvis spelar något spel på högsta skärmljusstyrka samtidigt som Spotify skyfflar musik över nätverket i bakgrunden. Dock låter det mycket underligt att telefonen laddade ur snabbare med sladden i än utan? Om jag nu förstod dig rätt. Om ovan var förklaringen skulle det snarare bidragit med en långsammare urladdning.
     
  7. p-son

    p-son Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Precis, laddar ofta telefonen via usb ifrån laptoppen på jobb när vi kör långa avprovningar.

    Det funkar finfint, jag är dock en sådan som är månar om mitt batteri och dess tid.

    Jag inte BT eller Wifi igång när jag inte använder det, och snackar mest i trådat headset.
    Ingen jävla facebook som ligger och synkar alltid, eller push på mailen.
    Mailen räcker gott och väl att den kollar va 30:e minut.