Diskussion: Äntligen Jelly Bean! Diskussionstråd för alla som uppdaterat HOXen

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av -WR-, 5 dec 2012.

  1. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Factory-reset tar bara bort användardata, så som appar du installerat, inställningar, osv. från telefonen, påverkar aldrig själva androidinstallationen.
     
  2. ayne

    ayne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Kan inte ha mitt headset igång och lyssna på musik samtidigt som jag har mobilen i fickan. grymt irriterande. Headsetet fungerar bra med iphone och SGS1.

    Har haft min hox inne på lagning för dålig bluetooth en gång, var precis samma sak när jag fick tillbaka den. Då byttes mainboard och batteri.
     
  3. +46247

    +46247 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Aha! Tänkte lite windows där det ligger installationsfiler dolt på disk men det var ju naturligtvis fel tänk.
     
  4. hoxjävel

    hoxjävel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Bump. Ingen som vet om jag kan bli av med HTC Sync och USB felsökning? Som jag förstått det måste man ha HTC Sync installerat på datorn för att kunna använda mobilen som modem via kabel, stämmer det? Eller kan jag avinstallera HTC Sync på datorn?

    Tack på förhand.
     
  5. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Det här känns som ett lite nischat problem. Du kanske ska skapa en separat tråd om just det här så kanske du får bättre hjälp.
     
  6. Erknlssn

    Erknlssn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2011
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Min bror har samma problem (hox) Men för mig fungerar det fint.
    Han har även problem med wifi, hur är det för dig? Går väl på samma antenn har jag hört.
    Låter som att din lagning inte funkade speciellt bra.

    Jag kan iofs ha lite problem med mottagningen om jag har några lager kläder över handsfreet och täcker för mobilen med handen eller så. Men vid normal användning fungerar det ändå bra

    [Tapatalk]
     
  7. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Själva HTC sync programmet behövs inte. Det är drivrutinerna som behövs vilka installeras i samband med programmet.
    Sync kan avinstalleras, man bara behåller drivrutinerna installerade vilka är väsentliga.
     
    hoxjävel gillar detta.
  8. +46247

    +46247 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fan vilken trendig ficklampa :D
     
  9. hoxjävel

    hoxjävel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tack, avinstallerat det nu, hittade nämligen inte inställningen som Kjellorix nämnde.

    Problemet med USB-felsökning kvarstår dock. Så fort jag ansluter till USB kommer "USB-felsökning har anslutits" upp i listen på telefonen. Drar jag ner så står det "Tryck om du vill inaktivera USB-anslutning". Trycker jag då så kommer jag in i "Utvecklaralternativ" som är OFF, men ser att USB-felsökning är ibockad. Då väljer jag ON för att kunna avbocka USB-felsökning och stänger sedan av "Utvecklaralternativ" igen. Då försvinner USB-felsökningen just för denna sessionen. Men nästa gång jag ansluter via USB följer samma procedur igen, då är alltså USB-felsökning ibockat igen automatiskt i "Utvecklaralternativ".

    Någon som ha nån idé om detta? Kan det vara någon inställning jag kommit åt någonstans? Telefonen är inte rootad eller liknande, helt original.
     
  10. +46247

    +46247 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Men neeeeeeeeej! De har tagit bort detta :( Fan så värdelöst!
    Det var ju en så djävla bra funktion att kunna lägga till ord direkt fnär man skrev. Man ska väl förbättra, inte försämra?!?!

    Hur lägger man nu enkelt in ord i sin egna ordlista, måste man in i den där listredigeraren och fixa?

    En till sak de har tagit bort är de små navigationspilarna under knappsatsen. De som var sä jäkla bra :(
     
    Last edited: 11 dec 2012
  11. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Jag hade liknande problem för några dagar sedan. Tror det försvann när jag bockade ur USB-felsökning när mobilen inte var kopplad till datorn.
     
  12. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    för att uppnå det hen i det inlägget skriver jag alltid: msconfig i startmenyn sedan i autostart fliken bocka ur "htc sync loader"

    Är alternativet om usb debugging bortaget i systeminställningar>utvecklarverktyg?
    Då kanske det här kan hjälpa!

    Gå till systeminställningar>om telefonen>scrolla ned längst ned till build number>tryck sju gånger snabbt>nu kommer en ruta upp>tryck fyra gånger till snabbt>då borde det vara avaktiverat igen
    källa:
    www.teamandroid.com/2012/11/02/how-to-enable-developer-options-in-android-42-jelly-bean/

    självklart försvinner det då eftersom det inte är något kopplat i usb uttaget på telefonen längre
     
    Last edited: 11 dec 2012
  13. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Ja men jag menade att USB-felsökning inte startar när jag har kopplat till datorn efteråt. Den inställningen verkar bara funka permanent om man gör den när mobilen inte är kopplad till datorn.
     
  14. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    ah något för de andra att prova då ;)
    Jag har använt USB felsökning på, sedan många år tillbaka och störs inte utav det.
     
  15. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Jag har nog aldrig använt det, tycker det alternativet är onödigt, hehe...
     
  16. hoxjävel

    hoxjävel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag hade inget HTC Sync Loader i autostart, därför kunde jag inte avaktivera det där.

    Hängde inte riktigt med angående systeminställningar, var hittar jag det? För det är inte det vanliga "inställningar" du menar? Hittar inte Build number någonstans.

    Provade detta nu, men hjälper tyvärr inte. Det bockas ändå i automatiskt så fort jag ansluter till USB. En fråga, när jag stänger av "utvecklaralternativ" så får jag alltid frågan "ska usb-felsökning tillåtas", även när usb-felsökning INTe är ibockad, får ni andra också denna fråga i alla lägen?
     
  17. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Testade nu men nej, den frågan kom inte upp.
     
  18. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Hmm, skumt :ehm:
     
  19. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Beror väl på vilken launcher man använder, har Apex Pro 1.3.5. Vid tryck på meny ute på skrivbordet heter alternativet Systeminställningar

    Borde vara:
    Hittade ingen bra bild på svenska dock
    [​IMG]

    Är väl så att USB felsökning måste vara på för att kunna utföra ADB och Fastboot kommandon när telefonen är i antingen Fastboot mode eller CWM SD & System mount.
    Funktioner som jag använder flitigt senast för fyra timmar sedan.
     
    Last edited: 11 dec 2012
  20. ayne

    ayne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Wi-Fi'n fungerar klockrent. Vid fri sikt har jag ca 4-5 meters räckvidd mellan hoxen och mitt jabra-headset. Men kopplar jag headsetet till tjejens iphone 4 eller polarens galaxy S1 så får jag över 10 meter räckvidd.

    Det stör mig inte så jättemycket. Men jag köpte ändå ett stereoheadset för att kunna lyssna på musik när jag tränar, men det gick ju inte så bra som jag trodde.

    Får nog bli ett annat fabrikat härnäst.. samsung vägrar jag av principskäl, Apple struntar jag nog också i så länge de inte släpper en mobil med stor skärm, Sonys gränssnitt kan ta sig i arslet... Får nog bli en LG nexus kanske :D