Problem: "Jag" i ordlistan?!

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Angermannia, 5 dec 2012.

  1. Angermannia

    Angermannia Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det någon fler än jag som inte får in ordet "Jag" när man skriver sms? Har lagt till det i ordlistan men när jag skriver så kommer ordet inte fram. Kikar jag i ordlista, ja, då finns "Jag" där. Så irriterande att hela tiden avaktivera T9 för att skriva "jag". - i och för sig blir det "Jag" på en gång men ändå - Det finns ju i alla andra mobilers ordlista. Har återställt flera gånger och nu med JB finns det heller inte med bland ordförslagen. Från supporten sida, så vet de inte vad det kan bero på...o_O
    Tilläggas är det att det är bara med telefonknappsatsen.
     
    Last edited: 5 dec 2012
  2. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Ehm... ok? Kan det inte vara så att du gör fel? För det är ju lite så att det på sätt och vis är helt, totalt och fullkomligt omöjligt att just ett (1) ord inte kan sparas i ordlistan.
     
  3. Exicutor

    Exicutor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2011
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    iPhone SE 3
    Platta:
    Apple iPad (3rd Generation)
    Övrigt:
    Google Home
    Har samma problem som TS!
    Det är samma med något annat ord... Som är väldigt vanligt... Just det ja! Ordet "här" existerar inte efter JB-uppdateringen. Sedan är jag säker på att det var ngt mer... Tror jag.
     
  4. Angermannia

    Angermannia Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nope. Ja visst är det besynnerligt att just "Jag" inte kommer fram i Telefonläget för tangetbord men de övriga funkar det. I ordlistan finns "Jag" både med stort och litet "J" för säkerhets skull. Ordet fanns heller inte innan JB så visst är det mysko. Gillar funktionen Telefontangentbordet vilket jag vill fortsätta med istället för att vrida mobilen i vertikalt läge. Det ska ju funka...

    För mig funkar i alla fall "här" med JB. :)
     
  5. Angermannia

    Angermannia Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har suttit med supporten över en halvtimme och för att göra det hela kort, så tyckte de att jag skulle ladda ner en app som funkade istället. :mad: Jag sparade konversationen...
     
  6. +46247

    +46247 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har fler ord som inte fungerar. "vad" är ett av dem. Spelar ingen roll hur många gånger jag lägger till och tar bort och lägger till det igen i ordlistan.
     
  7. +46247

    +46247 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    #pappskallar
     
  8. +46247

    +46247 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det fungerar verkligen inte att lägga in "jag" som ord i ordlistan. Vad och här fungerar efter installation av JB men jag är tvärt kört. Fattar inte var felet är för det är ju en sjukt simpel databas som orden läses in från. Kan man komma åt och lägga in egna ord i den permanenta ordlistan utan att roota?
     
  9. +46247

    +46247 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har ni andra en process igång som heter "touch input"? Eller process, en app.
     
    Last edited: 11 dec 2012
  10. matkoh

    matkoh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hmmm.

    Jag har en helt standard hox, ej rootad, inga specialappar, och för mig funkar då jag, jag, här osv.
     
  11. MikeDropIt

    MikeDropIt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har exakt samma problem som TS och många andra har. Vardagliga ord som man använder ganska ofta i en helt vanlig mening har försvunnit efter uppdateringen.

    Off topic, men touchen har försämrats betydligt efter uppdateringen. Någon som känner samma sak?
     
  12. slusk

    slusk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har också problem med ordet jag.. Jag var skriva ja sen välja jag från listan annars kan jag inte välja det utan Lai blir första valet sen en massa andra konstiga ord.

    Vet inte hur det kunnat bli så här, någon som testat att köra en fabriksåterställning och sett om det hjälper?
     
  13. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Jag känner igen problemet sedan min Sensation. Löste det då genom att ladda ner eller välja engelsk ordlista på något sätt vill jag minnas. Tror man kunde välja både svenska och engelska. Kan det vara något?

    För övrigt använder jag Swiftkey och kommer troligtvis aldrig att ha något annat tangentbord. När man väl har ställt in det rätt är det oslagbart.

    /edit
    Hittade min gamla tråd och ser att det inte är samma problem. Jaja, det kanske kan vara till hjälp ändå på något sätt:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=56898
    Hoppas det löser sig!
     
    Last edited: 11 dec 2012
  14. +46247

    +46247 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hur är det med appen Touch Input, har ni en sådan igång? Supporten frågade mig om det och jag har den inte igång och inte ens i applistan. De sa som vanligt att jag skulle göra en factory reset vilket jag inte alls är sugen på.
     
  15. Volny

    Volny Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har också detta problemet. Min workaround för att skriva Jag har blivit att skriva J och där finns Jag att välja :)
     
  16. slusk

    slusk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har märkt att "jag" finns med i listan när man lägger in detta ord mitt i en mening men ska skriver man . Jag alltså att man ska börja med jag av en mening finns det inte kvar som alternativ, sjukt skum bugg detta även om jag testat att lägga till både jag och Jag i som egna ord så funkar det inte när man vill börja en mening med det!

    Någon som testat en factory reset eller ska man ge sig på det tro?
     
  17. M3Johan

    M3Johan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2012
    Inlägg:
    421
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    HTC u11 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    HTC u11 plus
    Info:
    Magisk
    Telefon 2:
    HTC One M7 [stone dead]
    ROM:
    none
    Info:
    Brickad rejält
    Telefon 3:
    HTC one x
    ROM:
    stock root
    Info:
    Den används som webradio numera
    När jag skriver "har" så ändrar den till "här" varje gång. Spelar ingen roll hur mycket har jag skriver så blir det här.
     
  18. +46247

    +46247 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det märkliga är att om jag mitt i en mening skall skriva "jag" och det inte dyker upp som förslag så raderar jag det jag skrivit tillbaks till sista bokstaven i ordet innan, slår ett mellanslag och sedan j eller ja, då dyker "jag" upp som förslag. Finns ingen som helst logik i detta fel.
     
  19. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Fy fan för htcs tangentbord. Körde Sony Ericsson ray innan, så mycket bättre. Skrev som en kobra på den. Kör nu Go keyboard.
     
  20. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Och nu är det till original igen. Dock inte helt nöjd.