ICS till Galaxy Tab 10.1

Diskussion i 'Samsung' startad av coopdeo, 19 okt 2011.

  1. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 455
    Mottagna gillanden:
    404

    MINA ENHETER

    Jag vill bara flika in att jag upplevde att den baltiska versionen flöt på lite bättre än den polska.
    Samt att gör man på detta sätt (ladda hem via sammobile, och installera via odin) så behöver man inte rota sin platta om man inte vill det.
     
  2. kroffe

    kroffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Ursäkta om jag har fått det om bakfoten. Har du skrivit rätt eller har det bara blivit ett misstag?
    Jag har fattat det som att 7500 är med 3g och att den modellen inte har fått ICS.
    Samt att 7510 som det står i min tab och som bara har Wifi.

    Jag undrade, även nu, om WiFi modellen har fått ICS via OTA. Och om detta stämmer, hur kan det vara så att det som laddades ner hos mig har angetts som 3.2. Kan jag på något sätt ta bort den nedladdade 3.2an utan att installera den och sedan testa om ICS kommer?
     
  3. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 455
    Mottagna gillanden:
    404

    MINA ENHETER

    7510 har fått ICS via OTA.
    7500 har inte fått ICS via OTA i Sverige, men i många andra länder runt omkring oss. Om man inte vill vänta på OTA till 7500 så kan man via sammobile ladda ner och sedan "installera" ICS på sin 7500 själv.

    Du kan inte "ta bort" 3.2 och hoppas få ICS för det fungerar inte så.
    3.2 är den senaste OTA'n till 7500 här i Sverige.

    För att rätta mig själv, så finns det ett par parallell-importerade 7500 plattor som sålts här i Sverige som har fått ICS, men de hör ju egentligen hemma i något annat land.
     
  4. kroffe

    kroffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    OK då får jag tydligen börja med att installera 3.2 först och sedan ICS.

    Men tänkte också fråga om denna version som ju är officiell fungerar som den skall? Har läst att ICS inte var helt ok med tanke på kameran och kanske annat med. Men det gällde väl bara flashade versioner från andra länder, eller?
     
  5. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

    Till att börja med så tack mbs för lite förtydliganden.

    Sedan till kroffe. Både den Polska och Baltiska versionen som finns att hämta på Sammobile som jag testat är fullt fungerande officiella Samsung roms. Allt funkar som det skall! dock tyckte jag att de fortfarande var lite sega i "flytet" men de var helt klart betydligt bättre än 3.*

    Kamerorna funkar utan problem eftersom det är Samsung romar. Det du hört har antagligen med de romar som byggdes innan Samsung släppte sina officiella ICS romar. Då var det en hel del problem med kamerorna.

    Nu funkar de som sagt som de skall. Jag har bland annat kört Gtalk videosamtal med polare i Schweiz över både 3G och wifi utan problem även om 3G hackade en del men det har inte med kameran att göra.
     
    kroffe gillar detta.
  6. kroffe

    kroffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Tack G4il1 för klart besked. Jag fick först installerat 3.2 och allt såg bra ut. Därefter hämtade jag ICS via OTA och installerade den också. Det tog rätt så lång tid och det var lite med hjärtat i halsgropen när installationen flera gånger stod i flera minuter på samma procenttal. Jag blev glatt överraskad över att alla apparna med inställningar låg kvar. Hade faktiskt trott att man var tvungen att installera om dem när man går från 3an till 4an. Har kollat att allt ser ut att fungera bra och inte märkt av någon lagg ännu, snarare verkar responsen snabbare.
     
  7. pegasus

    pegasus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det fler än jag som inte kan öppna odin 1.85? Min bara blippar till sen stängs den? Kör med ws7.
    Finns det annan version som funkar lika bra? Kan någon posta länk till guide för uppgradering till ics igen så hade jag varit tacksam:)

    Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2
     
  8. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Har du Kies igång i bakgrunden? I så fall stäng av den och försök igen.

    Skickat med min GT-P7500 som kör CyanogenMod 10 Jelly Bean
     
  9. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 455
    Mottagna gillanden:
    404

    MINA ENHETER

    Stäng ner kies, om det är startat (som Bjarne skriver), kika så ikonen inte ligger uppe nere vid klockan..
    Sen så är det bara att följa tex. denna guide: http://www.mankans.com/2012/09/baltiska-firmwaren-battre-for-galaxy-tab-10-1/
     
  10. pegasus

    pegasus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tycker att jag provat stänga ner, även dödat processer för kies.. ska taben vara inkopplad när odin startas?

    Skickat från min HUAWEI MediaPad via Tapatalk 2
     
  11. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 455
    Mottagna gillanden:
    404

    MINA ENHETER

    Nej, taben ska inte vara inkopplad. Kolla guiden, och i steg 5 startar du odin, och inte förens i steg 9 kopplar du in taben.
     
    kpeder gillar detta.
  12. pegasus

    pegasus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Verkar som det var något fel i odin, efter annan nedladdning så funkar det. Men får ändå inte till det, när jag trycker ner on och volym ner så kommer två ikoner upp, så långt rätt. Men i nästa steg i guiden: 8.Tryck sedan på Volym-upp-knappen.
    9.Sätt nu i USB-sladen i dator och Tab. Nu ska Odin hitta din Tab, vänta till det är klart.
    Ska volym upp hållas inne medan man trycker in USB eller vad? (låter kanske lite korkat mina frågor men) odin hittar plattan och plattan startar upp som vanligt ska den det?
     
  13. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    När du får upp menyn väljer du med ett enkelt tryck på volym-upp, trycker du volym-ned byter du alternativ. Som du ser har du två alt, recovery och download. När download blinkar så trycker du alltså volym-upp. Därefter väntar du tills taben kommit in i downloadläget, du får nog en fråga till först ifall du verkligen vill gå in i downloadläget. När du är där, då kopplar dfu in usbkabeln.

    Skickat med min GT-P7500 som kör CyanogenMod 10 Jelly Bean
     
    pegasus gillar detta.
  14. pegasus

    pegasus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu uppdaterar den:) var för långsam att släppa helt enkelt!

    Skickat från min HUAWEI MediaPad via Tapatalk 2
     
  15. pegasus

    pegasus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kört ics ett tag nu och webläsaren är ju fortfarande helt bedrövlig!! Reagerar helt segt och laggar på bokstäverna. När jag jämför med tjejens ipad är det fortfarande mil i skillnad på flyt, är det någon som har tips på någon bra webläsare? Eller är det någon inställning jag missat? Hur upplever ni flytet?

    Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2
     
  16. Spooky

    Spooky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Dolphin hd ska du använda. Den som följer med plattan använder du endast för incognito-surfning :-)

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
    pegasus gillar detta.
  17. kpeder

    kpeder Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tack för en bra instruktion fungerade utmärkt. Hade bara lite problem med usbportarna på värd datorn men det löste sig. Så nu har jag ICS på min GT 7500 och det flyter på bra. Även samsungs tangentbordsdocka fungerar(även ÅÄÖ):):):)
     
    Last edited: 6 dec 2012
  18. pellegj

    pellegj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Så har då Samsung Sverige återigen skjutit på datumet när vi ska få officiell uppdatering till ICS.
     
  19. realdexter

    realdexter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Inget som förvånar, men det vore intressant att se en källa på det
     
  20. pellegj

    pellegj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER