Problem: Kan ej ringa eller nått men bara surfa?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av MeTiDroid, 9 dec 2012.

  1. MeTiDroid

    MeTiDroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hejsan, har ett problem här, nu e det så ja köpt mobilen privat o vet ifan om den e stulen men iallafal, den var låst till telenor innan, ja låste upp skiten med program o så, nu kan man ha alla kort i den allt funkade perfekt i 2 veckor typ, sen en natt kunde jag ej ringa eller få samtal, skicka sms elelr få sms men bara surfa? varje gång ja ringer så står det Begränsad Viddarekoppling Aktiv? jag fattar inte ett skit vad problemet är, det står att ja har nät o allt? men har testat med andra kort det har ej funkat det stog nödsamtal bara men med mitt kort har jag 3 nät men kan inte göra annat än o bara surfa?


    vad tror ni problemet är med den?:ehm:
     
  2. DavidW

    DavidW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Kolla att kontaktpinnarna som läsa simkortet inte är skadade.
     
  3. MeTiDroid

    MeTiDroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hur vet man om kontaktpinnerna är skadade? den har sån skydds grej skit svårt att se :/
     
  4. r0bber

    r0bber Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2009
    Inlägg:
    416
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Förmdligen en dum fråga, men har du startat om telefonen? (Vilket du borde ifall du har kollat sim-kortet).

    Är kanske inte relaterat öht, men på min förra telefon (och tele2 som operatör) så hände det titt som tätt (typ efter ett par veckors uptime) att telefon-delen la av, utan att på något sätt indikera detta. Datatrafik funkade fortfarnade, men jag kunde varken ringa/ta emot samtal eller skicka/ta emot sms då. Ibland funkade det att toggla flight mode, men för det mesta var jag tvungen att boota om telefonen...
     
  5. MikkeNoOne

    MikkeNoOne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2012
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Detta är tyvärr inte ett jätteovanligt problem. Det du får göra är att lämna in telefonen för lagning. :(