Diskussion: HOX får en kort livscykel

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av RobertRoos, 10 dec 2012.

  1. RobertRoos

    RobertRoos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    En tanke som slog mig idag när jag besökte Swedroid och såg topplistan på mest populära mobiler just nu, är att original HOX:en inte längre kvalar in på topp 10. Tar vi SGS3:an som jämförelse, så toppar den fortfarande listan - överlägset dessutom.

    Vad tror ni detta kommer att innebära för oss HOX ägare? Personligen så tror jag att mobilen i jmf med tidigare flaggskepp från HTC:s sida, kommer att få en betydligt kortare livscykel - kanske vi rentutav iom 4.1 uppdateringen mottagit den sista stora uppdateringen för denna mobil?

    Custom ROM:s vet jag givetvis finns som ett alternativ, men denna tråd är alltså inriktad på det officiella stödet från HTC:s håll.
     
  2. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Den är ju redan ned petad av htc själva genom hox+. Vanliga hoxen är nog ett misslyckande dom snabbt vill lägga bakom sig.
     
  3. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Källa på det; eller snackar du bara ur ditt arsle?

    via TT2 on HOX
     
    rolle_84 gillar detta.
  4. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    nån som blev lite stött haha!

    med alla RMA i början så vill man nog lägga en sådan produkt bakom sig, tror HOX+ talar för sig själv, DET är enheten vi borde haft!
     
  5. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    tekniken fanns redan då, inget nytt i hox+ som inte fanns när våran släpptes?

    sen att hox redan är borta ur top 10 listan eller vad man ska kalla det talar sitt tydliga språk.
     
  6. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Ja, jag blir lite stött. Det är fler som säger samma sak som du utan att veta ett dyft om vad HTC har för intentioner. Det är rena godtyckliga spekulationer, och leder inte till något annat än att folk blir sura i onödan.

    HOX livscykel kanske är kort i jämförelse med tidigare modeller mellan 2005-2010, men faktum är att livcyklarna i alla modeller nuförtiden inte är mer än 1-2 år. Det är - surprise surprise - även längden på de abonnemang folk binder upp sig vid.

    När det är dags för nytt abonnemang gäller det att ha en så ny och fräsch modell ute som möjligt. Men det behöver inte betyda att stödet för äldre modeller försvinner i första taget, utan kan fortsätta i högst två år efter lansering. Mer än så kan man tyvärr inte kräva.

    Min godtyckliga spekulation är att vi får 4.2; kanske i slutet av Q1 2013, eller början av Q2.
     
  7. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    du behöver inte bli ledsen, jag utövar bara min rätt att säga vad jag tycker och märker av och hox är desvärre inte och slåss i topp segmentet där den bör vara. tex samsung kör riktigt hårt på sin S3a och uppdaterar nu senast med premium suite. hoxen känns lite förlegad på nått sätt, iallafall för mig.

    men det är jätte bra att du älskar din, vi har nog helt enkelt olika krav på saker och ting. för mig så är en topp modell gammal när en uppföljare släpps i detta fall hox+. hade tyckt samma om S3+ släpptes.
     
  8. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Nu lägger du lite ord i min mun. Jag vill inte beröva dig rätten från att uttrycka din åsikt, verkligen inte! Det jag reagerade på var att du konstaterar att HOX är ett misslyckande som HTC vill lägga bakom sig. Jag motsäger det eftersom jag menar att du inte har belägg för det.

    Resten av det du säger har jag inget emot, jag tycker du har rätt i det du säger. Och jag älskar inte min mobil, men jag uppskattar den så länge den bereder mig med nöje och den utför det jag kräver att den ska göra.

    Apropå S3 så har Samsung smällt upp en fet väggannons här på Östermalm där jag är jobbar. Sinnessjukt stor annons, måste kostat en förmögenhet. Marknadsföringspengar som vi vet HTC inte har.
     
  9. Red Beaver

    Red Beaver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har one x lika mycket ramminne som one x+? Isåfall anser jag det positivt att One x+ kommit då den är ett halvår nyare och därför tror jag att det är mer troligt att de måste uppdatera den åtminstone ett halv år längre än vad de annars varit tvungna med One X endast. Eftersom One X och X+ delar samma hårdvara vore det ju bara idiotiskt att inte uppdatera X samtidigt. Detta baserar jag på att de har lika mycket ramminne vilket jag inte vet. Har One X+ mer ramminne kommer självklart HTC skylla på att One X har för lite minne och därför ej uppdatera.
     
  10. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

  11. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    i början måste den känns som det PGA alla fel den hade iallafall. ja samsung har mer pengar att lägga på reklam men det förändrar inte det faktum att det känns som focus hamnat på hox+ och att det var fler än jag som rynkade lite på ögonenbrynen när en "fixad" variant kom så snabbt.
    lite som med mitt grafikkort i datorn, det är inte dåligt men nu har ett nytt släppts och alla drivrutiner som kommer ut gynnar det nya kortet medan mitt kort inte får några som hellst förbättringar. tror även det kan hända hox i värsta fall, tex att hox+ får 4.2 men inte vanliga hoxen

    jaså du bor oxå i sthlm, åker du kollektivt så kan man även se mkt samsung reklam där med.
     
  12. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Jag tror att så länge HTC uppdaterar HOX+ så kommer HOX också uppdateras. Jag tror att det visserligen finns en symbolisk liknelse i uppdateringarna mellan grafikkort och smarta mobiler, men i verkligheten är det ganska stor skillnad mellan drivisar och operativssystem.

    Ja, det var uppgången i tuben som jag såg den feta reklamen. En hel vägg tapetserat i blått med S3, Note II och nån surfplatta. Helt insanse, jag kunde inte sluta titta. Hjärntvätt.

    EDIT: Våga vägra Samsung! :P
     
  13. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag hade s1an som var katastrof mjukvarumässigt i början men blev rätt bra sen. Jag är för gammal för fanboism eller falla för feta reklam affischer. Jag köper en produkt om den är bra.
    Märket och hur många affischer den finns på spelar mindre roll.

    Hoxen tog jag för den kom med abonnemanget. Den var rätt ny så jag han inte kolla upp den närmre. Förra veckan tröttnade jag och öppnade den och lödde sladdar till antennerna så nu visar den vad den kan med scyssta antenner och skillnaden var enorm på 3g nätet främst. Målet var att fixa wifin men den är fortfarande rätt dålig tyvärr
     
  14. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 905
    Mottagna gillanden:
    710
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    NJao, man kan jämföra päron och äpplen. i det här fallet grafikkortet och telefonen. Dessa produceras av två olika tillverkare som har en företagsledning som vill tjäna pengar, det är till och med därför de är anställda där. Producera till så liten kostnad som möjligt och sälja till så hög som möjligt. I detta ligger att fasa in nya och ut gamla produkter, få en bra takt på det och tjäna ännu mer pengar. Detta kräver deras aktieägare.

    HTC har sin affärsmodell och den skiljer sig kanske något från andra tillverkares, rätt logiskt.

    Vi som helt vanliga konsumenter kan iakttaga vad som sker på marknaden så till vida att vi kan se att en produkt tas ur sortiment väldigt snabbt medan andra finns kvar i åratal. Utifrån såna iakttagelser så kan vi ha åsikten att en produkt floppade. Vi kanske hör av polaren på Mediamarkt att försäljningen av produkten (one) x står helt still och så vidare.

    Jag skulle vilja påstå att alla såna här iakttagelser vi gör, i det vardagliga livet, ute på stan, framför nyheterna, på teknikbloggar lätt kan stjälpa ett företag, för inte vill vi handla av loosern.

    Åter till ämnet. Min erfarenhet av HTC sträcker sig blott till DHD, Desire Z och nu One X. Vad jag kan minnas, och jag har dåligt minne, så har One X fått två uppdateringar, de andra två en varsin, kanske att Z:an inte fick en enda.

    Med hänvisning till alla de små "ledtrådar" jag fått under denna tid gissar jag att vi kanske kan få en uppdatering till, men bara för att komma tillrätta med de designmissar de tydligen gjort i den sista.

    Till DHD utannonserade man en uppdatering till i augusti i somras, den ströks. Open Handset Alliance (där väl HTC är medlem?) och dess krav på uppdateringar under 18 månader kringgås ju så lätt av undantaget att det förutsätter att hårdvaran klarar av uppdateringen. Två hundra olika hemkok säger annorlunda men det slätar man över så fint med:
    -Titta vilken ny fin! Den heter PLUS i efternamn
     
  15. Skydive

    Skydive Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    En sak är säker, jag kommer aldrig köpa HTC igen.
    Är inte speciellt nöjd allt med min HOX
     
  16. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    ja för min del ser det inte så ljust ut heller att jag kommer köpa htc igen, iallafall inte så blint som jag gjorde nu och det eftersom jag litade på deras goda rykte. annars kollar jag alltid upp produkter väldigt noga.
    man märker ändå av att den har en del potential, jag blev tex MYCKET mer nöjd sen jag fixade till antennerna. nu slipper jag låna någon annans telefon för att min tappat täckningen. nu ligger jag istället ett par staplar över mina vänner :)
     
  17. Tobias_W

    Tobias_W Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag måste bara få flika in här. Sitter själv idag med en S3:a efter att gått igenom 4 st One X där skärm och gps problem gjorde mig less. Detta var i samband med förlänging av ett abonnemang (3 total 349:-). Men en sak är väldigt säker, mitt nästa förstaval kommer återigen falla på HTC. Jag älskar verkligen Sense och designen på HTCs senaste telefoner. Sedan är byggkvaliten härlig på HOXen. Hade jag stått och valt idag mellan One X+ och S3 hade jag tagit en One X+ alla dagar i veckan. Tycker skärmen är grym på HOX, faktiskt trevligare än S3:an. Nåväl mina åsikter som haft de tvenne telefonerna....
     
    -WR- gillar detta.
  18. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Den här typen av utlåtanden av personer som använt både S3 och HOX fortsätter att trilla in, men uppmärksammas fortfarande inte. En tydlig indikation på att "gräset inte är grönare på andra sidan".
     
  19. robb_bb

    robb_bb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2012
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Min personliga åsikt om Hox, Htc är inte så bra efter 3 doa och tre st försök till lagning av den hos Anovo så fick jag byta lur.
    Har nu en annan Android som jag är nöjd med.
    Kom från den mörka sidan med äpplet på :P.
    Så att nja htc ryckte är nog lite skadat i och med hox.
    Gillade One X skarpt annars, kunde varit en grym lur om inte så mycket fel.
     
  20. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    sen ligger ju s3an faktiskt först på prisjakts topplista över androider. sen vet man inte vilka som är fanboys eller ej heller och dom kommer alltid älska ett märke oavsett vad det märket gör.
    måste själv erkänna att jag känner bättre för samsung än htc men samsung gav mig ett mkt bättre första intryck än htc i android världen.
    man måste väll testa alla märken några gånger och se om det är någons gränsnitt som faller en i smaken bäst tycker jag innan man kan bli en märkestrogen person.
    jag äger inte men känner många med s3an och det är en riktigt vass telefon inget annat kan sägas om den punkten faktiskt. kunde jag byta min hox mot en s3a hade jag gjort det utan att blinka. men helst skulle jag vilja ha HTC's butterfly mobil.