Fråga: Packa upp julklappsplattor och testa eller inte?

Diskussion i 'Google Nexus' startad av mangeP, 6 dec 2012.

  1. Atnot

    Atnot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2012
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Är hur lätt som helst att använda den utan att ta bort hela plasten!

    Hade min så i 2 dagar tills jag köpte ett riktigt skärmskydd :)
     
    mangeP gillar detta.
  2. T4JZ0N

    T4JZ0N Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Gör alltid så när det gäller teknik till barnen. Telefoner, surfplattor, datorer osv.
    Laddar och gör alla setup-stegen, ställer in wifi, ev konton, så när dom får dom så är det bara att tuta och köra.
    På julafton kan det vara skönt att slippa det tjatet och man brukar ju ha ganska fullt upp ändå. Dessutom, som några redan nämnt...i den åldern är det inget man tänker på om det är rört eller orört. Dom är ju bara supernöjda när allt funkar direkt ur kartong :)
     
    mangeP och Robban1 gillar detta.
  3. mangeP

    mangeP Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jepp, tror ni övertygat mig. Det blir nog till att packa upp och fixa lite så att de kan köra igång direkt....
     
  4. mangeP

    mangeP Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    SUCK!

    Jag packade upp och testade, och tror ni inte att den ena plattan funkar inte touchskärmen....

    Tillbaka till Webhallen men DOA gäller bara inom 7 dagar, så nu måste den skickas till Asus...J*VLA SKIT!!!!

    HELVETE, tror knappast att jag kommer kunna få den kollad och en ny innan jul, så vad göra?

    Köpa en till och sen ta den som jag får tillbaka själv? Eller säga till ena dottern att "din platta kommer senare"...HUA!
     
  5. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 438
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Himla tur du packade upp och kollade i alla fall! Tänk dig hur det hade varit på julafton annars! HUA!

    Ja, vad göra?! Fy tusan så trist!!!
     
    mangeP gillar detta.
  6. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 598
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Nä men va fan! Shit va tråkigt..

    Varför öppnade du den först nu?
    Nej du lär inte hinna få den innan dess, är ju bara två veckor kvar..hade jag vart dig hade jag ringt till Asus och sagt som det är på ett snyftigt sätt och hoppas på lite god Jul-anda.

    Annars är det som du säger, köp nytt och sälj eller behåll dem lagade själv.


    Lider med dig
     
    mangeP gillar detta.
  7. Sorid

    Sorid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    854
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Fy fan vad trist!
    Hoppas det löser sig på ett bra sätt.

    Skickat från min Samsung Galaxy S2 via Tapatalk 2
     
    mangeP gillar detta.
  8. Dentist

    Dentist Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Absolut. Köp en till om du har råd, annars en av tjejerna säkert kommer bli jätte besviken. När du får den andre från Asus kan bestämma sen, behålla eller sälja.

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
    mangeP gillar detta.
  9. mikma

    mikma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    729
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony XZ2 Compact
    Undra vad som skulle händer om man skulle köpa en platta på öppet köp, och senare lämna tillbaka en annan (förhoppningsvis) utbytt platta i dess ställe? Noggrann kontroll av serienummer?
     
  10. HEiK

    HEiK Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Vi gav en Nexus 7 till svärmor när hon fyllde år. Vi öppnade den och laddade fullt. Var tvungen och göra ett litet hål i plasten för att kunna ladda :-)

    hOkan @ his awesome Nexus 10!
     
  11. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 598
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Mina erfarenheter är att dom oftast kollar, men inte alltid. Så prova och funkar det inte skyller du bara på att du tog fel platta..
     
  12. maxperes

    maxperes Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    1 207
    Mottagna gillanden:
    129
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X
    Du kan ju alltid vänta med att ge plattorna, så båda kan vänta istället för en. En sen julklapp lixom! Har du kikat så det inte är något skärmsläpp på den du inte skickade tillbaka?

    Sent from my super fast Prime filled with beans.
     
  13. mangeP

    mangeP Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Man får tacka för alla glada tillrop!

    Jag tog igårkväll den fungerande plattan och lekte lite, installerade lite spel skapade GoogleID la in spotify osv osv, frugan klämde och surfade lite hon med och vi kom fram till att vi köper en platta till.

    Den som åkt in på lagning den får frugan och jag ta efter jul, vi tyckte att den verkar jävligt trevlig, så nu köper jag en till så döttrarna får en GOD JUL!

    Och jag LOVAR att jag tänker öppna och testa FÖRSTA DAGEN den här gången! :-D
     
  14. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Lika bra testa direkt ute i bilen efter du varit inne i butiken. Med ASUS vet man aldrig. Skönt å kul att se de blev ett lyckligt slut för dig och din familj :D
     
  15. Dentist

    Dentist Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Om man köper i fysisk butik då kan testa direkt inne, behövs inte gå till bilen. :)

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  16. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Jag gjorde faktiskt precis som du säger själv. Jag köpte först ett ex av Inet. Knarrade och levde rövare den plattan, så jag åkte till Inet fick dom efter lite övertalning att byta ut den. Dom grinade sig över att de hade gått sju dagar sedan köpet. Kruxet va att plattan skickades till mig på en torsdag men den kom först i mina händer på måndagen, för posten va sega över helgen.. Jag var sedan hos inet på fredag. Anyway, de gick bra till slut. Den nya plattan öppnade både jag och säljare i samförstånd och jag fick klämma på den och konstaterade att den nya plattan hade lite backlight bleeding, inte farligt, så jag accepterade den.

    Min andra platta som jag köpte till frugan den har också ett litet skumt glapp i skärmen. Inget som är störande men när jag granskade plattan så finns det ett litet ställe där glaset inte sitter 100% solid utan när man trycker så ser man glaset knarra lite. Jag orkar inte strula igen dock, å kärringen tycks inte bekymra sig så jätte mycket över de, så för stunden skiter vi i de iaf. Men de är sjukt vad kvalitetsproblem ASUS tycks ha med just n7.

    Undra hur returerna på N10:an ser ut. Samsung kanske är en bättre partner för Google. Hmm.. Min S3:a har skött sig fint iaf.
     
  17. mangeP

    mangeP Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Köper iofs i fysisk butik, men jag orkar inte packa upp direkt där ändå.

    Plockar upp plattan på vägen hem idag och testar imorgon.

    HOPPAS det är samma kille som tår i kassan på Webhallen, han kommer antagligen tycka jag är helt galen.....:):P;)
     
  18. isso

    isso Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Du jämför litegrann äpplen med päron i slutet. Vad kostar en s3? Det är klart att den har bättre kvalitet än en rejält prispressad 2000 kr platta. Man får vad man betalar för.
     
  19. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Visst är det så men samtidigt kan man inte släppa en produkt som är trasig eller defekt. Funkar inte den som de ska så kommer ASUS gå back pengar på enheten. Så det ligger i deras egna intresse att hålla upp kvalitén så den åtminstone är i säljbartskick. Jag kräver inte mer eller mindre.

    Polaren köpte en Nexus 7 igår, han skickade precis en bild till mig där hela bakstycket har släppt i limningarna.. Ännu ett bevis i högen att ASUS har kraftiga kvalitetsproblem.