Smartview

Diskussion i 'Samsung' startad av wångö, 10 dec 2012.

  1. wångö

    wångö Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2009
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Hallå.

    Blir så bitter att samsung inte lyckas fixa till smartview appen till min s3. tänkte därför köpa en note 10.1 men de visar ju sig att den ej fungerar där heller. Efter chat med samsung support så säger de att de ändå som fungerar är samsung galaxy tab 2. De vore gött att kunna streama bilder ifrån min samsung tv till plattan när man t.ex ligger i sängen och liknande.

    MEN är det någon som har möjlighet att bekräfta att det verkligen fungerar. Det krävs alltså en samsung smart tv (de flesta skall fungera) samt att ladda ner appen i playstore(https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sec.smartview.tab&feature=more_from_developer#?t=W251bGwsMSwxLDEwMiwiY29tLnNlYy5zbWFydHZpZXcudGFiIl0.). Bara att kunna ladda ner appen till tabben är ju med fördel då jag ej ens kan göra de till min telefon då den ej är kompatibel.
     
  2. Kentomen

    Kentomen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    650
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

    Hmmm, på min SGT 8,9 funkar det att styra min två år gamla UE46D6545 (Samsung Smart TV) med Samsung Smart View-Tab, dock så streamar man väl bilder och filmer från taben/s3 till TVn med AllShare som redan är förinstallerad?
    Fungerar bra utan att ha en SGT2 hos mig i alla fall.
     
    Last edited: 13 dec 2012
  3. wångö

    wångö Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2009
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jo de stämmer att man kan streama bilder och liknande från telefon till tv med allshare. Men smart view är ju att man streamar bilden på tv till telefon/tab, vilket gör att du "kan se på tv" i telefonen/tabben!
     
  4. Kentomen

    Kentomen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    650
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

    Aaahhh du tänker sååå.
    Där stupar min TV för den är ungefär 2 veckor för gammal :D
    Så fick jag också vara lite bitter.
     
  5. wmadoss

    wmadoss Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Smartview funkar på min SGS3 samt även på min Galaxy Tab 2 7", den ska enligt uppgift även fungera på Note.
    Dock får du ladda hem appen från tex xda då den inte finns i play butiken.
     
  6. wångö

    wångö Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2009
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Då får du allt ta och länka till den du kör med till s3an först o främst. Letat och hittat endel. någon var tillochmed 1.0.4...... utan resultat
     
  7. wmadoss

    wmadoss Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Denna kör jag med.

    Googla efter namnet så hittar du den.
    Sen jag bytte till Omega ROM så funkar den inte dock så det kan vara värt att notera (innan körde jag vanlig stock ROM).

    com.samsung.smartview-3.2.0.apk