"Metalliskt" ljud till en del filmer

Diskussion i 'Applikationer' startad av gatsten, 14 dec 2012.

  1. gatsten

    gatsten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Nexus 6P & HTC U11+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Nexus 6P & HTC U11+
    ROM:
    Original
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 (2nd)
    Hej på er!

    Jag har ägt en HOX sen den släpptes. Varit väldigt nöjd med mycket men nu har en sak börjat strula. Jag får en del serier genom vänner och de går varma under min pendling. Fram tills nu har det gått perfekt men på senaste tiden kommer det ibland ett väldigt "skarpt, högt och gällt metalliskt läte". Jag vet inte hur jag skall beskriva det på ngt annat vis. Det är inte i alla serier utan bara en del av dem och inte heller under hela avsnittet utan bara under de scener/sekvenser som innehåller höga ljud (det är iaf min egen bedömning).
    Jag har hela tiden tänkt att det är dåligt komprimerade avsnitt men de ligger i 720p och en storlek på allt ifrån ca500Mb-1,5Gb.
    Då återstår i min värld att det är en codecs.
    HOXens egen mjukvara klarar ju inga .mkv så den ligger oanvänd. Dice har jag använt mycket men det är den som börjat strula. För att prova ngt annat testade jag VLC. I den kommer inga sådana ljud men den är i gengäld usel på många andra vis. Fram till senaste kraschade den ideligen men det är nu avhjälpt. Istället så blir det väldigt pixligt flera ggr i minuten.

    Någon i vårt avlånga land som har ngt tips att ge om felet och/eller tips på en bättre app för uppspelning?

    MVH Peter
     
  2. Mart

    Mart Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2011
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    MX-player har jag använt och den har fungerat väl för mig. Har dock aldrgi ägt en HOX men på min GN och SEXMP har den fungerat ypperligt. :)
     
  3. gatsten

    gatsten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Nexus 6P & HTC U11+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Nexus 6P & HTC U11+
    ROM:
    Original
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 (2nd)
    Jag har för mig att jag testat den förr. Klarar den ens DTS? Får utvärdera när jag kommer hem och kan föra över något som jag vet har missljud. Tack för tips dock:)
    Någon mer som har ngt tips på antingen vad felet är eller ny uppspelare?

    Med vänlig hälsning Peter