Problem: There is no PIT partition

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av mariNN, 13 dec 2012.

  1. mariNN

    mariNN Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    En skum sak hände med min s3... Sorry om den frågan redan diskuterats någonstans tidigare - har inte hittat det iaf...
    Till saken - plötsligt ser jag att min telefon försöker boota om alldeles av sig själv. Dock kommer den inte längre än första vita logggan "SAMSUNG Galaxy S III...." Försöker stänga av den, drar ur batteriet, sätter på telen igen - samma sak. OK, tänker jag, boot loop av någon anledning... Går in i Download mode, försöker att flasha om mitt ROM (JB 4.1.2 leak) via Odin och till min fasa ser "FAIL" istället för det vanliga "PASS".. Tittar noga i texten och ser detta skumma meddelande - "There is no PIT partition"..
    Till råga på allt kan jag inte ens gå in i Recovery Mode, telefonen stannar upp vid den vita loggan. Det enda som funkar är Download Mode. Dock till ingen nytta för att det inte går att flasha något - varken ROM, Root eller Custom recovery.
    Har bläddrat i xda-forumet.. Där finns det en hel del folk som har samma problem. Kontentan i svaren är att det är kört - moderkortet måste bytas. Vill gärna inte tro det men men.... Samtliga hade JB på sina telefoner förresten..
    Jäkligt surt alltså. Det värsta är att jag inte gjort något med telefonen på ett tag nu, sedan leaken kom. Allt flöt bara på fram till idag.
    Är det någon här som har stött på samma skit? Har ni lyckats att lösa det och i så fall hur?
     
  2. DEGE

    DEGE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jepp. Jag.
    Enda lösningen var att skicka på service. Fick tillbaka en helt ny. Moderkortet hade ställt in tofflan.
     
  3. mariNN

    mariNN Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för svar. Jag började tro att jag var den ende som råkat ut för det...
    Fick lämna in min på Samsungs serviceställe i Gbg idag. Får se vad som händer...
     
  4. dt52810

    dt52810 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

  5. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    nja, vanligt är det nog inte, men riktigt tråkigt när det sker..
     
  6. teamocil

    teamocil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hur gick det? Jag har fått samma problem och undrar om jag kanske får lämna in den hos Samsung också. Jag bor också i Göteborg vanligtvis så det skulle bli samma ställe (just nu bor jag dock i London så det hade ju varit gött att lämna den här nånstans men jag har inga garantipapper eller något sånt med mig).