Android 2.1 med Telia & Spica i5700

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av OskarJ, 5 apr 2010.

  1. Berka99

    Berka99 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2009
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om du klipper usb-kabeln i exakt 1cm långa bitar och springer 3 varv runt ditt hus och plockar ut batteriet 10 gånger samt slår telefonen i bordet 5 gånger, så kommer du att få android 4.0......, amen va e det för djXXla häxprocesser. Tror snart inte ett skit på de som lyckats här på forumet. Nödåterställa telefonen....det måste ju för det första finnas en telefon att välja för nödåterställning. Hålla på med batteriet, avinstallera bla bla bla...

    Jag har en XP dator, med bra kontakt med min Spica. Jag har en Win7 dator med utmärkt kontakt med min Spica. Båda programmen säger att ingen uppdatering finns.

    BAhhhh!

    Nej, nu ska jag till vårdcentralen och fixa hjärtmedicin!

    Tack för mig!

    /Berka
     
  2. Brain

    Brain Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Varför skulle någon ljuga om detta, som vi väntat på så länge? Och om en person ljög, skulle den inte då genomskådas av de andra som testat? Uppenbarligen är det inte lika enkelt för alla, men uppdateringen verkar helt klart finnas.
     
  3. wessen

    wessen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har jag missat någonting?

    Jag har flashat om min Telia-telefon med olika firmwares och testat att uppgradera både med NPS 1.4 och Kies (1.5) men får hela tiden svaret att uppgradering inte behövs.

    Det jag helst vill ha är en fungerande 1.5-firmware i telefonen som uppgraderas med NPS till 2.1 på det "riktiga" sättet.

    Har testat dessa firmwares från samsung-firmwares.com:
    I5700XEJB2
    I570EXEJC1
    i570EXXJD1

    Är det firmwaren som hindrar NPS/Kies att uppgradera eller vad gör jag för fel?
     
  4. Cee

    Cee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Installerade precis New_PC_Studio_AD1. Startar och klickar på "uppdatera", så är den efterföljande rutan inte så stor som den borde, verkar fattas en del bitar. Jag blir så trött...

    Edit*
    Den säger att i570EXXJCF finns tillgänglig, men det är väl en 1.5 det med?
     
    Last edited: 29 apr 2010
  5. qsecofr

    qsecofr Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    3 575
    Mottagna gillanden:
    693
    Telefon:
    S24 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    JCF är den den nordiska 2.1 versionen.

    /qsec
     
  6. marcuspresident

    marcuspresident Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    628
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Samma här köp lite betablockerare åt mig!

    Nu är jag uppe i 19 försök med alla varianter av det där satans NPS. Och jag har också kastat besvärjelser genom rummet utan att lyckas.

    Marcus "shamanen" pettersson
     
  7. olsson

    olsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har fått version 2.1 och det står för övrigt i570EXXJC1.
    Jag har ödlan kvar efter uppdateringen.

    Alltså dom har inte alla hästar i stallet dom där o_O
     
    Last edited: 29 apr 2010
  8. Cirap

    Cirap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    succé! Android 2.1 inne i min Telia låsta Spica. (Ödlan är kvar vid start, och jag fick t.om en ny Telia bakgrund som ska bytas).

    Windows Vista x64. Jag följde guiden steg för steg

    edit: helt ny installation av Windows, inga tidigare Samsung program eller drivrutiner installerade så allt kom automatiskt med NPS och Telefonen

    http://www.samsung.com/se/content_services/?pid=se_home_subbanner4_galaxyspica_190410

    Första försöket kom jag till "Packar upp binära filer" sen fick jag felmeddelande om att det inte gick att fortsätta pga fel. Var vänlig Nödåterställ telefonen. Klickade Ok, men fick ett till felmeddelande att nätverket inte var inkopplat. Is i ådrorna.

    Startade om telefonen (genom att ta ur batteriet). Startade telefonen igen, allt var normalt. Kopplade in sladden och testade uppdateringen igen. Nu gick det utan problem!


    OBS! I NPS ser det ut som att "uppdatera" fönstet bara öppnar till viss del, men du behöver inte se hela fönstret. Klicka på "Markera Telefon" texten i den vita rutan och välj din Spica
     
    Last edited: 29 apr 2010
  9. Cee

    Cee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Försök ett: Programmet vill inte ladda ner uppgraderingen.

    Försök två: Uppgraderingen laddas ner men på steg 2 dyker en ruta som säger "This acction cannot be completed because the other programis busy. Chose 'Switch To' to activate the busy program and correct the problem". Bara att försöka igen antar jag.

    Försökt tre: Nu lyckades den dra ner uppgraderingen och påbörja installationen, men den gick inte bra så nu måste jag försöka mig på en nödåterställning.

    Försök fyra: Samma sak igen. Den klar inte ens av att köra nödåterställningen. Dock så är det bara att starta om mobilen så drar den igång 1.5 igen. Känns som att jag bör skita i detta nu. Förhoppningsvis så funkar det bättre någon annan gång.
     
    Last edited: 29 apr 2010
  10. Nickr

    Nickr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    iPhone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 6
    ROM:
    iOS 8
    Har precis samma problem som Cee.:mad:

    EDIT!

    Har nu stött på ett ännu värre problem. Försökte igen att uppdatera, men nu har helvetet stannat på 44% på steg tre! Vad fasen ska jag göra?

    [​IMG]
     
    Last edited: 29 apr 2010
  11. StoffeAndroid

    StoffeAndroid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag lyckades på första försöket igår kväll och idag uppdaterade jag min kusins telefon med , gick finfint. Synd att vissa har så mycket problem med uppdateringen och att samsung inte vet om att de har släppt en update(?)
     
  12. Cee

    Cee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Nu efter 536 misslyckade försök så gick det helt plötsligt. Handlar nog mest om tur detta. Jag har bara försökt om och om igen tills det gick. Startat om mobilen ibland, Samsungs programvara ibland. När uppdateringarna har misslyckats så har även nödåterställningen gjort det, men jag fattar inte vad den ska vara bra till. I mitt fall så har det bara varit att starta om mobilen så har 1.5 gått igång igen.
     
  13. jan_k

    jan_k Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ni som inte lyckas, har ni följt anvisningarna från samsung? "Ta ur simkortet", kryssa i "USB-felsökningsläge".
     
  14. Nickr

    Nickr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    iPhone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 6
    ROM:
    iOS 8
    Jag har följt de anvisningarna till punkt och pricka.
     
  15. jan_k

    jan_k Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Märkligt, jag körde NPS 1.5 (i kompatibilitestläge för XP) på min dator med Windows 7. Sen följde jag anvisningarna, första gången fungerade det inte hela vägen, men efter en omstart gick det smärtfritt.
     
  16. Cirap

    Cirap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    jag gjorde exakt som instruktionerna sa.
     
  17. marcuspresident

    marcuspresident Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    628
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Har man försökt 19 gånger så har man nog slaviskt följt anvisningarna till punkt och pricka. Plus alla andra tips här i trådarna...

    Men icke. Sitter här med min j...a koppkaka 1.5 :(
     
  18. Cee

    Cee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Ärligt talat så kan jag inte se någon direkt fördel med 2.1 som det är nu. Man får en sämre launcher längst ner och telefonen blir något slöare. Är ungefär det som är det mest påtagliga efter någon timma. Känns inte värt kvällens bråk.
     
  19. Berka99

    Berka99 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2009
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Man följer alla punkter, men lik förbannat så händer inget. Jag har 3 datorer. Vista, Win7 samt XP och samtliga får kontakt med telefonen utan problem. Men någon ny uppdatering finn INTE! Rena lotteriet det här. Tror snart att man kan komma med i Guinnes Rekordbok i hur många gånger som man stängt av och satt på telefonen och fjuxat med batteriet mm.
    Nickr: din bild är väldigt talande för hur man känner det....HAHAHAHA... skrattar varje gång jag ser den!

    /Berka
     
  20. Cirap

    Cirap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    allt ser dock mycket vackrare ut