Problem: Största Androids fördel vs Iphones försvann?

Diskussion i 'One X - ROM-filer och utveckling' startad av Nelli, 17 dec 2012.

  1. Nelli

    Nelli Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, efter sys.uppdateringen 4.1.1 försvann möjlighet att välja mellan "bara ladda" och "använd som enhet"o_O Det var den absolut största fördel - att kunna använda mobil som USB enhet vid datakoppling. Min HTC Desire har åtminstone SD kort som man kan använda istället, men på One X denna möjlighet är ju uteslutet:( Dessutom ser varken laptop eller stationär dator min One X, vid anslutning, jag får bara meddelandet att drivrutinen inte kan installeras:(
    På Microsoft update finns ingen lösning heller. Är det bara jag som drabbats eller vi är fler? Finns någon lösning?
     
  2. tp_88

    tp_88 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Stämmer det här?

    Det påverkar inte mig iofs, använder mig av den magnifika appen Solid Explorer istället och dess inbyggda FTP-klient som gör samma sak fast utan kabel. Vilket jag inte heller tror att man kan göra med iPhones, utan jailbreak.
     
  3. Nelli

    Nelli Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ja, det funkar om det handlar om små filer, men när man flyttar/kopierar stora filer blir det nog för jobbigt:(
     
  4. Marquzz

    Marquzz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    När jag kopplar in min HOX så kommer visserligen HTC sync upp, men även utforskaren och frågar om jag vill bläddra bland filerna, vilket fungerar utmärkt, bara dra och släpp som vanligt

    Swiftly written with magic flow
     
  5. pole

    pole Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har du Windows XP? I så fall så måste du installera Windows Media Player först.
     
  6. Nelli

    Nelli Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har provat på tre olika datorer (Asus, Sony Vaio, Lenovo) - alla Win 7, 64 bit - 2 eng och en svensk. Samma sak överallt. Varken HTC Synk eller enhets hanteraren ser mobilen:(. Det fungerade ju i åratal med alla mina HTC (Flyer, Desire, One X) men efter sista update gick allt åt helvete - för ONE X iaf. På andra kör jag inga update tills jag inte ser att det är fixat.
     
  7. Nelli

    Nelli Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Absolut! Det gör min med, skillnaden är bara att den ser filerna på datorn men inte på mobilen - den blivit helt osynlig:(
     
  8. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    Det är ju knappast Android JBs fel isåfall.
     
  9. Nelli

    Nelli Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Intressant slutsats... HTC Flyer med äldre sys fungerar som ju vanligt, medan Desire syns åtminstone men One X med senaste sys är helt osynlig för flera datorer. Jag har kontaktat HTC support men de inte heller kan lösning:( Verkar som bara åter ställning som gäller:( Tråkigt...
     
  10. tp_88

    tp_88 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Varför skulle det bli det? Har överfört flera 1-3GB-filer.
     
  11. Nelli

    Nelli Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    För det första mina är större än så. För det andra - ska jag jaga Wi-Fi när jag är på resande fot?. Om enkelt och smidigt sätt o hantera filer fanns i åratal och sedan försvann - ska jag bara nöja mig med det?
    Dessutom min man har exakt likadan mobil (inköpt ett halv år senare) och sina datorer - alla Win 7/64 och upplever exakt samma problem med sin One X efter senaste updates.
     
  12. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Finns det ingen nyare drivrutin eller programvara att ladda ner från htc då?
     
  13. Nelli

    Nelli Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns bara HTC Sync Manager, som jag inte vill ha överhuvudtaget för att jag synkar med Exchange, men jag installerat de 2 gng med hoppet att det hjälper:(
    Car Mic firmware finn med men låter inte relativt...
     
  14. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    Jo, men hade felet varit i "rena Android" hade det ju inte funkat oavsett enhet. Eftersom det är relaterat till One X och den kör HTC Sense så är det ju antagligen där felet ligger...
     
  15. Nelli

    Nelli Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag använder inte HTC Sense. Flyer och Aser plattor behåller gamla sys version och fungerar som vanligt, 2 HOX och Desire tappat möjlighet att kopplas som USB enhet. Återställning hjälpe att identifiera mobilen på datorn och jag kan bläddra i filerna nu med den gamla fantastiska sättet med bara 2 options kom inte tillbaka:( Hoppas att Google o Microsoft kommer överens nån gng:(
     
  16. Nelli

    Nelli Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag har kollat på nätet - massa folk fick samma problem efter den sista f-g uppdateringen, så om möjligheten att koppla som USB enhet viktigt för dig kör inte den!
     
  17. Marquzz

    Marquzz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    Men det fungerade för dig efter återställning?

    Swiftly written with magic flow
     
  18. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Det här är väl ett ganska ghetto sätt att lösa problemet, men det är mitt sätt att vara kreativ i den här hjälplösa tråden.

    Om man har en microusb kabel över, som man inte har större nytta av kan man skala kabeln och klippa bort DATA + och DATA - kabeln så att det enbart går spänning genom usb kabeln.
    När man vill använda filöverföring byter man kabel eller har två olika anslutna till datorn och snabbt kan byta mellan dem..

    Vill man inte klippa sönder microusb kabeln kan man använda en USB A - hona/hane förlängningskabel
    http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=342309
    Klipp bort DATA + och DATA - kablarna och isolera kabeln igen.
    När du enbart vill ladda ansluta din microusb kabel till den här förlängningskabeln så får du enbart spänning genom kabeln.
     
    Last edited: 18 dec 2012
  19. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    Nu förstod jag ingenting. Antog att du använde en HTC One X uppgraderad till senaste officiella versionen av HTC?
     
  20. lamer71

    lamer71 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2012
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Stäng av USB felsök. Hjälpte på grabbens LG O2X(cm10), blir ett renare gränssnitt utan htc synk i windows.