Fråga: Som Julklapp till snart 3-åring.

Diskussion i 'Google Nexus' startad av Leechu, 13 dec 2012.

  1. Mithan

    Mithan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    De enda jag håller med dig om är att surfplattor på ett dagis är en dålig idé.

    Allt annat drar du ut till de yttersta.
    Tror du seriöst att vi låter våra barn sitta med en platta i handen eller vid en dator all vaken tid?!
    Jag låter inte min 7 åring sitta vid datorn och surfa runt eftersom jag anser att han inte har någon anledning att vara där redan vid den åldern.

    Angående dina synpunkter om Alla barns sovtider så är de ju bara larvigt. Barn, lika som vuxna, kan vara morgon eller kvällsmänniskor.
    Är inte de viktigaste att man som förälder vet vad som är bra för sitt eget barn?
    Om jag nu vet att min 7 åring klarar av att vara uppe till 22 en vardag med skola dagen efter utan att de går ut över hans prestationer i skolan - kan man då inte låta honom vara uppe då de dagarna de blir så enligt dig?
    Min 4 åring är hellre uppe tidigt på morgonen och somnar därefter tidigare på kvällen.

    Lägg några sekunder extra på att tänka igenom de du ska skriva nästa gång så kanske du inser att alla inte behandlar sina barn på de extrema sätt du verkar tro

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
    Leechu gillar detta.
  2. Kirk242

    Kirk242 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2012
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Det är skrämmande att läsa "Ipad" så ofta i den här tråden. För helvete! det är er skyldighet som Android fans att ge era barn den rätta inskolningen från tidig ålder...skärpning!
     
  3. BengtO

    BengtO Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag skulle gärna ha en Nexus 7 men ge till jäntan gör jag inte, hon har fått sälja jultidningar till sin damn iPhone 5 som hon tjatat om. Tänker ge henne presentkort på kläder i julklapp. Men hon e å andra sidan 11 år nu, och har klarat sig bra utan surfplatta so far.
     
  4. SwedBear

    SwedBear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    Saken är den att jag inte sett något barn än i min bekanskapskrets som endast håller på med paddor och/eller TV utan det blir en leksak bland många. Min son/dotter leker för fullt med klossar/lego/bilar/dockhus/etc samtidigt som de ibland leker för fullt med iPad.

    Återigen, jag tror det handlar om att hitta rätt balans och min erfarenhet nu från 2 barn är att barnen normalt själva hittar den.
     
  5. SwedBear

    SwedBear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    Menar du på allvar att du drar in Hitler i denna diskution och jämför användandet av en surfplatta med Hitlers indoktrinering?

    Ang surfplattor i dagis. Har ni någon aning om vad de använder de till? Man får intryck här att ni tror att de sitter hela dagarna med dessa, Jag läste en bra artikel om hur ett dagis inkorporerade surfplattan i leken och lärandet och den viktiga biten var att de självklart gjorde massor annat, t ex var ute och lekte, men att man också sen utnyttjade surfplattan i de teman som de höll på med på dagis t ex tiden, årstiderna etc. med spel, bildspel etc. runt om dessa teman.

    h0nden - har du barn? Det låter inte så. Du låter precis som alla barnlösa som vet exakt hur man uppfostrar barn och gärna berättar det för andra. Ja, TV'n, DVD-filmer, surfplattor, lego etc. är ett sätt att få 5 minuter paus. Om du hade egna ungar i en aktiv ålder så kommer du veta att ibland så är det skönt att inte behöva rusa runt konstant i 100 utan få barnen att sitta ner och ta det lugnt.

    Och vem är du att slänga ut dig bullshit om att våra barn blir fördummade/feta etc.? Min son som har tittat på TV sedan han var liten och får spela på sin surfplatta när han vill är fortfarande en smart 4.5 åring som samtidigt är aktiv och springer mkt. Han kan utan problem räkna till 100, kan klockan, kan massor av tyska redan och har en otrolig förmoga att snappa upp information och läranden från spel, Tv-program, böcker etc.

    Och angående sovtider - vad fan har det att göra med surfplattor? Min son och dotter sover runt 8-9-tiden beroende på hur mkt de sovit på dagen. Om din bror tycker det funkar bra för sina barn så funkar det och att du fick gå och lägga dig vid 9-tiden när du var 7 år är komplett irrelevant.

    Jag har inga problem om någon vill uppfostra sina barn utan access till tekniska prylar och tycker inte de är dåliga föräldrar men jag förväntar mig samma respekt tillbaka, särskilt från de som inte har barn och har noll koll på hur det faktiskt är att ha små aktiva barn.
     
    Leechu gillar detta.
  6. SwedBear

    SwedBear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    Tyvärr har Android fallit efter en bit när det gäller barnspel men förhoppningvis blir det bättre under 2013. Sen tänker jag jobba hårt att se till att mina barn inte blir indoktrinerade åt något håll.
     
  7. Mithan

    Mithan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Håller med dig till 100 procent, de blir en leksak bland allt annat.
    De låter på de flesta som om man sätter sitt barn framför tvn med plattan jämte och sen sitter de där dagarna igenom.

    Det är sjukt att man nästan måste försvara sig för att man köper en platta till en 4 och en 7 åring.
    De blir som sagt som vilken leksak som helst. Ibland rör de inte vissa leksaker på flera dagar, däribland plattan, för att sedan hålla på med de flera dagar i rad.

    De värsta är ju ändå att de största moraltanterna här inte ens verkar ha egna barn utan hänvisar till tex 'sin kompis brors son'.

    Alla har och får självklart tycka och tänka hur de vill, men i slutändan är de trots allt vi föräldrar som vet vad som är bäst för våra egna barn.


    Nu tycker jag att vi lägger ner de här och har en trevlig jul och ett väldigt bra nyår med våra nya leksaker till båda barn och vuxna :-).
    God jul och gott nytt år allesammans, nu tar jag och nästan tre veckors ledigt så jag och barnen kan sitta dygnet runt med våra nya plattor ;-)

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2