Diskussion: Padfone 2

Diskussion i 'Padfone' startad av Withered, 2 okt 2012.

  1. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Om man ska klaga på något så är det nog svärtan i mobilskärmen, eller vad säger ni andra som också har en?

    Skickat från min PadFone 2 via Tapatalk 2
     
  2. Withered

    Withered Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note II
    Hur är skärmen i övrigt. Var ju en del prat om att skärmen förmodligen skulle vara den bästa på marknaden i oktober. :P
     
  3. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Jag skulle våga påstå att den överlag slår galaxy s3's skärm, i princip på alla områden utom svärtan.

    Skickat från min PadFone 2 via Tapatalk 2
     
  4. nickelm

    nickelm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ni som nu väntar på telefonen, har ni bokat någon stans och hoppas komma bra i "kön" eller kikar ni runt på nätet efter "i lager". Känner att jag inte vill boka för att om andra ställen får in den först, men vill ju inte hamna sist i alla köer heller :P
     
  5. master_of_rock

    master_of_rock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    348
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag skulle absolut vilja boka en för att slippa kolla prisjakt tre gånger om dagen. Men jag kommer att köpa den med abonnemang och då är det Phonehouse och Tele2 som kommer att ta in den. Men ingen av dessa vet när de kommer att få in den och tar inte in några bokningar. Senast igår var jag inne hos båda. I Tele2 butiken fick jag höra att det var någon annan precis innan mig som undrade.
     
  6. nickelm

    nickelm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kolla Dustin.se, där kan du boka med abonnemang... Jag gjorde precis det!
     
  7. master_of_rock

    master_of_rock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    348
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Senast jag kollade var det helt galna priser. Vad tog du för abonnemang och vad gick kalaset på?
     
  8. lurane

    lurane Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    får min idag verkar det som. beställde från Taiwan förra måndagen. gick in på posten.se och provade med det försändelse-id jag fått. trodde inte det var internationellt, men jodå, jag kan se varenda händelse från Taiwan till posten i Årsta! :)

    samtidigt är jag inte helt 100 på om jag ska ta emot den eller om jag ska skicka tillbaka den. jag står i kö hos Webhallen som verkar få in nästa leverans i morgon. om jag är med i den så känns det ju säkrare att plocka ut en i Sverige än från Taiwan.

    jag var dessutom i kontakt med ASUS angående support och felanmälan för en ASUS-produkt köpt i utlandet och svaret var ju inte direkt solklart. man svarar att man kan ta emot en produkt lokalt, men att det beror lite på vad det är för fel, samt vad återförsäljaren har för villkor?! min återförsäljare, med det förtroendeingivande namnet Funnybom, skriver att om supporten faller utanför vad ASUS lokalt anser sig vilja ta emot så får man skicka tillbaka produkten till dem. dessutom får jag stå för kostnaden i så fall. när det gäller garantitid är den på 1 år.

    jag var väl medveten om att dessa villkor kunde gälla när jag beställde, men hoppades ändå på att ASUS hade någon form av världsgaranti och support, men så var det alltså inte.

    så om ni övriga funderar på köp utomlands så har ni nu förmodligen stenkoll på hur det ligger till: att det beror helt och hållet på ...
     
    Last edited: 17 dec 2012
  9. nickelm

    nickelm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tänkte inte på det alls... Köpte 32GB, det blev 740 + 200/månad (förlängde mitt abonnemang med Telia), sen vet jag inte om det är billigt eller dyrt :P
     
  10. lurane

    lurane Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    blev ingen telefon idag. suck. den ligger kvar på postutlämningen. och får nog ligga där tills vidare.

    har lagt ganska så många timmar på att läsa på vad som gäller vid beställning från annat land, men tydligen inte tillräckligt. finns ju något som heter moms ..... :( har ju åkt på detta förut, men hade glömt bort det eftersom det tidigare har rört sig om så pass små summor. tja, 25 % på 6900 kr är 1700 kr kan jag upplysa om. sammanlagt blir det alltså 8600 kr. blev så förbannad att jag drog till Webhallen i stan och chansade på att de hade några inne, men icke. de visste inte heller något om en eventuell leverans i morgon, mer än att den i så fall troligen kommer under eftermiddagen. blev inte heller klok på om förhandsbokningar prioriteras. först sa han att man kommer att ha både förhandsbokade och ett gäng andra telefoner i butiken. sedan sa han att de förstås kommer att prioritera förhandsbokningar.

    jaja, blir det ingen leverans i morgon får det bli att fundera en gång till. levererar Webhallen blir det definitivt köp där och återskick av den andra telefonen till Taiwan. åker väl på frakten men det får bli retliga lärpengar.

    men nu vet ni vad som gäller om ni går i beställartankar. inom EU är det tydligen ingen moms eller tullavgift om jag tolkar tullguiden rätt på Tullverkets hemsida. däremot gäller det att se upp:

    "Du kan även få betala moms, tull och postens avgifter om du beställer en vara från ett EU-företag, som i sin tur gör en beställning av varan från ett land utanför EU, till exempel USA. Skickar företaget din vara direkt till Sverige från ett land utanför EU ska den förtullas."
     
    Last edited: 17 dec 2012
  11. lurane

    lurane Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    så där ja. då börjar man känna igen sig.

    "Nästa leverans beräknas till 2013-02-02."

    Webhallen. suck. men det datumet kanske avser leveransen efter den som naturligtvis kommer idag ...?!
     
  12. dplarsson

    dplarsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Någon som har tips på var man köpa skräddarsydda displayskydd och andra tillbehör till Padfone2?
     
  13. XenapZ

    XenapZ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Seriöst nu blir jag bara less! 2013-02-02, nån måtta får det väl ändå vara... >_<
     
  14. master_of_rock

    master_of_rock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    348
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Det blir en Nexus 4 för min del tro jag.
     
  15. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

  16. Fizzy

    Fizzy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Fick just mail från Dustin om att min är skickad! (2 in 1 32GB)
     
    Last edited: 18 dec 2012
  17. nickelm

    nickelm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Får man fråga när du beställde din?
     
  18. master_of_rock

    master_of_rock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    348
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Kollade med Phonehouse nu och de förväntar sig att de kommer runt nyår.
     
  19. Fizzy

    Fizzy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    27e november
     
  20. EEKEN

    EEKEN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Oneplus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 5
    Last edited: 18 dec 2012