Fråga: glappande baksida

Diskussion i 'Google Nexus' startad av nattfrost, 15 dec 2012.

  1. nattfrost

    nattfrost Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2010
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag fick min Nexus 10 för ett litet tag sedan, beställde den från Handtec i UK. Grym platta - tillsammans med ett stativ och ett bluetoothtangentbord funkar den nu som min huvudsakliga arbetsdator när jag är på resande fot (jag är författare).

    Idag upptäckte jag att baksidan liksom glappar. Det vill säga, den är inte lös i kanterna men den känns som om limmet har släppt (fast jag tror inte att baksidan egentligen är fastlimmad). Man kan liksom trycka in baksidan, mitt på plattan, typ 1-2 mm, så åker den ut igen när man har släppt. Svårt att förklara. Säg till om bekskrivningen är svårbegriplig så ska jag försöka förklara igen. Jag är rätt säker på att det inte var så från början i alla fall.

    Min fråga är: Skulle någon annan som har en Nexus 10 kunna testa trycka in baksidan lite lätt och kolla om det är stumt eller om den åker in och ut lite grann?

    Och sedan: Jag har förstått att Samsung är rätt bra med garantiärenden i och med att man kan få hjälp direkt från dem, utan att behöva gå via ÅF och att de tar hand om garantiärenden även om produkterna är beställda utomlands. Däremot finns inte Nexus 10 (GT-P8110) som valbar modell när man försöker skicka mejla Samsung via deras kontaktformulär (http://www.samsung.com/se/info/contactus.html).

    Någon som erfarenhet av garantiärenden direkt från Samsung och kan säga något om läget?

    Tack på förhand, gott folk!
     
    Last edited: 15 dec 2012
  2. Twiztidrob

    Twiztidrob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2012
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det är något litet, det låter lite som det du beskriver, typ "limmet" har släppt. Ca 1cm nedanför x:et.

    Inget jag stör mig på dock, det är bara en punkt och man ser knappt att det åker ut eller in. Låter bara lite.

    Skickat från min Nexus S via Tapatalk 2
     
    nattfrost gillar detta.
  3. neverwhere

    neverwhere Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 8 pro
    Samma här, sviktar lite lätt.
     
    nattfrost gillar detta.
  4. nattfrost

    nattfrost Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2010
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ah, skönt att höra, då kanske det inte är någon fara :-p

    Jag har dock för mig att det inte alls var så mycket när jag först fick plattan. Men om inte ni är oroliga, så får det vara som det är för mig också :)
     
  5. Caze

    Caze Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Har precis samma. Hade inte ens lagt märke på det och det är definitivt inget som jag stör mig på.
     
  6. Twiztidrob

    Twiztidrob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2012
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Blir det mer kan jag ju tänka mig att jag kan störa mig, men i nuläget så tror jag att jag kör på.

    Men bra att du uppmärksammade det, ska hålla koll!

    Skickat från min Nexus S via Tapatalk 2
     
  7. Acentren

    Acentren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Det har rapporterats innan på XDA :) Även de som har gjort reviews på plattan har uppmärksammat detta, har du inga andra fel så hade jag behållt den med tanke på hur mycket värre det kan vara ;) jag har bytt 2 redan för skärmfel...
     
    nattfrost gillar detta.
  8. nattfrost

    nattfrost Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2010
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Heh. Bra att veta. Jag behåller den definitivt i så fall, den är grym i alla andra avseenden!

    Men, eftersom du har erfarenhet av detta, kontaktade du Samsung direkt eller återförsäljaren? Var du tvungen att skicka dina plattor till något annat land? Vore bra att veta hur smidigt garantiärenden tas om hand för oss som importerat...
     
  9. Acentren

    Acentren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Kontaktade Bazula, det är deras ansvar eftersom att dom är återförsäljare.. Tyvärr har dom inte skött returerna något vidare så om inte nästa platta är OK så ska jag kräva pengarna tillbaka :(
     
  10. nattfrost

    nattfrost Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2010
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ah, det är klart. Tänkte inte på att Bazula sålde dem. Tänkte att alla som hade plattorna hade importerat själv...
     
  11. Gojz

    Gojz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    539
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Jag har samma glapp fast på gummi delen, uppe till höger, rätt störande faktiskt.
    Ska nog maila Bazula sen. Fler som har glapp i gummi delen?
     
  12. elpa

    elpa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Sviktar på båda sidor. Hade kunnat tagit att det sviktar om den inte hade varit för ett knäppande ljud många gånger när jag byter grepp. Otroligt störande och ger inte alls ett bra intryck av kvalitet när jag använder den. Väldigt synd då Nexus 10an i övrigt är toppen.

    Någon annan som upplever detta knäppande ljud?
     
  13. nattfrost

    nattfrost Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2010
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Så är det här också, fast inte lika mycket och jag tycker inte att det är lika störigt eftersom den översta gummidelen faktiskt är en lös del. Du kan testa dra av den och sätta fast den igen och kolla om det blir bättre...

    Japp, precis så är det här. Det är som om baksidan ett ögonblick fastnar och sedan släpper så att det blir ett ljud. Vet inte om det kanske har med värme eller något annat att göra för det verkar vara olika mycket glappigt vid olika tillfällen.