En applikation som låser andra appar on-the-fly

Diskussion i 'Applikationer' startad av Cesno900, 30 nov 2012.

  1. Cesno900

    Cesno900 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2012
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har en Xperia Pro och den har inte så mycket RAM-minne att det är rätt bökigt att behöva starta om telefonen för att rensa RAM:et eller att endast använda få appar utan att den börjar bli seg.

    Jag söker en app som iprincip låser en app så fort den hamnar i bakgrunden, självklart i en lista jag väljer själv, så när jag trycker Home efter jag använt den hamnar den inte i RAM utan istället i en slags tillfällig karantän och jag kan nyttja RAM för det som behövs.

    Två krav förutom själva huvudfunktion, stöd för Xperia Pro och inge krav på custom roms. Jag har rootat så det är inget problem.
     
  2. Galax

    Galax Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    2 510
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Advanced task killer pro borde fixa det galant :)

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  3. Cesno900

    Cesno900 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2012
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det tror jag inte, den dödar väl bara processerna tillfälligt och sedan dyker de upp igen? Det är meningslöst vad jag har läst, det krånglar bara med minneshanteringen. Jag behöver låsa appen så ingen bakgrundsprocess är kvar i RAM:et för de appar jag endast använder tillfälligt, gärna on-the-fly så de öppnas när jag startar de igen.
     
    Last edited: 30 nov 2012
  4. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Men hela grejen med Android är att det ska hantera minnet själv och 'döda' appar då den behöver mer. Problemet är att det inte alltid fungerar så bra. Med med ovan nämnda program kan du ställa in hur aggressivt den ska 'döda' appar. Prova det.

    Skickat med min GT-P7500 som kör CyanogenMod 10 Jelly Bean
     
  5. Cesno900

    Cesno900 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2012
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag vet inte, var man än går och läser om det här för just android så verkar alla säga som vet hur android fungerar vara emot task killers och jag håller verkligen med att androids egna system inte fungerar, den stänger aldrig av mina appar, de ligger bara där tills jag har 40MB RAM och allt blir segt. Vore praktiskt om man hade någon kontroll själv, åtminstone val för det.

    Får väl ta och pröva appen. Går det att ställa in auto-kill efter vissa kriterier? T.ex när telefonen har mindre än 80MB RAM?
     
  6. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    I den bästa av världar ska det fungera, men som bekant gör det inte alltid det.

    Du kan ställa in hur den ska agera, safe, aggressive osv. Du har även en ignorelist över appar den ska strunta i.

    Har för mig jag sett ngn app någon gång där man kunnat ställa in minnesnivå, men kan inte komma ihåg var.

    Skickat med min GT-P7500 som kör CyanogenMod 10 Jelly Bean
     
  7. Cesno900

    Cesno900 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2012
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag hittade en inställning i Xperia Pro 4.0 som heter "Don't keep activities" med förklaringen "Destroy every activity as soon as the user leaves it". Problemet är att jag skulle gärna vilja välja vilka som INTE ska slås av för det är inte så många t.ex mail, launcher etc..

    Ingen som vet om en sådan app?

    Såg även att under den finns det background process limit men den väljer bara antal, igen inte så rätt praktiskt då blir väl bara slumpmässigt beroende på vad jag använt som hamnar i de som inte stängs av android.