Diskussion: Nexus 10 - Reflektioner från de som testat den

Diskussion i 'Google Nexus' startad av kallt_kaffe, 19 nov 2012.

  1. pocken

    pocken Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag ska granska den med förstoringsglas och om den har mycket backlight bleeding så åker den tillbaka!

    Jävligt underligt att man uttryckligen ska behöva be om obrutna förpackningar... Det ska vara en självklarhet att man inte skickar ut varor som varit öppnade!
     
  2. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Det är det också. Ett seriöst företag skulle inte sälja enheter med bruten förpackning till fullpris.
     
  3. Acentren

    Acentren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Har nu fått min enhet som skulle vara i obruten förpackning.. Tro FAN att den kommer med en annan plombering än den som är original och enheten har fläckar på sig när jag öppnar den... Det är fan helt otroligt hur dåliga bazula är, undvik att handla därifrån...

    [​IMG]
     
  4. pocken

    pocken Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Fan va trist!

    Du kanske fick Mahti's Nexus?:
    https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=1199211&postcount=133
     
  5. Caze

    Caze Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    90

    MINA ENHETER

    Tråkigt att sånt här händer men personligen så skulle jag strunta i att skyddsplasten är lite smutsig och plombering är bruten om jag inte kan hitta något fel på enheten. Är det nått fel på den så är det en annan sak. Sen vet vi ju inte heller hur många av dessa enheter anländer i det där skicket från Google till Bazula (vilket jag personligen tycker är mer sannolikt än det att de har smutsat ner den hos Bazula), vilket Bazula inte kan göra så mycket åt (förutom att skicka tillbaka enheterna vilket blir kostsamt för dem).

    Jag förstår att du är less men utan att veta all fakta så skulle jag inte hacka ner på Bazula allt för mycket. De har åtminstone gått med på att byta ut enheterna och har gjort det i vissa fall flera gånger till samma person vilket jag tycker är ganska bra service (tror inte alla återförsäljare skulle gå med på det).
     
  6. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Hur resonerar du då?
     
  7. Acentren

    Acentren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Om jag ber dem specifikt om en enhet som är plomberad (ska man inte ens behöva göra) och att jag sen får en enhet med uppenbar "fejk" plombering så blir man bara less, enheten led även av blb denna gång... Så skickar tillbaka enheten och tar pengarna tillbaka. Överväger en ipad eller en note istället.
     
  8. kricket

    kricket Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vill egentligen inte göra reklam i denna tråden, men köpte min härifrån: http://www.swedenmobile.com/index.php?route=product/product&path=68_209&product_id=1226, allt fungerade jätte bra, de var trevliga i kontakten med dem, plattorna var plomberade och felfria. Det verkar dessutom som att de har dem i lager igen.

    Överväg det i alla fall innan du köper någon annan platta.
     
  9. Acentren

    Acentren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Vill ha god tillgång på nya enheter ifall jag stöter på problem med tanke på hur lång tid jag har väntat på att få använda min platta :( så får bli en platta som finns hos valfri stor kedja :)
     
  10. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Jag skulle aldrig köpa från nåt annat än kända företag son dustin, Webhallen, inet, komplett osv.
    Bara dumt att chansa och köpa från nåt litet, okänt företag. Framför allt aldrig från döda jag inte ens hört talas om innan. Visst, det kan gå bra, men det kan lika gärna vara massa strul.
     
    Last edited: 19 dec 2012
  11. Caze

    Caze Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    90

    MINA ENHETER

    Det är bara en gisning givetvis men skulle inte det vara att skjuta sig själv i foten att bryta plomberingen, smutsa ner enheten och skicka den till kunden? Nä, det som jag tror har hänt är, som många andra också redan skrivit, att Bazula har fått tag på enheter som returnerats till Google som sedan skickat iväg dem igen.

    Som sagt så är det väldigt tråkigt att du har haft sådan otur. Som jag skrev där ovanför så kan ju situationen ha varit att Bazula endast fått enheter från Google som returnerats och redan haft sina plomberingar brytna, vilket gjort det omöjligt för dem att skicka dig en som är plomberad. Detta är självklart bara spekuleringar och möjligheten finns ju att Bazula själv klantat till det. Du har dock rätt att sånt här ska inte få hända om man ska driva ett seriöst företag.
     
  12. sluggis

    sluggis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2012
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 4a 5g

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 4a 5g
    Platta:
    Huawei MediaPad M5
    Kan det vara därför min enhet luktade mögel/mossa? Tyckte det var konstigt att en enhet ifrån samsung och google skulel lukta så pass illa, tänkte inte mer på det för än nu när jag sett allt som pratas här.

    Hade även sånt skräp på skyddsplasten, men har inte haft några problem i övrigt, och enheten var ren och plomberad.

    En fråga till andra, luktade även era enheter illa?
     
  13. pocken

    pocken Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Om de importerar plattorna från USA så finns det en god chans att vissa kartonger faktiskt öppnas av tullen (har själv varit med om att tullen öppnat mina försändelser från USA).

    Det skulle vara intressant att veta hur stor del av alla som handlat av Bazula som fått brutna förpackningar...

    Om de nu fått tag på returexemplar från Google, så är det väl ganska orimligt att Google inte skulle satt på ny plombering innan de skickas ut igen?

    Och Bazula har ju ingenting att tjäna på att öppna kartongerna och smutsa ner dem för att sedan skicka ut dem.
     
  14. Acentren

    Acentren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Saken är ju den att ett seriöst elektronikföretag vet att samsungs plomberingar inte består av genomskinlig tejp, ber jag då om en plomberad så förväntar jag mig att de kontaktar mig per telefon och är ärliga och säger som det är att de inte fått in några plomberade enheter. Istället för att försöka förklara bort det i telefon som ett fån där det låter mer och mer idiotiskt ju mer bortförklaringar dom kommer med..

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  15. Mahti

    Mahti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Innan Bazula blir helt smutskastat så vill jag flika in att dom bytte min enhet utan problem. Och byter även denna om jag skulle vilja det, men fick en plomberad (med svarta klistermärken och Samsungtext) som ligger av ytterst lite BLB så vi behåller den.

    Känns segt att få en enhet som man får skicka tillbaka direkt, men jag tycker iaf att Bazula har skött mitt ärende så gott dom kunnat.
     
  16. Acentren

    Acentren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Bazula ska ha lite cred för att de var snabba med återbetalningen av pengar, tog inte mer än 1 dag :-) det är bra service men i övrigt har den här nexus 10 affären varit en besvikelse.

    Kan rekommendera alla som går i köptankar att vänta till den släpps officiellt i norden, istället för att köpa importerade enheter med tanke på hur mycket problem det verkar vara med plattorna

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  17. sluggis

    sluggis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2012
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 4a 5g

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 4a 5g
    Platta:
    Huawei MediaPad M5
    Så om jag fått en enhet som inte har samsungplomberingen så är min också öppnad? såg inga märken på den svarta kartongen.. Börjar bli lite orolig att de just fått tag på enheter som blivit returnerade, och därför dröjde med leveransen ett tag..
     
  18. Acentren

    Acentren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Ja du har fått en redan öppnad, samsungs plombering är svart med vit text där det står att man inte ska acceptera enheten om plombering brutits

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  19. Twiztidrob

    Twiztidrob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2012
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja min har liiite lite blb, tror dock det är oundvikligt? Syns bara när man startar den. I övrigt har jag bara bra upplevelser av Bazula, beställde både sjuan och tian där. Tråkigt för er som det inte gått lika bra för.

    Skickat från min Nexus S via Tapatalk 2
     
  20. Gojz

    Gojz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    539
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Skapa en ny tråd kanske?
     
    Svampen, flippzii och Twiztidrob gillar detta.