Fråga: Har flera haft problem med datakoppling senaste dagarna?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av neddie, 4 dec 2012.

  1. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Tjena

    jag har TRE som operatör och har haft mycket problem senaste dagarna med att dataanslutningen försvinner. ibland funkar det att avaktivera och dra på igen eller så får man helt enkelt vänta. Ett annat problem är att data funkar men däremot verkar den inte kunna koppla mot googles servrar.

    Börjar bli lite smått irriterande så skapar denna skrot-tråd för att se om fler just nu lider av problemet?
     
  2. RoadHazard

    RoadHazard Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Jag har också märkt lite mer sånt de senaste dagarna, men det är svårt att säga om det beror på 4.2.1 eller Tele2. Igår glitchade telefonen till ordentligt: All uppkoppling dog och för en sekund visades SIM-PIN-skärmen. Den försvann dock snabbt (utan att jag behövde skriva in koden) och så anslöt telefonen till nätet igen. Först tänkte jag att det kanske var SIM-glapp (vilket jag dock aldrig har haft innan), men om telefonen verkligen hade tappat kontakten med SIM-kortet borde jag väl ha behövt skriva in PIN-koden igen? Det behövde jag som sagt inte, och sedan dess har det inte hänt igen.
     
  3. Gundolf

    Gundolf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2012
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Haft seriösa problem med telefonen jag också sen jag fick 4.2.1. Både datauppkoppling, krashande appar, kass batteritid och gränssnittfel.

    Hoppas de kommer med en fix omgående för den här sörjan får ju iphone 3 att verka vass...
     
  4. Evian

    Evian Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    781
    Mottagna gillanden:
    279

    MINA ENHETER

    Jag har med haft gråa staplar... Takju 4.2.1...

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  5. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Det roliga är att ni alla kör 4.2 jag kör 4.1.1 men gapps för 4.2. Hrm....

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  6. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Jag har Telia och yakju 4.2.1. Gråa staplar utan varken E, 3G eller H börjar bli allt vanligare. Även fast de gråa staplarna nästan är helt fyllda har jag problem med att skicka sms och ringa ibland. Efter en stund kan allt börja funka igen, eller också dyker antingen E, 3G eller H upp bredvid de fortfarande gråa teckningsstaplarna. I det senare fallet kan inga appar inte ansluta till internet.

    Ska flasha 4.1.2 igen imorgon tror jag och hoppas på att buggarna fixas av antingen Google eller CM-teamet...
     
  7. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    undrar om detta kan ha nånting alls med gapps att göra då jag ändå har samma problem på 4.1.2 eller 4.1.1 vfan jag nu kör för tillfället ;) inte 4.2 iaf.
     
  8. Nisse Järnet

    Nisse Järnet Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    800
    Mottagna gillanden:
    124
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8
    Inget sånt här än iaf, kört 4.2.1 nån vecka.
     
  9. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Åh nu blev det svårt att bestämma sig! Nu är ju frågan om det är värt att flasha och behöva återställa allt osv...

    Frågan är ju bara vilken app som skulle kunna göra det? Vad har 4.1 och 4.2 gemensamt som har uppdaterats? Gmail? Gmail borde ju inte ställa till med något sådant. Now har också uppdaterats men det var längesedan.

    Jag antar att du har rootat? Kanske är något med det? Jag har SuperSU för tillfället. Uppdaterade binaries (direkt i appen utan flash) tidigare ikväll och tror inte jag har haft några problem sedan dess. Men det kan ju bara ha varit tur också...

    Har du rootat?

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  10. Nisse Järnet

    Nisse Järnet Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    800
    Mottagna gillanden:
    124
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8
    Nej helt stock. (yakju)
     
  11. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag kör absolut rootat men tror inte det är problemet...
    google+ beter sig mystiskt och fastnar ofta i synken på mig har jg märkt... om det skulle ha någon som helst betydelse låter jag vara osagt dock.. ska installera senaste paranoid android imorgon med 4.2 ist för 2.54 som jag har nu för efter 4.2 gapps jag lade in så har den fan laggat ihop totalt...
     
  12. Festan

    Festan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Jag verkar ha problem med att datatrafiken inte fungerar ordentligt när telefonen sover efter 4.2. När jag tänder skärmen så går staplarna från blått, till grått och tillbaka till blått och känns som att det nästan alltid kommer någon notifikation precis efter detta, som att den inte har haft kontakt med nätet medan skärmen har varit släckt. Verkar bara vara över mobilnätet, märker inte detta när Wifi är påkopplat.

    Minns inte om detta felet fanns på 4.2 eller om det kom först efter 4.2.1.

    Om jag inte minns helt fel så dök det upp ett sådant här liknande fel efter uppdateringen till 4.0.4, vilket dom fixade snabbt genom att bara byta kernel. Den OTAn fick inte ens ett nytt build nummer har jag för mig. Detta problemet råkade jag dock inte ut för, i alla fall inte lika tydligt som nu.

    Nä Google, bakläxa på både N4 releasen och 4.2 OTA faktiskt. Jag är väldigt pro-Google men här har dom misslyckats ganska rejält tyvärr.
     
    Last edited: 5 dec 2012
  13. Raketostkostym

    Raketostkostym Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Har samma problem. Riktigt kasst faktiskt.
     
  14. xclusiv8

    xclusiv8 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jag har exakt samma problem. Trodde först att det var 4.2.1 som orsakade det så jag körde in 4.2. Körde sen in en 4.2 custom rom men inget hjälper. Vet ej vad det beror på. Värsta är att det inte går hitta något vettigt på nätet angående detta. Funderar på att gå ner till 4.1.2 och se om det fungerar där.
     
  15. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Nu ett par dagar senare har jag inga problem lägre. I alla fall inte som jag märker. Vet inte om det var det nya SIM-kortet som hjälpte eller om det var Telia. Tappade dock anslutningen till internet idag utan att återfå den efter ett långt telefonsamtal men huruvida det beror på samtalet eller något annat vet jag inte.
     
  16. johnAls

    johnAls Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2009
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Fick också stora problem med detta efter 4.2.1 uppdateringen, hoppades skulle lösas när jag bytte ifrån Galaxyn till N4, men icke. Har försökt leta efter issue på google code men inte hittat något.

    Eller är det kanske Sweden3G som pajar? någon som inte har Tele2/Telia osv?