Problem: Skärmen spårar ur

Diskussion i 'Google Nexus' startad av exnm, 6 okt 2012.

  1. exnm

    exnm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hallåj!

    Fick hem min Nexus 7 i måndags och har haft problem med skärmen sen start. Jag kommer att skicka tillbaka den nu i början på veckan men är ändå lite intresserad av vad som är problemet och om någon känner igen sig.

    Det som händer är att skärmen fryser till, sen börjar färgerna förvrängas och allting börjar leva sitt eget liv. Dåligt beskrivet, så jag bifogar en bild på spektaklet:)

    Är detta ett vanligt förekommande problem på Nexusen?


    [​IMG]
     
  2. marreboy

    marreboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Ser ut som ett överhettningsproblem. Helt rätt att skicka tillbaka den. Kan vara en felaktig CPU/GPU. Tror inte att det är ett vanligt problem. Har läst om någon till som haft liknande men de säljer ju rätt många.
     
  3. andreas holmstrom

    andreas holmstrom Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjenare! Jag hade också problem med att min knarrade på vänster sida när man klämde samt att ibland kändes det som att skärmen inte tog emot alla tryckningar.
    Jag testade att poppa loss bakstycket (dvs "läderimitationen") och skruva fast alla philips-stjärnskruvar med en vanlig radiomejsel. Knarret har försvunnit och skärmen känns betydligt bättre nu! Kan vara värt ett försök?
     
  4. fetaost

    fetaost Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Nu har min skärm ballat ur! Först dog batteriet, när jag sedan startade den var den igång en minut sen kom skärmbilden ovan upp för att sedan dö. Lät den ladda lite längre, startade och använde den en timme, sen kom bilden igen och den slog av. Ska låta den ladda fullt o se vad som händer.
     
    Last edited: 7 okt 2012
  5. exnm

    exnm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Väldigt sen uppdatering men jag skickade in den till Bazula som i sin tur skickade den till Asus.
    Bazula hade också fått problemet samt upptäckt att skärmen släppte i vänster hörn.
    Ska hämta ut den imorgon så får vi se om den fungerar som den ska :)