Diskussion: Vilken ROM kör du just nu?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - ROM-filer och utveckling' startad av droidgren, 2 feb 2012.

  1. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    :D

    Kombinationen Xylon, Franco kernel och Action Launcher är ett vinnande koncept på min telefon!

    Tapatalked
     
  2. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Märkte att jag fick 2st "innehåll" i /sdcard efter flash från Xylon 11 till 12. i /sdcard/0 låg allt från gamla sdkortet, i /sdcard var det bara standardmapparna. Jag hade använt en gammal recovery... *stön* Detta märktes när jag var inne i recovery och precis hade flashat animation pack, vilket gjorde att jag fick bootloop.

    Enda sättet att lösa det på var för mig att flasha ny recovery (vilket går fort) och dra över allting från "/0" till datorn, blåsa hela /sdcard och factory reset, installera om, starta upp och föra tillbaka valda delar till "rätt" /sdcard. Titanium Backup orkade jag inte kopiera tillbaka då det tar mer än 1h, så nu sitter jag med en helt ren lur, återskapad från det egna minnet.

    Tur/skönt att man har precis allt uppe i molnet!

    Lesson learned: kör alltid senaste recovery.

    Kör förresten numera TWRP iställer för CWM recovery. Trevlig förändring!


    *edit*
    Ett tips för andra Xylon-flashare: byt kernel. Deras egna tänder skärmen var 5-10s och drar batteri som fan! Kör in Franco eller Trinity istället. De byter själva till Trinity iom release 13.

    Bevis? Gå in i ett kolsvart rum eller kika på skärmen genom en kupad hand så det blir kolmörkt så ser ni att skärmen blir "blåskimmrande" ibland.
     
    Last edited: 21 dec 2012
  3. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Lärde mig också det "the hard way". Bytte också till TWRP i samma veva och är jättenöjd. Föredrar det framför CWM helt klart.

    Tapatalked
     
  4. HyvelTjuven

    HyvelTjuven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    584
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Någon som testat sig på BetaNINE av PA än?
     
  5. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Ska testa i dagarna eller gå tillbaka till 4.1 4.2 är ju helt olidligt jävla segt

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  6. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Jag provar nightly av Cm10.1 och allt verkar bra förutom batteritiden som jag tycker har försämrats. Dessutom är batteriinformationen förstörd i alla 4.2-rommar jag provat, inkl stock - man kan ej se när telefonen har varit aktiv.

    tptlk hd
     
  7. HyvelTjuven

    HyvelTjuven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    584
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    För för närvarande på PA betaNINE med leanKernel, stabilt som satan och bra batteritid!
     
  8. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag ska testa nyaste versionen av xylon och se om batteriet funkar bättre där.. med versionen innan har jag 2-3% drain i timmen...

    annars känns den snabb ibland men det jobbigaste med allt numera efter PA är ju att när man inte kan sätta den dpi man vill ha per app så känns ju apparna överlag sjukt feta och bara... fula... ruskigt fula ;)
     
  9. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Jag tänkte testa asop pa när nästa beta kommer tror jag, beta 9.5 eller vad den ska heta, då verkar det som att den kommer vara som den ska när version 3 kommer. Just nu kör jag den senaste dark pa som är när den var baserad på cm.
     
  10. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Efter att ha kört nightlys av cm10.1 ett tag har jag nu gått tillbaka till sista stabila cm10. Det känns rappare, kanske framför allt låsskärmen och att släcka skärmen. Mycket bättre batteritid. Och informationen i inställningarna om när telefonen har varit aktiv fungerar till skillnad från i 4.2. Hoppas alla problemen med 4.2 till slut fixas i antingen cm eller aosp till slut. Annars är 4.1 den sista användbara versionen.

    tptlk hd
     
  11. BraveStarr

    BraveStarr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2009
    Inlägg:
    373
    Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12
    Platta:
    iPad Air

    Jag använder bluetooth varje dag och tycker det är drygt som satan att den krashar.

    Någon som vet om det finns något sätt förutom att starta om telefonen för att få Bluetooth att hoppa igång?
     
  12. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Appen fastboot kanske.. Startar om de flesta systemprocesser och simulerar en reboot

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  13. Yurij

    Yurij Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Nexus 5X
    ROM:
    CM 13
    Info:
    Nova Launcher
    Jag kör cm10.1 och använt ett flertal nightlies, och det har funkat utmärkt.
    Enda problemet har varit att man inte fick av ljudet för timern med annat än en tvingad avstängning av appen, men det verkar löst nu.


    Sent from my ASUS Transformer Pad TF300T using Tapatalk HD
     
  14. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Upplevde instabilitet på cm10.1 tyckte jag på sistone. Och fruktansvärt störande hur segt det är med strömknappen. Man trycker, det tar en stund och så kommer släckningsanimationen, så går det en kort stund till, sen kommer låsljudet.

    Gick tillbaka till sista stabila cm10 som känns rappare, batteristatistiken fungerar, batteritiden är bättre, strömknappen är snabb och låsljudet ljuder direkt. Sweet.

    tptlk hd
     
  15. unikum

    unikum Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2009
    Inlägg:
    774
    Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7
    Platta:
    Nexus7
    Sedan ett par dagar kör jag med LiquidSmooth och senaste trinity beta kerneln. Jäkligt snabb och smooth måste jag säga. Rekommenderas.
     
  16. BraveStarr

    BraveStarr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2009
    Inlägg:
    373
    Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12
    Platta:
    iPad Air
    är det saker i CM10 som du saknar från CM10.1?
     
  17. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Det kanske är så att cm 10.1 är baserad på 4.2.1 och cm 10 på 4.1 eller nåt sånt, att det är olika versioner av Android.

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  18. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Inget avgörande, så det är värt att gå tillbaka anser jag. Men visst saknar jag vissa saker:

    Kameraappen i 10.1/4.2 - att man når inställningarna snabbt genom sådan cirkelmeny var som helst i sökarfältet. Däremot har 10.0 funktion för att ta bilder med strömknappen, vilket jag verkligen gillar och det finns inte (ännu) i 10.1.

    Visst är det smidigt med låsskärmswidgetar i 10.1, främst att kunna ta bilder snabbt, och att kunna tända lampan snabbt. Men inte värt segheten vid låsning och upplåsning.

    Quicksettings är snyggt i 10.1 men de gamla "powerwidgets" funkar ju lika bra.

    Framför allt saknar jag klockappen, riktigt smidig och snygg. Men det löser jag med ett par bra appar. Dessutom har stockklockan i 10.0 stegrande volym på alarm (om man vill), till skillnad från 10.1. :)

    tptlk hd
     
  19. Kanoder

    Kanoder Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag kör AOKP mr1 för tillfället och allt är frid o fröjd. Dock är jag sugen på att prova LiquidSmooth efter att ha läst mycket gott om den... Känns som man blir "flashnödig" så fort man läser om en ny rom man inte provat tidigare ;-)
     
  20. maxperes

    maxperes Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    1 207
    Mottagna gillanden:
    129
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X
    Carbon är den senaste från typ samma utvecklare, testa den istället :)

    Sent from my super fast Prime filled with beans.