Fråga: 4.1 Jelly Bean

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av mahainternationalab, 28 jun 2012.

  1. D2N2

    D2N2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    731
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Personligen tycker jag samsung ska delaya uppdatering och stänga igen hålet som uppdagades de senaste dagarna.
     
  2. behedwin

    behedwin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    sjukt besviken jag blir på uppdateringar till telefoner...
    tröttnade på att läsa om JB och alla dess nyheter långt innan samsung ens kunde ge en hint om när en eventuell uppdatering skulle komma.... men såklart är det en hint som inte är i närheten om av vad det sedan i verkligheten blir.

    i juli släptes JB (4.1) och i november JB (4.2)
    känns som att det hade varit trevligt med en 4.1 uppdatering åtminstone i oktober
    januari/feburari för 4.2

    men istället blir det 4.1 mer än ett halvår efter release...
    mycket trist och värdelöst i min mening.
     
  3. mlk

    mlk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ehh de släpper ju inte senare för nån sadistisk läggning, det är ju för att se till att det verkligen fungerar, eller vill ni sitta på 90%-iga beta versioner?
     
  4. pellegj

    pellegj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Hade de bara haft lite annan prioritet så skulle det inte behöva ta så lång tid att testa och få ut uppdateringar.
    Det som sedan retar i alla fall mig mest är att Samsung Sverige utger sig för att ha koll på när det kommer uppdateringar när de i själva verket inte har mer koll på det än vi kunder. Ta bara senaste uppdateringen till TAB 10.1 P7500, hade Samsung Sverige haft någon som helst koll så hade de inte ändrat preliminärt datum för ICS 2 dagar innan den faktiskt kom.
     
  5. D2N2

    D2N2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    731
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Ni som är trötta på att vänta bör köpa nexus mobilerna. Fattar inte varför ni gnäller. Nexusasarna får de alltid först. Köpte en nexus fyra så slipper ni vänta och vi slipper gnäll. Win win
     
  6. pellegj

    pellegj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Varför det? Hårdvaran från Samsung är det oftast inget fel på. Vill du inte läsa "gnäll" så behöver du inte. Hade dessutom Samsung Sverige haft bättre koll så hade det inte blivit lika irriterat heller.
     
  7. Joddla

    Joddla Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Men om ni nu är så sugna varför lägger ni inte in den versionen som finns ute? Det är ju plätt lätt!. Jag lovar att det inte är revolutionerande några nya funktioner bättre flyt men inte så att det blir en helt ny värld!
     
  8. Loxus

    Loxus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Vad säger att den läckta versionen är en färdig version?
     
  9. janhol

    janhol Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    542
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Säkert inte helt färdig MEN den fungerar perfekt.
    Har nu haft den i min Note nästan 1 månad och inte råkat ut för en endaste liten bugg/error eller så.
    Det bara funkar och det skönaste av allt är att så bra batteritid har jag då aldrig haft förut, nästan dubbelt så mycket som förr med 4.0.4.

    God Jul :)
     
  10. mlk

    mlk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag fattar inte vad brådskan är, fungerar inte telefonen eller? Vänta och få en 100%-ig version istället för en beta version.
     
  11. fridapa

    fridapa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har den läckta versionen på min telefon och den fungerar långt ifrån perfekt. De första dagarna funkade den helt okej. Nu hänger den sig flera ggr om dagen, saker flyttar på sig och tangentbordet får knäpp ganska ofta.
    Jag tycker det är bättre de tar tid på sig så man får en nära på felfri uppdatering när den är färdig istället. Även om det är tråkigt att vänta!
     
  12. Danne_S

    Danne_S Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Men varför är de slå konstant senfärdiga när det gäller nya OSS till note?? Var ju samma visa med ICS...
     
  13. Marjan

    Marjan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    346
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Den nya generationen S3/Note 2 har redan fått JB. Där är HW:an nyare men de har redan prövat ut SW för att kunna släppa den till de senaste telefonerna. Enda anledningen är lyfta fram de senaste generationen och på så sätt få folk att köpa nya telefoner.
     
  14. mlk

    mlk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Varför N2 och S3 får JB först är nog mer att JB skrevs för dessa telefoner och behöver ändras på ganska rejält för att ens vara ett lyft för de äldre telefonerna.
     
  15. Marjan

    Marjan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    346
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Konstigt med tanke på att Nexus telefonerna får uppdateringen samtidigt oavsett om det är den nya eller gamla modellen.
     
  16. Brundin

    Brundin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    741
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Televox
    Telefon:
    Samsung galaxy s20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Televox
    Telefon:
    Samsung galaxy s20
    Platta:
    iPad pro 12
    Känns värdelöst att HTC One S fick Jelly Bean före oss
     
  17. Danne_S

    Danne_S Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Fast när första noten var ny så var de ju lika senfärdiga med ICS, det är det jag tycker är så märkligt. Men man får väl vackert vänta och hoppas att det är lite buggar när den kommer :)
     
  18. D2N2

    D2N2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    731
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Htc one modellerna är ju htc som senaste, Note är en bit ner i kösystem hos samsung. Plus att vi får premium suite. Kan htc tex öppna två appar samtidigt på skärmen? Eller trolla med air view ;)
     
  19. LitrioN

    LitrioN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2012
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hittade på Samsung Note sida att den skall ha JB men det varierar länder till länder. Kolla länk.

    Står även Premium Suite kommer vara ute runt Q2 på en sub-sida till denna.
    Vilka länder har fått JB? Tyskarna har ju inte fått den ännu men har hört att man fått det i Indien något mer land?
    Jag som hoppades på en trevlig julklapp. BUHU!:cry:
     
  20. Loxus

    Loxus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Nä, har inga indikationer på att det skulle släppts JB till den nånstans ännu? Men det kommer förhoppningsvis mycket snart.