Problem: Nexus 4 rebootar under tyngre uppgifter

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av snorunge, 23 dec 2012.

  1. snorunge

    snorunge Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej Swedroid!

    Har läst på ert eminenta forum länge men detta är första gången jag postar.
    Hämtade ut min Nexus 4 idag och har hunnit leka med den under eftermiddagen. Så fort jag slänger tyngre uppgifter på den så lägger den av, fryser för att sedan starta om.

    Har försökt med fabriksåterställning men problemet kvarstår. Efter lite surfande ser jag att folk haft liknande problem men inte alls i samma utsträckning (deras startade om 2-3 ggr om dagen, min har startat om 30+ ggr bara idag).

    Har ganska enkelt att återskapa felet med, händer alltid i photosphere (efter 1-2 bilder), men det har även hänt med jellybean påskägget (där man drar runt bönor) och vanliga kameran när du försöker ta flera bilder snabbt efter varandra.

    Någon som varit med om något liknande? Några tips på vad jag gör härnäst? Är det bara att ta kontakt med Tele2 efter julledigheten och få den utbytt?

    Tack på förhand!
    /Johan
     
  2. Raketostkostym

    Raketostkostym Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Låter definitivt som chippet är defekt. Sådana här problem kan LG bara passa vidare till Qualcomm, som av allt att döma verkar ha en osnygg felprocent på dessa första leveranser av S4 Pro. Ska inte vara något problem att få det utbytt av LG. Det är Tele2 som hanterar det om det är där du köpt den, ja. :)
     
    snorunge gillar detta.
  3. snorunge

    snorunge Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för snabbt svar! var rädd för att det var enda lösningen. Blir inte en riktigt lika rolig jul, men ska nog hitta något sätt att överleva :)