rensa telefonens RAM

Diskussion i 'Applikationer' startad av jokke, 21 dec 2012.

  1. jokke

    jokke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    I tidernas begynnelse, när min HTC Hero inte längre uppdaterades av HTC och jag utforskade den underbara världen med ROOT access och custom roms, så fanns det ett sätt att modifiera telefonens egna inställningar för när en app ska plockas bort ifrån minnet.

    Detta gjorde att min HTC Hero kändes mycket snabbare och trevligare till vardags än frugans Desire...

    sedan blev jag påprackad en iPhone av chefen men nu har jag tröttnat på den och köpt en S3a istället.

    tyvärr så inser jag att det finns inte så mycket ledigt minne när telefonen väl är igång så jag undrar om det finns något sätt att rensa upp i minnet igen?

    Hur ser det ut nu? finns möjligheten att modifiera android eller är det någon variant av task killer app som måste till ? (som så klart ligger och tar minne :)

    /J
     
  2. Yoshien

    Yoshien Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    831
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Hej,

    Alla på mitt företag har S3or och ingen som jag vet har nått i taket när det
    gäller att nyttja ram-minnet så jag vet inte hur du gör för att få det fullt.

    Men för att rensa så har S3:an en sån funktion redan i sig.

    Långtryck på knappen,
    Tryck sen på knappen längst ut till vänster,
    Sen tryck på knappen "radera minne"

    // Freddan
     
    jokke gillar detta.
  3. Raketostkostym

    Raketostkostym Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Värt att nämna är att ju mer data som telefonen cache-ar i internminnet, ju snabbare kommer telefonen kännas. Finns ingen anledning att rensa minnet på moderna telefoner. Det kommer bara leda till att all data och alla appar som används ofta kommer behöva lagras in i minnet igen i onödan. :)
     
  4. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 647
    Mottagna gillanden:
    621
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Detta ständiga tjat om att ha ledigt ram på sina telefoner fattar ej, ram är till för att användas, och android idag sköter det utmärkt själv, det blir bara sämre om man kör såna ram free booster appar, man vill att appar ska ligga cachade osv det är bara en fördel att mesta ram är använt, betyder inte att något är fel.
     
  5. Hotel

    Hotel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2012
    Inlägg:
    493
    Mottagna gillanden:
    228
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Platta:
    iPad Pro
    Frågan är om du upplevt något problem med att minnet varit fullt?

    Android löser ju sådant helt själv, oavsett om du kör många små eller stora appar.

    Man har som användare inget att oroa sig för om inte hårdvaran eller mjukvaran är utdaterad.

    Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2