Fråga: in-earlurar sökes

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av slznger, 26 dec 2012.

  1. slznger

    slznger Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej

    Jag söker ett par in-earlurar som då ska passa till android såklart.Jag vill gärna ha ett hyfsat balanserat ljud med lite tryck i basen men inte överdrivet.

    Tänkte mig ett pris på 5-600kr men även upp till en tusing om det gör stor skillnad.

    Har kollat den del själv men har inte tid att gå runt själv å testa alla så jag tänkte höra med er om era erfarenheter.
    Så vad finns det för bra lurar där ute?

    slznger
     
  2. robboten

    robboten Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    411
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

  3. Tobbis

    Tobbis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Kör själv med dessa ett par Klipsch Image S4A Är mic på dessa om det är något du är ute efter. Även en knapp, ett tryck=play/pause dubbelklick=byt låt. Går även att isntallera Klipsch egna app för att få mer funktioner.

    Har kört med dessa ett par månader och är riktigt nöjd. Bra tryck i basen utan att låta dåligt/mullrigt.
     
    slznger gillar detta.
  4. slznger

    slznger Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tackar

    Kom gärna med fler tips om det finns...
     
  5. szoze

    szoze Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej. Håller med robboten. För 500 kr är nocs en bra lur.

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
     
  6. garm

    garm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    294
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Lite OT då dessa kostar mer mot vad som efterfrågades.

    Jag kör med Klipsch X10i. 1400 på Webhallen, men tycker dom e värda pengarna. Haft dom sen Maj utan något strul. Återstår att se om dom håller i längden (jag går ganska hårt åt dom)

    Bla så är dom små och ryms i öronen så jag kan ha mc-hjälm på utan problem. Alla andra in-ear gör ont när man tar av hjälmen, känns som öronen ska följa med.

    Silikon-plupparna sitter bättre, ingen risk att man tappar dom och behöver köpa nya. De sitter även bättre i öronen. Bättre ljudisolering samt att jag kan ha dem i en hel dag utan obehag.

    Smal kabel som inte gör ont i öronsnibbarna, som de platta kablarna gör på mig.

    Vissa påstår att de kan sova med dem i. Det stämmer inte för mig. Får obehag om jag har dem i och sover på sidan.

    De är egentligen för iPhone men funkar, dock bara en knapp. Klipsch appen har jag installerad och kan styra samtal, volym och spårändring.

    De ser ur att vara ömtåligare än vad dom är.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  7. slznger

    slznger Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur funkar den där appen? Hört att den ska va ganska buggig iallafall på S2.
     
  8. garm

    garm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    294
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Jag hade visst JAYS appen installerad. Same,same - ska vara samma utvecklare.

    Iaf så funkar den för det mesta bra. Det som strular är när jag vill avsluta ett samtal, är tvungen att göra det på telefonen. Störande, specielt när man hamnar i nåns telesvar (telesvar borde fö kriminaliseras!). Att svara fungerar bra.

    Det är även problem med att starta musiken med head-set-knappen. Funkar bra man man inom några min stängt av / pausat musiken. Är det längre tid så funkar det lite random och ibland efter flertalet knapptryckningar. Beror kanske mer på spotify än appen.

    Det är de 2 problemen jag haft med appen.
     
  9. slznger

    slznger Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok den verkar inte funka ordentligt alltså...ja får se va det blir. Tack för input.
     
  10. slznger

    slznger Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för tipsen.. får se va det blir.
    USBporten har börjat strulat så jag får nog fixa den först...typiskt....suck
     
  11. garm

    garm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    294
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Testa 5-56 och en tandborste. Jag har inte haft det bekymmer. "Peppar, peppar, ta i trä."

    I förebyggande syfte kan man kleta lite med polfett. Finns att köpa på närmsta mekonomen / biltema / meca mm.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  12. slznger

    slznger Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok ska testa det...