DMTECH Tablet 725H

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av drnashlenin, 2 jul 2012.

  1. Tahleon

    Tahleon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Jag har problem med att wifi slutar fungera efter skärmen varit låst måste avaktivera och aktivera wifi för att den ska hitta några trådlösa nätverk alls. Sen fungerar ej viaplay längre fungerade på den gamla 4.1 men ej nya.
     
  2. T4JZ0N

    T4JZ0N Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Hade problem med att batteriprocenten visade 100% så fort jag väckte den ur deep sleep, men det försvann efter en laddningscykel. Google calender stoppas direkt efter boot, men jag har inte hunnit kolla upp problemet närmare. Har dock inga problem med wifi.

    Skickat från min GT-I8190
     
  3. Tahleon

    Tahleon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Jag hade också problem med batteriet men det verkar fungera bättre nu det är samma med wifi fungerar bättre men inte varje gång jag släcker skärmen.
     
  4. orrebo

    orrebo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Okej. Tack för svaret. Har uppdaterat min och min mors killes platta nu. Ska testa sen bara jag kommer hem till Sverige igen.
     
  5. wannebe

    wannebe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    hej alla här
    jag köpte en sån här lite platta till min lilla dotter (8 år), o tänkte nu uppdatera den innan hon hinner fylla den för mycket med spel.
    Men jag kan inte få windows till att installera drivrutinerna, kör windows 7 o jag får plattan till att synas i enhetshanteraren. Men när jag försöker installera drivrutinerna så står det bara att det är fel rutiner även om jag väljer dom till win 7.
    Min dotter tycker plattan är ok som den är men vore kul o köra JB på den för det verkar ju vara en förbättring iaf ..

    mvh Janne
     
  6. LaGrop

    LaGrop Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Du valde väl intel eller amd i driverkatalogen också?

    Skickat från min DMTECH Tablet 725H (Jelly Bean 4.1.1) via Tapatalk 2
     
  7. markus.dahlgren

    markus.dahlgren Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej

    köpte 2 st plattor av 725H modellen till barnen. Men har problem med dem.. De kan inte spela Angry Birds på någon av dem och inte heller Moviestarplanet (där statar appen men grafiken är i bara långa ränder) samma grafiska problem har jag med svtplay då manöverkanpparna i mediaspelaren blir långa sträck.

    en av plattorna har jag testat uppdaterat till JB 4.1 via NetLogics hemsida med inte det hjälpte heller.

    Vad ska jag göra för att få till det ? I skrivandets ögonblick är det dessa 3 funktioner som inte fungerar som de ska..

    Mvh Markus
     
  8. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Angry birds 2.2.0 funkar, finns att ladda ner och installera som APK. (Aktivera okända källor först). Rockchip ( de som tillverkar chpsetet/plattformen) jobbar på en lösning för angry birds. Det är alltså ett globalt problem som drabbar alla Rk29xx och inte enbart dmtech. Svtplay kör du i webläsaren, inte som app och kryssar i "begär skrivbordsversionen" i webläsarens inställningsmeny.
     
  9. limpus

    limpus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    e det möjligt att köra en "AR drone 2.0" med 725h plattan `??
     
  10. daani88

    daani88 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2012
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    drnashlenin, finns det något anledning till att uppdateringarna inte fungerar till min tablet? Har jag fått ett måndagsexemplar eller något, eller finns det något jag kan göra?
     
  11. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Nu vet jag inte exakt hur du gjort men min rekommendation är att du gör uppdateringarna med RKbatchtool och att du laddar ner den senaste filen vi släppte i förra veckan. Skall lägga upp den nu igen i rar-format för det känns som om filerna lätt blir korrupta av zip.

    Ring eller maila oss om du behöver mer hjälp.
     
  12. daani88

    daani88 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2012
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har endast uppdaterat enligt de metoder du och t4jz0n har beskrivit, har även testat att uppdatera den nyaste med update.img, men det funkar icke heller. Det som jag tycker är mysko är att den enda uppdateringen som fungerar är den gamla jb. inann jb så funkade ju inte heller root filen från er hemsida på tableten, och då hade jag inte installerat någonting på den.

    så i korta drag, ingen update förutom den gamla jb fungerar. Alla andra orsakar streck i många olika färger. Ska ge mig på att testa när du lägger upp den i rar format.
     
  13. lrn

    lrn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    PlaySE.apk fungerar ok
     
  14. ztrindberg

    ztrindberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej är det här samma platta som Denver 70031 fast annat namn? Eller tvärtom. ..

    Skickat från min GT-N7000
     
  15. knutn

    knutn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nei. DMtech har en RK2918 SoC, mens TAC-70031 bruker Boxchip A13 (ifølge manualen). De ser også forskjellig ut.
     
    ztrindberg gillar detta.
  16. mp73

    mp73 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Har köpt denna platta till min dotter och har försökt uppdatera den till JB flera gånger med RKbatchtool. Många försök slutade med att skärmen förblev svart( Brickad?), en gång fick jag det att funka och provade den i 2 timmar allt funkade smärtfritt och skulle starta om den men efter omstart så förblev skärmen svart igen( hade 40% batteri kvar). Fick lägga in Stockrom igen för att få den att starta igen,vad är det för fel? Har använt 7-zip och winrar för att utesluta problem med uppackningen och nu har även ikonen för play butiken försvunnit och får inte tillbaka den.
     
    Last edited: 28 dec 2012
  17. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Nej!
     
    ztrindberg gillar detta.
  18. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    hej, testa lägga in senaste uppdateringen med uppgraderingsverktyget men tryck "restore" i RKbatchtool istället för upgrade. Efter uppgradering så låt plattan "vila" lite för det händer saker i bakgrunden som måste trilla på plats. Gör en eller ett par omstarter sen skall den funka normalt igen.
     
  19. ztrindberg

    ztrindberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ok Vad synd trodde det Var dmtech som Var tillverkaren

    Skickat från min GT-N7000
     
  20. T4JZ0N

    T4JZ0N Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Vad är egentligen skillnaden mellan restore och upgrade?
    Gissar att båda kör full wipe och formatering?

    Bara funderar över varför vissa får problem, och andra inte...
     
    Last edited: 29 dec 2012