Nokia lumia 800

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Galaxy44, 11 jan 2012.

  1. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Finns det något "lätt" sätt att lägga in 7.8? hittade bara en guide där som använde Linux för att "koda" vilket inte jag är jätte high på.
     
  2. dhanjel

    dhanjel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    1 414
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Ladda hem den med Navifirm eller Navifirm+, lägg in den med Nokia Suite. Relativt enkelt och inget kodande behövs.
     
  3. dhanjel

    dhanjel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    1 414
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
  4. Sylvanus

    Sylvanus Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hallå där!

    Jag köpte en begagnad Lumia 800 här på Swedroid för ett tag sedan som jag var mycket nöjd med, kändes som ett rejält hopp upp från min slitna iPhone 3G. Dessvärre valde min Lumia att kasta in handduken igår.

    Jag hade den liggande bredvid mig i soffan och skulle plocka upp den för att kolla något varpå jag upptäcker att den inte ger ifrån sig några livstecken alls. Tänkte först att den var urladdad men efter laddningsförsök med både dator och laddare under flera timmar utan några resultat samt resultatlösa försök med hard/soft-reset så gav jag upp.

    Jag sökte lite om detta problem, kom fram till att det kunde hända Lumia 800 lite sporadiskt, tror därför att säljaren var omedveten om detta. Saken är dock den att säljaren inte hade kvar sitt kvitto så trots att mobilen är strax över ett år gammal kan jag inte kontakta inköpsstället för ett eventuellt garantiärende. Nokia verkar dock vara svårt att kontakta direkt, hur skulle ni gå tillväga?
     
  5. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Du kan alltid kolla om säljaren orkar be företaget han köpte den av om en kopia på kvittot? Alla elektronikkedjor har kopior mer än ett år tillbaka. Annars kanske ett kvitto som visar på vilken telefon enligt imei du har köpt, och av vem, räcker för att företaget han köpte den av kan ta hand om den för dig.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
    Sylvanus gillar detta.
  6. DroopySWE

    DroopySWE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tycker att lumia är en kass mobilserie :(
     
  7. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Dom är absolut inte svåra att få kontakt med, googla lite på Nokia support.

    Att sen Lumia 800 sporadiskt skulle lägga av oftare än andra lurar vet jag inte. Händer många märken/modeller att ett mindre antal fallerar, SGS3 till exempel har problem med ett antal av de tillverkade att de lägger av efter några månader.

    SGS3 via Tapatalk.
     
  8. Sylvanus

    Sylvanus Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER


    Lite småsvårt är det allt att få kontakt med någon som kan bistå i ens specifika problem. Ringde dem och fick enbart generella råd om hur man kunde försöka rädda sin telefon, sen hänvisade de enbart tillbaka till inköpsstället. Lite halvknepigt tyckte jag nog att det var.

    Har ingen riktig aning om det händer mer frekvent med Nokia men på deras officiella forum fanns det många med samma problem.
     
  9. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jo det är väl som all support, dom säger ju aldrig nåt om specifika problem eftersom den trots allt måste undersökas.

    Hoppas det löser sig för dig.

    SGS3 via Tapatalk.
     
  10. Stedad

    Stedad Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    603
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Är det någon som gett sig på att uppdatera till 7.8 genom Nokia Suite? Vore intressant att höra hur det fungerar.

    Noterat! o_O
     
  11. TheLolligator

    TheLolligator Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har en Lumia 800 men kan inte öppna MMS som jag tar emot. Har ett Comviq kontantkort. Har läst på internet och har då sett att man ska använda sig av Nätverkskonfiguration som Nokia har, men när jag startar den så står det att ingen operatör hittades.
    Det står dock - "Du kan ange anslutningsinställningar manuellt genom att lägga till nya anslutningspunkter och redigera gamla." Och där dör min kunskap helt och hållet.

    Hittade då en smart funktion på Comviqs hemsida där det står "Internet- och MMS-inställningar: För att surfa och skicka MMS behöver du inställningar från Comviq. Skriv in ditt nummer för att få dem via SMS eller välj manuella inställningar . Sedan när jag skriver in mitt nummer så kommer texten "Din mobiltelefon stöds tyvärr inte av denna tjänst."

    Betyder detta alltså att jag som är comviq kund inte kan ta emot MMS på min Lumia 800. Vilket låter helt idiotiskt. Det måste ju gå? Jag kan verkligen inget inom det här området. Någon som vet något som kan hjälpa?
     
  12. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ingen aning men ring Nokia support och se om dom kan hjälpa dig, dom hjälpte mig en hel del med min L 800.

    SGS3 via Tapatalk.
     
  13. n_sandstrom

    n_sandstrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2011
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Nej, det som inte stöds är att få inställningarna automatiskt.

    MMS kan vara lite kinkigt, du får luska fram rätt uppgifter från comvig, och skriva in det på rätt ställe.
    Kan kolla på min lumia hur man gör nästa gång jag är i närheten av den, om ingen annan hinner före.
     
  14. TheLolligator

    TheLolligator Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tog kontakt med Comviqs kundservice. Efter ett tag så gav dem mig en massa uppgifter som jag skulle skriva in manuellt.

    "Användarnamn Lämnas blankt
    Lösenord Lämnas blankt
    Protokoll HTTP
    APN surf.tele2.se
    Proxy-adress 130.244.202.030
    Portnummer 8080
    Startsida/Meddelandeserver http://mmsc.tele2.se"

    Problemet var då att dem inte riktigt stämde in med det som stod i Nätverkskonfiguratorn, men efter att jag hade ställt in det där jag antog att dem skulle stå. Så kom problemet med att man var tvungen att skriva in Användarnamn och Lösenord. Något som Comviq sa att jag inte ska behöva skriva in och dem sa att jag ska kontakta Nokia för mer hjälp.
    Så får väl ta kontakt med Nokia under morgondagen.
     
  15. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    MMS fick jag krångla mycket med på min Lumia. Den tycktes ofta "tappa" inställningar så jag fick köra nätverkskonfigurationsappen (jobbigt ord) titt som tätt och sen starta om telefonen. Tjejen har samma problem med den nu ibland.

    Tapatalked
     
  16. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Du har ju haft en del lurar den sista tiden, vilken har gjort bäst intryck på dig?
     
  17. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Bästa intryck står nog N9 och MeeGo för när jag tänker efter. I själva grundutförandet. Men den föll på appar i slutändan för min del. Ska bli intressant att se vad Jolla hittar på.

    Annars måste jag nog svara Note 2 som jag sitter med nu. Touchwiz har en del smarta lösningar som jag inte vill ge upp med någon custom rom. Dels det som du ser i mitt screenshot nedan. Sen är batteritiden riktigt bra på denna lur. Bäst jag haft på smartphone. Bra skärm med lika bra svärta som på Lumia 800 med amoled. Stort plus att Swiftkey är inbakat i Samsungs egna tangentbord. Då slipper man byta tangentbord och förlora minitangentbordet som i skärmdumpen.

    [​IMG]

    Tapatalked
     
  18. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Vilka appar saknas i Meego?
     
  19. Brundin

    Brundin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    741
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Televox
    Telefon:
    Samsung galaxy s20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Televox
    Telefon:
    Samsung galaxy s20
    Platta:
    iPad pro 12
    Det är väll inte swiftkey utan Samsungs egna ordlista?
     
  20. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Nix de har köpt in sig på Swiftkey på något sätt. Ser likadant ut inne i menyerna som Swiftkey och det förutser ord lika bra. Bara tillgängligt på Note 2 än så länge tror jag.

    Tapatalked