Tips: Jellybean samsung galaxy s2 release.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Anton2423, 11 sept 2012.

  1. Sorid

    Sorid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    854
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Men om Samsung hade satt ett datum, oavsett om det hade varit längre fram än Januari, från början så skulle det varit bättre än att säga "jo men den kommer i november" och sedan flytta fram hela tiden. Som jag skrev tidigare.

    Måste ju vara bättre att sätta ett releasedatum långt fram, som de vet att de kan vara klara till, och sedan skicka ut den tidigare om de skulle bli klara i förtid. Eller?

    Skickat från min Samsung Galaxy S2 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 28 dec 2012
  2. peswe

    peswe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Då hade klagosången säkerligen kommit i alla fall: "Hur fan kan det ta 6 mån att släppa JB till S2an...? Hur svårt kan det va?",typ...
    Känns det igen? Jag har sett det förr!

    /Peter
     
  3. arowe17

    arowe17 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag tycker man ska vara glad att en mobil som är 20 månader gammal fortfarande får uppdateringar.
     
    azek och MatsGF gillar detta.
  4. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Håller med.

    Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
     
  5. Droid119

    Droid119 Guest

    Som arowe sa. Va glada. Sensation lär inte få jb överhuvudtaget

    Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
     
  6. szoze

    szoze Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tycker också att det är beundransvärt att Samsung har planer på att släppa jelly bean till denna fantastiska lur som vägrar åldras. Leaken fungerar väldigt bra förresten.

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
     
  7. mcmuff

    mcmuff Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2011
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Jo, men samtidigt nej? Det är ju en oerhört populär telefon, sålts ett antal miljoner...
    Så det förstår jag inte att man ska vara glad över att en telefon fortfarande uppdateras efter ett år. Ett år är ju inte en lång period precis
     
  8. huheeje

    huheeje Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    247
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    men ett år är 12 månader. 20 månader är mer än ett och ett halvt år?
     
  9. BiTTeR

    BiTTeR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2011
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Och om ytterligare 6månader kanske vi har en JB version som faktiskt fungerar och är buggfri. Gillar android men det har ju sina uppenbara nackdelar tyvärr.
     
  10. Talvathir

    Talvathir Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    2 023
    Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Krisar det för dig finns ju Nexuslurarna :)

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  11. Hotel

    Hotel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2012
    Inlägg:
    493
    Mottagna gillanden:
    228
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Platta:
    iPad Pro
    Precis. Där rasslar uppdateringarna ut. På senare tid oftare än för tillexempel iOS.

    Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
     
  12. PatrikDroid

    PatrikDroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    1 640
    Mottagna gillanden:
    400

    MINA ENHETER

    Okej. Det är lite delade meningar vad gäller Samsungs förfarande med uppdateringar tydligen. Vissa är tjuriga, vissa tycker vi som tjurar är barnsliga.

    Här kommer mina två cent:

    Första preliminära lanseringsdatum sattes till November.
    Det ändrade till November-December, innan November månad var slut.
    Detta ändrades till December precis i slutet på November.
    9 December ändrade man till December-Januari.
    Det är Januari nu, och det står fortfarande December.

    I min värld så liknar informationen skitsnack. Säg något, bara det får käft på den stora massan. (Vi som gnäller är förhållandevis få, sett till hur många som väntar på uppdateringen.)

    Håller du inte med?
    Okej, för jag ser ingen anledning att ändra från November, till November-December, om man inte förväntar sig försening till December. Men om man nu förväntar sig en försening till December, så finns det ju ingen anledning att behålla November i lanseringsdatumet heller.

    Inte övertygad?
    Det ändrades från December, till December-Januari, den 9e December. Endast en dryg vecka av December hade förflutit innan man ansåg att man behövde mer tid, men ändå står December fortfarande optimistisk med.

    Fortfarande så att du inte tycker det är BS?
    Det är Januari nu. December står fortfarande med. Varför? För att det bara är taget ur luften för att hålla kunderna nöjda. Där finns ingen som helst förankring i informationen till när uppdateringen släpps, utan är bara en påhittad fras som inte är till någon annan nytta än att låta oss veta att uppdateringen kommer. Så småningom. Någon gång. Men varför Samsung, varför inte bara säga som det är om ni vill ha nöjda kunder? Jag fattar inte alls strategin bakom beteendet. Hade de tillhandahållit oss dessa lanseringsdatum med ambitionen att hålla oss uppdaterade på riktigt, så hade de väl också berättat mer i detalj varför de försenat uppdateringen tre gånger? Eller finns det inga specifika orsaker? Det kanske bara är en tomte som inte tycker vi vart tillräckligt snälla och därför lät bli att släppa uppdateringen? Knappast. Ett säkerhetshål upptäcktes för ett litet tag sen, detta kan vara en orsak. Men det nämner inte Samsung. De säger bara att uppdateringen optimeras för att vara så bra som möjligt, och att den kommer snart. Jotack, det kunde jag räkna ut också. Vad sägs om lite mer information?
     
  13. Ruotria

    Ruotria Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Comviq Abb
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq Abb
    Telefon:
    Samsung S8
    Mobilbranschen är fortfarande inte anpassad efter kunderna. Jag menar hur kan de bara skjuta fram det hela tiden och tro att kunderna ska köpa deras nästa mobil? Nu är det ju bara en minoritet som rootar och/eller köper det senaste efter ett år. Ännu mindre folk bryr sig väl inte om uppdateringar och vet väl inte ens vad deras mobil kör på.

    En telefon borde få support i minst 3 år och uppdateras under tiden. Det tycker jag är minimum. Alla snackar ju om hur kassa apple är men de bryr sig om sina kunder även om det kanske kostar mer.

    Ett exempel är hur Samsung S2 t ex är hundra gånger bättre hårdvarumässigt än iphone 4 och ändå så kommer ihpone 4 antagligen får fler uppdateringar. Samtidigt som hårdvaran på S2 är bullshit för det kommer aldrig komma någon uppdateringar som utnyttjar det. Kolla bara på LG 2x som var världsbäst på allt....

    Det är som att bygga en bil med vingar för att man ska kunna flyga med den men sätta på en motor som aldrig kommer kunna ge nog med kraft för att bilen ska lyfta.
     
  14. cyberhof

    cyberhof Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Men det är inga garanterade datum utan riktmärken för när nästa version ska dyka upp.
    Sedan har det uppdagats buggar både på mjukvaru och hårvaru nivå som samsung har blivit tvunga att ta i åtanke och som sedan också måste fixas inte minst "insane chip" buggen vilket är väldigt allvarlig.
    Så ja jag tycker inte det är så farligt att behöva vänta ett par till tre månader extra bara för att vi ska få en så bugg-fri mjukvara som möjligt.
    Min telefon fungerar idag klockrent på ICS.

    Ni som klagar borde kolla in LG Optimus 2x istället vilket jag ägde tidigare och deras uppdateringar, nu råkade jag vara en av dom lyckligt lottade med en bugg-fri telefon men det var många med extrema problem där och uppdateringar som var extremt långsamma.

    Så i korthet sluta gnäll!
    Eller kanske mer rätt gnäll gärna men jag är nöjd!
     
  15. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 165
    Mottagna gillanden:
    1 151
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Samtidigt så kan man inte hålla på hur länge som helst. kika bara på LG, finns folk som har O2X och svurit att aldrig någonsin köpa en LG-tillverkad mobil (förutom Nexus 4 möjligen). Personligen tycker jag att Google ska styra med och tvinga tillverkarna att separera sina launchers från androidversionerna. Idag är allt förutom Nexus-enheterna en gambling, vilka ska uppdateras, vilka ska inte göra det.
     
  16. BiTTeR

    BiTTeR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2011
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hade gladeligen köpt en nexus och sluppit Samsung men sålänge den är i glas så får det vara.
     
  17. PatrikDroid

    PatrikDroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    1 640
    Mottagna gillanden:
    400

    MINA ENHETER

    Känns inte som att du läste mitt inlägg särskilt noga. Med tanke på hur du börjar ditt inlägg. Men jag kan ju ha fel, och då borde du kunna tala om för mig varför riktmärket ändras från November till November-December, innan November månad är slut? Eller varför man ändrar två gånger till på mindre än en vecka därefter? Eller varför det fortfarande står som riktmärke att uppdateringen kan släppas förra månaden?

    Att sen DIN telefon fungerar buggfritt är ju positivt, men knappast ett hållbart argument i diskussionen. Min telefon låser sig med jämna mellanrum och måste startas om totalt. Ett känt problem som många har. Att det finns andra tillverkare som behandlar sina kunder ännu värre känns inte heller som ett särskilt hållbart argument. Som att försöka rättfärdiga stöld med att andra mördar. Samsung beter sig som skit mot betalande kunder just nu, oavsett om du inte känner dig särskilt berörd eller om andra har det värre.
     
  18. peswe

    peswe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Det var ju också en jävla liknelse...



    /Peter
     
  19. PaKr

    PaKr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    51
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi A1
    Återigen en tankevurpa delux.
    Den är 20 månader nu, men den va inte det när 4.1 (eller 4.2 för den delen) släpptes, att sen Samsung är sega på att få ut uppdateringen är ju inte kundernas fel.
    4.2 har dom ju haft i flera månader nu utan att lyckats få ut.


    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
    inact_0022 gillar detta.
  20. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Jag som många andra väntar och väntar på JB till S2an men jag förstår inte gnället om att Samsung ska vara sega med uppdateringar. Dom ligger ju direkt efter Nexus i snabbhet! Visst dröjer det flera månader mellan Nexus och Samsung men det är en annan femma!

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD