Problem: Wifi stängs ej av i viloläge

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av jocef, 30 dec 2012.

  1. jocef

    jocef Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

  2. Neo

    Neo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

  3. jocef

    jocef Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har inte viber. Hur kan jag ta reda på vilken app det är som håller det igång?

    Har installerat JuiceDefender för att lösa problemet tillfälligt tills jag vilken app det är.
     
  4. fahla

    fahla Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2012
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Pröva att bocka ur "medela mig när ett öppet nätverk".wi-fin ligger väl och söker konstant efter ett wi-fi nät.
     
  5. Raptor-75

    Raptor-75 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är du säker på att du vill stänga av det? För mig är batteriförbrukningen betydligt lägre med WiFi konstant på. Men det kan tydligen variera beroende på vilken router man har och hur tjattrigt nätverket är.

    Med WiFi anslutet drar min telefon 1 % per timme i vila. Med WiFi av drar den 2 % i timmen i vila (ansluten till 2G). Det varierar förstås med mottagningsförhållandena.

    Att ha WiFi på men oanslutet (dvs inga favoritnätverk inom räckhåll) verkar dra mindre än 0,2 % extra i timmen. Det förutsätter troligen att man gör som fahla säger ovan.
     
  6. jocef

    jocef Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det kom en uppdatering för ett tag sedan efter den så tycker jag att telefonen drar betydligt mer än vad den gjorde innan. Stänger jag av wifi helt när jag är på jobbet så är luren så gott som fulladdad när jag kommer hem, men med wifi aktiverat så är där kanske 50% kvar efter en dag på jobbet. Kanske ska testa och fabriksåterställa den igen.