DMTECH 723B

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av TgL, 25 dec 2012.

  1. TgL

    TgL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej! Någon som har lyckats roota den här,verkar helt hopplöst att hitta drivrutiner så den känns igen av adb eller Unlock Root 3.0.
    Om någon har lyckats vore det jättebra om ni kunde tala om hur ni lyckades,har kikat i guider till andra Dmtech plattor men ingen fungerar,pga drivrutinerna..

    Mvh
     
  2. TgL

    TgL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Verkar som den är omöjlig att roota,eller är intresset för de som vet hur man gör obefintligt för att hjälpa till tro....
     
  3. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Kolla i tråden för dmtech7525 och 725 eller 9748, det funkade på samma sätt för mig. Unlockroot 3.0 en gång och dashi 2.2.0 två ggr så var det fixat. ADB-drivisar finns i sdk'n från google.
     
  4. TgL

    TgL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har provat det,och alla möjliga drivrutiner men hittar inga drivrutiner som får Root Unlock 3 att känna av plattan :-/
    Enda den blir igenkänd av är i vanligt usb läge för filöverföring,inte i vol+ eller vol- läget med usb felsökningen på,så kan inte använda unlock.
    Kan du länka till drivrutiner som fungerar till vista 32bit?
     
    Last edited: 27 dec 2012
  5. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Har du slagit på USB-felsökning?
     
  6. TgL

    TgL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    japp,gjort allt och den dyker upp med utropstecken men inga drivrutiner fungerar..
     
  7. Jackass69

    Jackass69 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note10+
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Har någon lyckat att uppdatera med den släpta filen från Netlogic?
    Enligt manual kan man föra över filen till minnet och sedan boota om så görs uppdateringen men jag får då bara upp efter ett tag att det inte gick...
    Har även provat med RKBatchtool utan att lyckas. Den hittar inte plattan fast drivrutinerna är installerade (inga utropstecken)
    Kör på Win7 64
     
  8. TgL

    TgL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har uppdaterat med RKtool 1.4,håll in volym+ och sen trycker du reset och fortsätter att håll in volym+ några sekunder. Sen hittade det programmet plattan och det gick att köra update filen,men att roota går inte...Jag har Vista 32bit,lägga filen på plattan och starta om funkade inte för mig heller.
     
  9. orrebo

    orrebo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har fått till svar att det ska gå att roota 723b på samma sätt som med 725h.
    Men när jag frågade i tråden här så verkade det inte populärt att jag frågade om en annan modell. Så om någon vet hur man rootar 725h och kan dela med sig av det så vore jag tacksam :)
     
  10. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    För mig löste det sig med att slå på USB-debugging och koppla den mot en PC. (ADB drivisar finns på google) På datorn installerade jag Unlock root 3.0 och dashi 2.2.0.

    Körde det första programmet 1 gång och ignorerade varningen om att den redan är rootad. Körde sedan Dashi 2 ggr. Just Dashi är bra men det är på kinesiska så jag bifogar en bild som visar var du skall trycka.
     

    Bifogade filer:

    kollnoll gillar detta.
  11. orrebo

    orrebo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ok. Har adb installerad sen tidigare då jag rootat min mors mobil. Jag måste installera drivrutinerna för plattan först också antar jag.
    Ska testa detta lite senare. Tack för svaret :)

    Sent from my Tablet 723B using Tapatalk HD
     
  12. orrebo

    orrebo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem på min XP dator. Har fått in drivrutinerna när man trycker på vol+ + On/Off
    Men när plattan är igång så vill den inte installera drivrutinerna.
    Funkade fint på min mors laptop med win 7 när jag uppdaterade plattan men inte här. Nån som har nån lösning?
     
  13. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Jag blir lite förvirrad för jag tror vi pratar om olika drivrutiner.

    1. Det finns drivrutiner för masslagring - dessa borde inte vara några problem för windows att installera när man slår på usb-lagring

    2. Drivrutiner för DFU-mode (device firmware uppgrade ) alltså uppgraderingsläget. På 723B skall man trycka VOL UPP och ett gem i reset, släppa gem och hålla kvar VOL UPP tills dess att windows hittar ny maskinvara (RK29 device). Dessa drivrutiner är de som följer med nerladdningen av upgrade tools RKBatchtool 1.4. OBS laddaren måste vara inkopplad för att den skall ställa sig i DFU-läge.

    3. ADB-drivrutiner (debugging). Aktivera USB-felsökning under utvecklaralternativ. Använd drivrutinerna som finns som en del av Googles SDK.
     
  14. orrebo

    orrebo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Okej. Det är nummer 3 som jag har problem med.
    Tänkte inte på att det är dom drivrutinerna man ska använda. Ska testa det igen lite senare.
    Tack för hjälpen :)

    *EDIT*

    Jag har tagit ner usb driver via sdk manager.
    Men när jag försöker att installera den via enhetshanteraren så vill den inte.

    Sent from my Tablet 723B using Tapatalk HD
     
    Last edited: 9 jan 2013
    Euran70 gillar detta.
  15. jibbon

    jibbon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    roota 723B så här...

    Root kan ju inte ändra på faktum att den här gamla plattan är skräp. :eek:
    Men vill man så kan man göra så här...

    * Ladda hem :

    http://adbdriver.com/upload/AdbDriverInstaller.exe

    och

    http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=1448148&d=1351770847


    * Installera och starta sedan "AdbDriverInstaller" på datorn.

    * Anslut 723B, med USB-debugging påslaget, till datorn, och programmet kommer att installera drivrutinerna.

    * Packa upp "RK29 Tab Toolkit"

    * I mappen finns då en tilll mapp, som du inte behöver bry dig om, och filen "runme.bat".

    * Kör "runme.bat"

    * Följ sedan instruktionerna i DOS-fönstret tills plattan har startat om ett par gånger och du fått besked om att du har root.

    * KLART!! :D