Problem: Hjälp mig lära mig kameran...

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av Portokostar, 1 jan 2013.

  1. Portokostar

    Portokostar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag gick från en iPhone 4 till denna, har aldrig någonsin pillat med inställningarna i iphonens kamera, tyckte att bilderna för det mesta blev väldigt bra, skarpa och fina.

    Har haft denna lur nu ett par veckor och känner mig inte alls bekväm med kameran, tycker inte alls det blir så bra kort som jag trodde det skulle bli, ofta ganska suddiga.

    Har läst på många ställen där man verkligen öser beröm över kameran i s3/s3 4g men jag vet inte alltså...

    Har sökt runt lite men inte hittat något bra, skulle behöva lite tips och tricks eller om det finns någon bra sida där man kan läsa lite om hur man får till bilder på bästa sätt med denna lur.

    Kan kolla i gamla mappar på kort som jag tog med 4an och sen jämföra med lite bilder från galaxyn och då börjar jag nästan fundera om valet att lämna iphone var rätt =/

    Är ni som äger luren nöjda med kameran?

    Tack på efterfot.
     
  2. bengan84

    bengan84 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2012
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    ROM:
    Android 12
    Info:
    Pixel freak
    Jag är ganska så nöjd med kameran, dock är den inte jätte bra och kan klart bli mycket bättre. Men samtidigt tror jag att om du ville ha en jätte bra kamera i telefonen är det väll Nokia som satsat mest på den fronten.
    Dock läste jag att S3 och Iphone 4s har samma kamera lins. Så du borde ju få ungefärliga bilder om inte lite bättre med din S3:a.
    Kolla här ---> http://www.mobil.se/nyheter/galaxy-s3-och-iphone-4s-har-samma-kamera-1.507436.html