Tips: Snabba frågor, snabba svar - Galaxy S3 LTE

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av xlightan, 11 okt 2012.

  1. kruso

    kruso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2012
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Svaret är ja.

    Någon som flashat bort den gråa statusraden? Fungerar den fix som finns till icke LTE-versionen?
     
  2. AX3L

    AX3L Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag hittade förresten en app som ger en genväg till inställningar av mobilnät i telefonen, 4G Toggle heter den och är visserligen långt från så bra som en app som gör alla byten själv men funkar bra som komplement till Phone Info.

    Det lättaste sättet att göra det torde vara att skaffa en ny låsskärm, finns ett gäng i market. Den kan du sedan anpassa precis som du vill ha den.
     
  3. kruso

    kruso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2012
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Råkade ta bort en apk, secondary wallpaper eller nåhot i den stilen. Jag kan i alla fall inte sätta en wallpaper på lockscreen längre. Någon som vet vat jag kan få tag i den utan att ominstallera telefonen?

    Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
     
  4. Blondy

    Blondy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Flip 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Flip 4
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei P30 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Lenovo Tab 4 10 Plus
    ROM:
    Stock
    Har de ändrat Spotify så att man inte längre kan spara appen på SD:n?
    Eller går det på något sätt spara sina offlinelåtar på SD:kortet...
     
  5. Blondy

    Blondy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Flip 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Flip 4
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei P30 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Lenovo Tab 4 10 Plus
    ROM:
    Stock
    Nu har jag en ännu bättre fråga.. Eftersom jag suttit på en S2a i över ett år så har jag som så fint vant mig med tangentbordet på mobilen då jag hade aktiverat Swype. Problemet jag har nu med min nya S34G är ju att den har Samsungs vanliga tangentbord även om Swype är aktiverat.

    Jag vet att det finns en herrans massa tangentbord bland apparna att ta hem, men vet någon om det finns en som liknar utseendet på S2an med så att säga snabbknappar till siffror, !, ?, och , utan att behöva byta sida?
     
  6. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 840
    Mottagna gillanden:
    4 932

    MINA ENHETER

    Om du menar med snabbknappar att man får specialtecken vid "long press" av en tangent så har väl de flesta (alla) tangentbord det, jag hade i vilket fall rekommenderat SwiftKey Flow.

    http://www.swiftkey.net/flow/
     
    Blondy gillar detta.
  7. jorego

    jorego Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dom senaste två-tre dagarna har telefonen startats om när jag klippt ut text, det har aldrig hänt innan och händer absolut inte varje gång, någon mer med samma problem? Original S3 LTE. Antar man kan göra en FR och hoppas på det bästa eller vänta på uppdateringen som bör dyka upp snart.

    Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
     
  8. Blondy

    Blondy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Flip 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Flip 4
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei P30 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Lenovo Tab 4 10 Plus
    ROM:
    Stock
    Tack för tipset, den var lite klurig att installera, men när jag väl lyckats så går det ju jättebra! Ganska precis såhär vill jag ha! SwiftKey är dock lite för engagerad på att lägga ut ord som den föreslår, men jag misstänker att det är några inställningar som jag själv valt...


    Jag har också upptäckt att min mobil inte vill lägga ihop gmail-kontakter med facebook-kontakter, jag gör på samma sätt som jag gjorde på min SG2a, men det händer lixom inget när jag är i kontakten, klickar på anslut kontakt och sedan väljer den facebook-kontakt jag vill lägga till till Gmail-kontakten.

    Gör jag tvärt om så hoppar mobilen automatiskt in i gmail-kontakten istället för att vara i facebook-kontakten... Någon som har en fin lösning på problemet?
     
  9. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 840
    Mottagna gillanden:
    4 932

    MINA ENHETER

    SwiftKey lär sig hur du skriver så ge det ett tag så kommer den att föreslå ord som du ofta använder. Sen är tricket inte att trycka på mellanslag när man dragit ett ord, om man inte vill ha det föreslagna ordet dvs, utan bara lyfta på fingret och börja dra nästa ord. Går iofs att stänga av funktionen mellanslag = föreslaget ord.