Problem: Tomt SD-kort; vill bli formaterat hela tiden

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av CaptainObvious, 2 jan 2013.

  1. CaptainObvious

    CaptainObvious Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Köpte ett Sandisk Ultra MicroSDHC Class10 uhs-1 32gb för en månad sedan. Länk

    Ska vara ett snabbt kvalitetskort som jag förstått men det finns undantag uppenbarligen.

    Hursomhelst, i dagarna har det strulat som fan. Började igår 1januari.

    Nu får jag upp titt som tätt "SD-kortet är tomt eller har ett filsystem som inte stöds" och klickar man på den notifikationen så kan man formatera eller avbryta.

    När man trycker på avbryt händer inte ett skit. Trycker på man formatera händer inte heller ett skit.

    Det går heller inte att "montera sd-kort" i menyn.

    Sen kan det försvinna efter ett tag och allt funkar som vanligt, sen kommer det tillbaks en halvtimme senare. Det enda jag har på kortet just nu är en nedladdad offlinelista från spotify på 10-11gb kanske.

    Tar jag ur kortet så funkar det i datorn utan problem dom 2 ggr jag hunnit testat det.

    När allt är som vanligt så kan jag formatera kortet och allt funkar som vanligt ett tag men sedan återkommer detta hela tiden.

    Detta är sjukt störande och jag antar att jag får reklamera sd-kortet men kan det även vara min lur det är fel på tro? Börjat glappa av någon outgrundlig anledning kanske.

    Tips förutom att reklamera kortet?
     
  2. robbanos

    robbanos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Lånar din tråd lite då jag har liknande problem

    Mitt 64gb minneskort som jag köpte samtidigt som mobilen i maj har börjat be om att det måste formateras när jag petar in det i datorn.. vill ju inte formatera det pga alla bilder mm som jag har på kortet.. hade inte varit så farligt om jag hade kommit åt alla filer o sen formatera men det går ju inte

    Någon som har en lösning på mitt problem?
     
  3. CaptainObvious

    CaptainObvious Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Testade att göra en fullständig reset och radera allt och gjorde även en uppdatering luren när jag ändå höll på.
    Det hjälpte inte mycket. Var lugnt en stund men så återkom problemet.

    Nu hann jag se som hastigast att det stod "Borttaget SD-kort" i notifikationsfältet men jag hann aldrig dra ned det, det hann försvinna och allt funkar som vanligt sen. Blir galen..

    Lite titt som tätt när jag låst telefonen och ska låsa upp den så står det i notifikationsfältet även "Förbereder SD-kort" och försvinner efter 2sek.