SonyEricsson k800 (retro)

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av Gräsklipparmannen, 18 dec 2012.

  1. Gräsklipparmannen

    Gräsklipparmannen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Av en tillfällighet har min mobil blivit stulen och därför tillfälligt återgått till denna fanstastiska mobil SonyEricsson k800i.

    Det första som är roligt oavsett tidigare mobil är kanske att lyssna på den musik man valde att spela mest frekvent i lurararna när det begav sig. Även att gå igenom gamla bilder möjligtvis. Detta är dock även en helt fantastisk mobil.

    Bara en sådan sak som en FM-radio med fungerande mottagning och batteritid i kanske en vecka - hur coolt är inte det?

    En kamera som överträffade Nokias motsvarigheter på alla vis och länge var betydligt bättre än dem på smartphones. Dessutom gick det bra att använda multitask, något som förstås kanske främst var ett problem innan det gick bra på äldre mobiler.

    Dessutom minns jag att jag upplevde det som en stor display med tanke på mobilens utformning trots att det förstås framstår som smått bisarrt i jämförelse med en Galaxy S III exempelvis.

    Kände bara att jag blev smått nostalgisk när jag började använda denna trots att den var aktuell för bara några år sedan. Är det någon fler som har erfarenhet av denna mobil eller är det något annat du kommer att tänka på?

    Dessutom gick det med mjukvara på datorn att styra muspekaren runt på skrivbordet via bluetooth. Helt fantastiskt coolt förstås.


    [​IMG]
     
  2. Isengard

    Isengard Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    1 448
    Mottagna gillanden:
    138

    MINA ENHETER

    och du skapade den här tråden för att....??
     
  3. Gräsklipparmannen

    Gräsklipparmannen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    För att den roar mig och misstänker att dem som söker sig till rubriken borde ha ett större intresse för den än dig. Vad hade du förväntat dig?
     
    Last edited: 18 dec 2012
  4. Stromma

    Stromma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Jag har en likadan liggandes i lådan tillsammans med en K810i, som om möjligt är ännu vassare.

    Vissa saker var/är fortfarande bättre. Den sköts lätt med en hand och telefonsamtal är också på sitt sätt lättare att hantera. För att inte tala om vilka fina bilder framförallt 810:an tar. Sedan har man nästan glömt hur det kändes att ha en telefon som även vid hårt användande gick i flera dagar utan laddning.

    Det är fortfarande mycket bra telefoner om det är en ren sådan man är ur efter, och jag håller med om att dom är coola. Men jag skulle inte byta min Sensation eller SIII:a för en åtgång, för även om är allt ovanstående så är dom trots allt så överlägsna att det nästan är svårt att förstå det om man bortser från batteritiden.

    Men coola är dom :)


    // Strömma

    Samsung Galaxy SIII: Nova Prime, Widget Locker, Eget tema
    HTC Sensation: Stock
     
  5. Maqqan

    Maqqan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    1 310
    Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    Har en gammal W850i i byrålådan här. Det är nog den telefon jag är mest nöjd med genom min telefonköpstid. Kom väl strax efter har jag flytt mig.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  6. Gräsklipparmannen

    Gräsklipparmannen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja sant alltså. Får se även hur länge jag klarar abstinensen från en smartphone alltså. Surfupplevelsen är trots allt lite... "annorlunda". Men fantastiska prylar gamla Ericsson.
     
  7. gregoff

    gregoff Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag saknar min T39. No worries, bara telefon, sms, kalender och annat smått och gått. Men den hade ALLT man behövde! Fattar inte att man kan ha prioriterat ner standby-tid så hårt som man gjort? Visst det är mycket mer som drar ström i en modern mobil men i alla fall.

    Menar, att bara ladda sin mobil en gång varje helg skulle vara en dröm idag.
     
  8. Qrac

    Qrac Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    669
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Nokia 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nokia 8
    Jag har fortfarande en sådan (T39m) som jag använder ibland. Cool telefon helt klart. :) Annars finns det telefoner från Nokia/Samsung idag som har standby-tid på upp till en månad. Dom brukar kosta 99-199 kronor.

    Helt annorlunda jämfört med dagens smartphones.

    En K800 var jag intresserad av länge, främst på grund av kameran. Hade dock aldrig råd med en. :cry:
     
  9. Marquzz

    Marquzz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    Bästa telefonen (förutom min S3:a) jag haft var nog min W880. SE var kungar på den tiden.


    Swiftly written with magic flow
     
  10. stefan78

    stefan78 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    552
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Måste nog slå ett slag för nokia n95 här om vi nu ska bli nostalgiska grym lur på sin tid med kamera kvalitet som håller än idag ....

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  11. jockepocke

    jockepocke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har en gamal T28i som jag brukar köra med ibland för att det ska vara ett udda inslag i skolan när alla sitter med sina smartphones. Sen vill jag slå ett slag för P1i, om det inte vore för att skärmens touchfunktion halvstrular så hade jag fortfarande haft kvar den, nu har jag istället bytt Androidlurar två gånger på ett år :/ Länge leve Symbian UIQ!
     
  12. kalaspuff

    kalaspuff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Synd att styrspaken gick sönder på k800 (och på alla andra SE-mobiler med styrspak). I övrigt helt fantastisk telefon på sin tid.
     
  13. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Jag körde ganska mycket på W (walkman-serien) innan jag gick över till smartphones. Jag hade W550 och sedan W595 och de hade superbra högtalare för att vara mobiler. W550 är nog den mest högljudda mobil jag har haft. den hade tre högtalare. W595 hade stereo-högtalare och var inte långt efter i ljudet. Alla dagens smartphones får se sig slagna med hästlängder på det området av ovan nämnda.

    Kameran var mindre viktig för mig då. Jag lyssnade på musik och walkman-lurarna levererade för mina behov. Musik är jätteviktigt fortfarande så om Spotify försvann från Android vet jag inte vad min nästa lur skulle bli.