Fråga: Suddig text på min Nexus 7?

Diskussion i 'Google Nexus' startad av Hund, 28 dec 2012.

  1. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Jag känner av suddighet absolut mest när jag läser text. Det är tydlig "antielias" på i stort sett varje bokstav. Främst märks det på bokstäver som i, l, d, k, b, p, osv, där det finns en lång vertikal stapel och bokstaven hamnar lite "off" och framtvingar en mer framträdande effekt. Även tangentbordet har antieliaseffekt om än inte lika mycket. Det irriterade mig en del i början men har blivit mer av ett accepterat faktum att så är det. Plattan är alldeles för bra för att detta ska anses vara en dealbreaker för mig.
     
  2. soderkvist

    soderkvist Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    Gammal men snabb och stabil, KitKat
    Telefon 3:
    Nexus One
    ROM:
    Oduglig ROM med HTC Sense. Why? :S
    Platta:
    Ipad 3
    Nej jag kan inte påstå att jag märker nått.

    Det jag märker är att Nexusen har, vad jag tror är, sämre färger. Det vita ser nästan gulaktigt ut på Nexusen när man har Ipaden bredvid. Har man ljusstyrkan på automatisk på båda så är dessutom Nexusen betydligt mörkare, alldeles för mörk enligt min mening.

    Texten på Nexusen är dessutom oskarp medan en webbplats fortfarande laddas men då sidan har laddat klart så är texten skarp.

    Jag tror att de faktum att Nexusens skärm är mörk samt har sämre färger distraherar mig från att den kanske har lite sämre skärpa än Ipaden. Skärpan på Nexus 7 känns helt klart "bra nog".

    Utöver är batteritiden på Ipaden märkbart bättre både i vila och vid användning. Men det är inte en snäll jämförelse eftersom det är så olika storlek och främst olika prisklass.
     
  3. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Tycker nog text är skarp.

    Men bleka färger och ytterst mörk skärm i automatiskt gör att den verkar oerhört tråkig jämfört med Ipad mini som vi också har hemma

    Där skiljer faktiskt bara 800kr i pris sida borde inte inverka så extremt

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2