Fråga: Vilken Jelly ROM är det som gäller?

Diskussion i 'One X - ROM-filer och utveckling' startad av infexis, 25 jul 2012.

  1. infexis

    infexis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Laddar varannan dag..lyssnar på musik ca 3h - 4h om dagen och läser nyheter/facebook/twitter när jag pendlar. Förutom det är wifi och data avstängt och ljusstyrka 25% när innomhus. Såklart skickas ett par sms och nåt samtal blir gjort..nuförtiden glömmer får man påminnas vad ordet telefon egentligen betyder hahaha

    [​IMG]
     
    Last edited: 28 aug 2012
  2. Axan

    Axan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    1 525
    Mottagna gillanden:
    568
    Telefon:
    Iphone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 11 Pro Max

    Jag slängde in denna romen idag och är kanon nöjd, gillar inte sense. När du installerade denna romen, flashade du kerneln då också med den från Trip?
     
  3. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    nej det gjorde jag inte. Jag tror att jag körde med stock kernel eller ncx kernel. Kommer inte riktigt ihåg.
     
  4. unaz

    unaz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2009
    Inlägg:
    326
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

  5. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Kör med den sistnämnda då "Endeavor" (trips) fungerade väldigt dåligt för mig. Fungerade bara att ladda i vissa laddare, startade om sig och buggig. Det var dock 020, han har ju släppt 022 nu så kan ju vara värt att testa :) Tycker inte kerneln som ingår i Nightlys-romarna är super heller, men orkar inte packa om hela romen som man måste om man vill byta kernel till denna telefonen..
    Batteriet är ganska kasst på HOX oavsett rom f.ö men håller ju iaf en dag med båda ovanstående romar.
     
  6. Axan

    Axan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    1 525
    Mottagna gillanden:
    568
    Telefon:
    Iphone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 11 Pro Max
    Även jag hade problem med denna rom, gick inte att ladda och gpsen fungerade sådär.

    Nu finns ju 025 ute men har inte testat. Vill gärna köra en ren JB rom utan mass Sense-bös. Finns det någon JB rom som är lika stabil som tex Insert Coin? Kör med IC just nu och den är kanon, fast som sagt hade hellre kört med en utan Sense.
     
  7. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Om jag har förstått det rätt, så är tyvärr inte de cm10-romarna som ute just nu, helt stabila. Vill man ha en helt stabil rom, är det nog sense man får satsa på.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
    Axan gillar detta.
  8. Renevatio

    Renevatio Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2011
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Precis, cm10 för endeavoru finns bara som "nightly" vilket betyder att den finns att ladda hem men man får absolut förvänta sig flertalet buggar och andra skönhetsfläckar.
     
  9. Bobjof

    Bobjof Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  10. Amel

    Amel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2012
    Inlägg:
    432
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Eftersom jag är trött på att vänta på HTC med deras sega uppdatering så är jag lite intresserad av att roota och lägga in en rom i luren.

    Någon som kan rekommendera en bra Rom till en kille som inte är så jätte bra på detta här med roms och så. Vill helst INTE uppdatera bootloadern eftersom jag vill kunna återgå till stock IC om jag inte skulle vara nöjd.

    Det jag har som krav på romen är att den ska vara stabil och flyta på bättre än IC. Eftersom jag är ny på detta så vill jag gärna ha en rom som fungerar och inte strular. Vill bara ha en snabb mobil som flyter och inte laggar som IC kan göra i vissa tillfällen.
     
  11. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER


    edit:
    Kanske läste lite fel, men såg ut som du syftade på att köra en jelly rom utan att uppdatera hbooten?


    Du kan då inte prova någon sense jelly rom eftersom dessa kräver nyare hboot.
    Det är CM romarna du tittar åt i så fall.

    Jag kör själv CustoNexus, egentligen som ett test men det visade sig att den här var så pass stabil att den ligger kvar som något av det bästa jag någonsin haft i telefonen.

    CustoNexus v1.1.0
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1943797
    Den här romen är en blandning av allting, AOKT, CM, paranoid allt i ett.
    Jag har även moddat min rom med filer från Android 4.2 Jelly bean som fungerar utmärkt.
    Den här romen är min personliga favorit hittills där allt man kan tänka sig vilja ha finns tillgängligt!


    PARANOIDANDROID 2.53
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1727657
    Den här romen har faktiskt nått stadiet då den här är helt stabil idag, perfekt om du vill prova på tablet mode eller phablet som en liten blandning av det hela.

    IceColdJelly - 3.4.1
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1796340
    Det här är som en vanlig AOKP rom, fungerar utmärkt men inget lulul från paranoid rom men ändå det klassiska som alltid finns att välja mellan i AOKP romar.

    De andra romarna har diverse buggar, sedan har det tillkommit nya byggen så som LIQUIDSMOOTH etc som jag själv inte hunnit testa, de kanske någon annan här har provat?
     
    Last edited: 4 dec 2012
  12. Amel

    Amel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2012
    Inlägg:
    432
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

     
  13. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

     
  14. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Men är inte de flesta romar baserade på cm10 och aokp ganska ostabila? Jag testade många av dessa innan, men jag tyckte alltid att de krånglade. Det var på grund av detta jag började använda sense igen. Detta var ju ett par månader sedan, så det kan ju blivit bättre med tiden.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  15. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Av samma anledning gick jag tillbaka till sense också. Men på ett fåtal romar har det faktiskt blivit ändring på.
    Jag har aldrig kört en så pass stabil cm rom på någon av de telefoner jag har ägt.
    One X, SGS2 och Desire
     
  16. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Nu är det försent att gå tillbaka till CM igen, jag har hboot 1.31. :)

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  17. Askilla

    Askilla Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har testat PARANOIDANDROID och gillade den skarpt, snabb och bra batteritid. Dock så funkar det inte att skicka eller ta emot MMS för mig. Jag har tre och hade liknande problem när jag körde CM baserade roms på min desire. Är det någon mer som har samma problem eller är det tre som bråkar med inställningar för MMS och dessa roms?
     
  18. Zisid

    Zisid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2012
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Detta löser problemet för mig, borde fungera för dig med. :)

    http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=27484163&postcount=308
     
  19. Evilomatic

    Evilomatic Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Har precis rostat min gamla ViperX 1.0.0 rom, till fördel för HBOOT 1.39 och Insertcoin JB rom.

    Satan i gatan vilken skillnad i rapphet på mobilen, dock märker jag att jag saknar massa lullull från ViperX.

    Finns det någon Sense JB rom med det där quicksettings? det saknar jag mest, och den där najjsiga batteribaren som lägger sig högst upp på skärmen (heter den något med Cm batterybar eller så?)

    Kom på 2 saker till som jag måste dryfta med er (som har erfarenhet av insertcoin villsäga)
    Under installationen fick man välja typ "disable 3 dot menu" eller något sådant, men det valde inte jag, och när jag är inne i whatsapp te.x så kommer jag inte in i options, är det en bugg eller SBS?

    Och, i ViperX kunde man ställa o mecka med de 3 kapacitiva knapparnas känslighet för lyse (jag gillar när dom lyser i princip hela tiden.) går det att mecka med det på något vis?
     
    Last edited: 6 jan 2013
  20. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Frågan är om CM10 fungerar med senast hboot. De verkar inte fått kläm på GPS/Bluetooth (rättare sagt att ha båda samtidigt). Kan ändrats nu man får läsa på lite i XDA-trådarna. Kör själv med ARDH just nu men ska nog testa insertcoin igen idag eller snart :)

    Ang ditt sista stycke: Prova denna appen:

    https://play.google.com/store/apps/...y5zbGVlcHlkcmFnb24uY2FwYnV0bmJyaWdodG5lc3MiXQ..

    Har alltid mina knappar helt avstängda på alla telefoner ;) Lär ju gå att ställa in så de lyser hela tiden med.