Problem: JB till HTC ONE X via TRE??

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av DV76, 18 dec 2012.

  1. vitkanin

    vitkanin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    vad säger dom där då¨angeånde detta?
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Vad svarade dem? Länk?

    Sen så tror jag (och hoppas inte) att det är de som jobbar med sociala medier hos HTC som ansvarar för uppdateringarna...
     
  3. Rydberg

    Rydberg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Läser många kommentarer på 3:s FB-sida, och alla får samma svar "det är högsta prioritet hos oss". Men då det verkar hänga på HTC nu, är det nån som hört nåt om hur hög prioritet detta har hos HTC?
     
  4. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Du får ta det med en nypa salt. Det är ett säljarargument för att höja förtroendet hos kunderna...alla företag gör såhär.
    Tex. "det är högst olämpligt och kommer inte hända igen", eller "tyvärr har vi ett tekniskt fel men vi gör vårt bästa", eller som här "det är högsta prioritet hos oss"
     
    Rydberg gillar detta.
  5. vitkanin

    vitkanin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    6 månader sedan! haha vi snackar om svar angående uppdateringen. Det är väl det som är prio? Hur det går angående utsläppet till 3s brandade enheter
     
  6. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 905
    Mottagna gillanden:
    710
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jo men det ska vara vackra frågor, sånt som är rosa och fluffigt. Som folk blir glada av.

    Se här vad de skriver till en frågeställare:
    "Genom den här sidan vill vi inspirera och prata om de saker som gör HTC till något speciellt. Till exempel om hur vi har integrerat Beas Audio i våra smartphones för att ge den bästa ljudupplevelsen. "

    Beas??
     
    fwipfiwp gillar detta.
  7. philipzandberg

    philipzandberg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dear Philip Zandberg,

    Thank you for contact HTC regarding One X and Jelly Bean.

    You have reached Sweden support via email. The update will be rolling out as soon as possible for 3 branded phones, we do not have any exact date for when this will be. Unfortunately there is not way for us to speed this process up.

    At the moment we do not have any more information about this issue. I can only ask you to be patient.

    If you have any further inquiries, do not hesitate to contact us again. I wish you a pleasant evening.

    If this answers your comment or question, please click here to complete the process.

    To submit another comment, please click here.

    Sincerely,

    The HTCDev Team
     
  8. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Som det är idag så har inte 3s produktansvariga ens fått svar från HTC ang läget. Det är anledningen till att 3 inte kan ge ut någon mer information än vad de gör.


    Det bästa är egentligen att HTC bara hänvisar en till att vänta. Visst, det är inte kul att 3s version dröjer - men det faktum att HTC inte ger ut någon annan information gör ju inte heller att man vill vara kund hos dem heller då informationen de ger ut via mail, facebook, telefon och chatt är ytterst bristfällig :(
     
  9. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    irriterande, få se om tjejens gamla s2a får 4.1 för mig.

    förstår inte varför dom inte säger något? verkar ju som något blivit fel med uppdateringen, undrar varför vi inte får veta vad?
     
  10. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Precis postat från 3 på FB:

    "Uppdatering Jelly Bean till One X

    Datum: 08-01-2013

    Under förmiddagen fick vi besked om att den nya mjukvaran till HTC One X har blivit stoppad. Detta på grund av ett problem med radiodelen som påverkar förmågan att få bra 3G-täckning med telefonen. HTC kommer åtgärda problemet och släppa en ny version av uppdateringen inom kort. Vi beklagar denna fördröjning och ger er ny information så fort vi vet mer.

    Med vänlig hälsning 3"

    Jag har 3 med min olåsta One X och jag kan inte påstå att jag har sämre 3G-täckning än förut...
     
  11. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Bra att 3 tar bladet från munnen, även om det är alldeles för sent. Naturligtvis har de vetat om detta hela tiden, så jag förstår inte varför de dragit ut på det.

    Sedan är det ju så att en stor del av tres branding handlar om just radion, så det är inte konstigt att din fungerar som den ska. Jag antar att det är deras fantastiska radioförbättring som har gått åt h-vete, vilket ju i sådan fall är ett skämt o_O

    Svårt att inte vara pessimist, men det låter som det kan ta ett tag det här.. och andrahandsvärdet rasade just lite till.......
     
  12. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 905
    Mottagna gillanden:
    710
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Detta har vi väl haft på känn en längre tid. Det är inte bara några appar som ska implementeras. De pillar på radion också. Anledningen är väl att 3 saknar 2G(?).

    Jaja, det ändrar inte nått i grunden, ny telefon ska införskaffas och efter lite botaniserande bland de abonnemangsformer som erbjuds ska jag även försöka avsluta mitt 3-abonnemang med hänvisning till allt elände de ställer till, bl.a att de sa på FB innan release att den enda branding de gjorde var att lägga till några appar som skulle gå att avinstallera (doh).

    Ny telefon kanske får skjutas upp en månad, frugan måste akut till tandläkaren och jag har svårt att motivera ett inköp före det :s
     
  13. Naforce

    Naforce Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det är skumt, för det funkar ju finfinfint att ha en obrandad telefon med 3 abonnemang..
     
  14. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    3 fick informationen idag från HTC, de har inte fått den tidigare. Det är här HTCs Sverigekopplingar har brustit i informationen till 3, därav har 3 UK fått informationen tidigare än 3 Sverige.

    Sen har det dragit ut på tiden pga ledigheterna osv.

    Men nu har det iaf kommit ut information från 3 - men inte från HTC, vilket man också borde tänka lite på också. Detta är något HTC också borde meddela om, de är ju faktiskt tillverkaren.
     
  15. Naforce

    Naforce Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har märkt att du försvarar 3 en del i dina inlägg i denna tråd, till viss del förståeligt med tanke på den negativa ton som bedrivs kring 3 här, men tycker du verkligen att deras agerande är försvarbart i detta fall? Ha då i åtanke att 3 Sverige kanske fick informationen från HTC idag, men den har varit känd hos 3UK i flera veckor. Om de nu har samma uppdatering, vilket det verkar som, kunde te inte kontaktat sina kollegor på 3UK om informationen från HTC brister? Vad har de för företagsstruktur egentligen då denna information inte sprids automatiskt? Alla berörda parter borde få denna information direkt. HTC kanske arbetar på EN version till HTC One X - den till 3UK. Om vi frågar om 3 Sveriges version kanske de inte har något svar då de inte arbetar till dem specifikt. Det finns mycket vi inte vet om kring detta och jag ser ingen anledning att ta 3 i försvar.

    EDIT: Jag fick följande svar från 3 Sverige: "3 Sverige Det stämmer att vi har samma som 3UK.

    Mvh Johnny". Informationen har alltså legat ute i flera veckor, men vi får den först nu. Döm själv.
     
    Last edited: 8 jan 2013
  16. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 905
    Mottagna gillanden:
    710
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jag kan inte riktigt hålla med om det och det har jag också ventilerat på 3s FB-sida. Slutkunden gör affärer med detaljisten och inte tillverkaren. Vi kan inte hålla reda på vem som har tabbat sig, en konsult, slutmonteraren el. dyl.

    Tillverkaren har ett ansvar mot sin kund och det är 3 i det här fallet. Vi kan applicera detta på hur många saker som helst men sim-korten passar bra i det här sammanhanget. Inte är det någon som går på tillverkaren om de håller dålig kvalitet -- och tillverkaren är inte 3.
     
  17. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag hade försvarat någon annan operatör om de också hade brandat sina telefoner. Nu är 3 den operatör den operatör som gör det genomgående, Telenor kör egen mjukvara på vissa av sina telefoner och långt från alla.

    Sen tycker jag inte att det är bra att branda telefonerna alls - men här hänger det faktiskt lite på tillverkarna som alla kunde ha lite krav på operatörerna. Om alla tillverkare ställde samma krav, då hade vi inte haft brandade telefoner.

    Som en stor operatör så har 3 säkert vetat att det funnits problem i 3UKs mjukvara sedan tidigare - dock kan man nog inte utgår från att deras egna mjukvara skulle ha samma problem förrän det är helt bekräftat från HTC. Jag tror att de tjänar på att säga att de ger ny information så fort de har någon, istället för att ge ut eventuell information som de inte fått bekräftat - för att sedan säga att det var något helt annat, detsamma gäller alla företag.
     
  18. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 905
    Mottagna gillanden:
    710
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jojo, det här känner vi till, eller ja, det är flera som vittnat om detta. Alla som handlar obrandade telefoner hos återförsäljare är ju nöjda och glada.

    Man kan spekulera i att pillet på radion gör dem sämre i andra nät vilket då, som nån skrev, sänker andrahandsvärdet men inte minst; I bästa fall (ur 3s synvinkel) så stannar telefonen hos 3 eller i näst bästa fall så upplever användare konkurrentnäten som sämre än de är.
     
  19. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ja, det är förstås sant, men inte helt jämförbart. HTC erbjuder ju egen support även fast man aldrig handlar direkt från HTC. Simkorts-tillverkaren erbjuder inte egen support.

    Här skiljer det sig ju - men självklart beror det på hur man ser det. Om HTC inte erbjudit egen support för deras kunder, då hade jag hållit med dig till fullo.
     
  20. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 905
    Mottagna gillanden:
    710
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Men problemet måste ju ha varit känt sen dag ett. Och förresten körde ju 3 racet att den var klar för distribution vilket var en ren lögn. Att telefonen endast brandades med några avinstallerbara appar var ju också en ren lögn vilket sades innan release.

    Hur man inte kan få ett svar från HTC är ju en gåta värdig Einstein eller kanske ännu bättre Freud. Helgdagar? Jo i Sverige kanske, men den här uppdateringen jobbas det på, gissar jag, i Kina och mej veterligen firar de nyår i mitten på januari och jul har de väl inte ens hört talas om