smart keyboard - någon som har testat?

Diskussion i 'Applikationer' startad av falken, 2 maj 2010.

  1. falken

    falken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det verkar ha kommit en ny keyboard app som stödjer svenska (betal app).

    Smart Keyboard PRO
    http://smartkeyboardpro.com

    Verkar intressant kan jag tycka då den stödjer lite olika varianter på keyboard layouts, typ compactmode samt t9 layouter...

    någon som har testat?
     
  2. kottkrig

    kottkrig Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har använt den i ett par veckor nu och det fungerar galant. Skriver riktigt mycket snabbare än originalkeyboard eftersom den får panik när man skriver snabbt (multi-touch-stöd).

    Säg till om det är något mer specifikt du undrar över så svarar jag gärna.
     
  3. falken

    falken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Thx för stödet.. jag köpte det precis.. tog ett par försök innan jag fick ordlistan att hoppa igång.

    Verkar lovande... tar säkert en dag eller tre innan jag vänjer mig med t9-tangentbordet (vilket jag hoppas köra istället för det vanliga).

    Gillar att man kan slå-på att den ska se kontakter som giltiga "ord".

    Kör det på min nexus och ett problem innan har varit att jag alltid lyckas komma åt meny-knapparna när jag trycker space... får se om det rullar bättre nu :)
     
  4. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Kör faktiskt 'Smart Keyboard' sen länge, även numera på min Desire. Mycket bra tangentbord och för oss som vill ha ljud istället för vibrationer när vi "trycker" ner en tangent är det hyfsat nya 'iPhone' ljudet härligt dovt :).
     
  5. outlaw_82

    outlaw_82 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2009
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    frågan är, är ordlistan lika grym som scandinavians ordlisa, för den är super. kan skriva hur galet som hellst på ett ord, och den lyckas endå lista det ordet jag är ute efter, mycket därför jag inte våga byta från scandinavian. Fast samtidigt kanske man inte skriver lika mycket fel med smart keyboards t9 knappar. så kanske jämnar ut sig. vad tror ni?
     
  6. falken

    falken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag är än sålänge nöjd med mitt köp.. fortrarande lite inkörning på t9.. var ett par år sedan jag körde det sist...

    ordlistan är OK.. inga större synpunkter på den, den väljer rätt ord oftas av de som är möjliga. Det är smidigt att lägga till nya ord. Bara att skriva in det o sen "hålla in" på ordet i ordlisten. Då lägger den till det.
     
  7. FlyBob

    FlyBob Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    1 374
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Last edited: 5 maj 2010
  8. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Tycker det verkar nice än så länge, inte hunnit testa så mycket. Men många bra inställningsmöjligheter!

    Edit: Är det nån mer än mig som har problem med att zooma (multitouch) när man surfar?
     
    Last edited: 5 maj 2010
  9. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Bumpar här.

    Jag har Smart keyboard, men inställningarna återställs så fort telefonen startas om (rätt jobbigt när man kör med flera batterier eller håller på med slutkörninga på batteriet).

    Eftersom jag tar bort allt som har med förslag och stavning att göra, så blir det rätt mycket mer jobb än att bara återställa språket.

    Vad har jag missat, eller ska det vara så här i gratisversionen?
     
  10. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Bumpar igen.

    Jag tänkte köpa Smart eller Swiftkey, och då är det en sak som gör att Smart faller bort.

    Hur får man till "é"? Alltså e med accent över.

    Har ett é i mitt efternamn, så det måste finnas. Det finns i Swiftkey, men Smart verkar bättre på annat så jag hade hellre haft det om bara é gick att få till. I deras instruktioner står att det finns för en del språk, t.ex. franska har ett flertal val för olika accenter över bokstäver, men på svenska finns inget.
     
  11. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Fasiken så skumt! Jag körde Smart ett bra tag och saknade aldrig någon bokstav. Kan försöka leta fram det sen när jag kommer hem.
     
  12. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Gärna! När jag ställer in svenska och långtrycker på e, så kommer bara 3 upp, inga andra alternativ. På Swiftkey kommer 3 och é upp.
     
  13. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    hur står sig swift mot detta? jag tycker swift är ruggigt bra men samtidigt suger den lite "mycket minne".. 14 mb
     
  14. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag har båda, och tycker att Swift är enklare att ställa in, medan Smart har fler inställningar och medföljande skins som man kanske gillar.

    Eftersom jag inte använder t9 och liknande, så kan jag inte uttala mig om vilken som är bäst på sådana funktioner. Jag vet att jag har börjat välja ord som dyker upp ovanför, så jag kanske blir mer insatt i det så småningom. Då fanns det tre förslag ovanför Swift, och fler ovanför Smart (om det säger något...).

    Men om jag inte kan skriva mitt eget namn med Smart, så duger det ju inte för mig.

    Swift är väl billigare också? Man får råd med hela två snusklubbor extra om man väljer det! :P

    Ingen av trialversionerna håller inställningarna om man stänger av/starta om telefonen. Om man vill använda trial, så är Swift helt klart lättast att snabbt ställa in efter en omstart, och har färre jobbiga "buy now or later"-pop ups.