samsung Galaxy Tab 2 7.0 (gt-p3110)

Diskussion i 'Samsung' startad av mettior, 7 jul 2012.

  1. Caz

    Caz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Men var f-n harcde gömt menyknappen!?

    Är jag helt bortkommen nu eller? Jag vill kunna lägga till egna kataloger på aldiko, men det blir ju lite svårt om man inte kan öppna menyn.. Nån som kan hjälpa mig med det problemet?
     
  2. Caz

    Caz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Men var f-n harcde gömt menyknappen!?

    Är jag helt bortkommen nu eller? Jag vill kunna lägga till egna kataloger på aldiko, men det blir ju lite svårt om man inte kan öppna menyn.. Nån som kan hjälpa mig med det problemet?
     
  3. kallekn

    kallekn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har du senaste versionen av Aldiko? Menyknappen saknades i en tidigare version. Den nya funkar fint, gå till butikssidan och tryck på menyknappen uppe till höger.

    Sent from my GT-P3110 using Tapatalk 2
     
  4. Caz

    Caz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag laddade hem den igår så jag antar att det är den senaste då jag inte fått nåt meddelande om uppdatering på den..? Men jag har ingen menyknapp i hörnet..? Kör på Samsung galaxy tab 2 7.0 med android 4.0.4 så jag förstår inte varför det inte funkar..
     
  5. kallekn

    kallekn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Alltså det är ingen knapp, bara tre prickar. Men finns de inte där så är det konstigt. Till tidigare versionen var man tvungen att använda appen Button Saviour för att få en extern menyknapp. Funkade bra det också.

    Sent from my GT-P3110 using Tapatalk 2
     
  6. Caz

    Caz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Inga prickar heller.. inget alls utom förstoringsglaset... och plattan är orootad och jag tror jag vill behålla den så.. finns det ingen mer som råkat ut för detta och hur löser jag detta? Help please!
     
  7. RoidRage

    RoidRage Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Knappen med tre prickar är menyknappen, på Tab kan den vara ett antal linjer nere till vänster, strax höger om Sök funktionen.
     
  8. Caz

    Caz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Men hallå!?! Jag vet väl för tusan gubbar hur knappdjäveln brukar se ut! Men det FINNS INGEN!!! Vilken del av det är det som ni inte förstår? Jag må vara korkad ibland, men inte riktigt SÅ korkad..
     
  9. RoidRage

    RoidRage Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Avinstallera och ladda hem appen igen, något har gått fel vid installationen.

    Sent from my GT-P3113 using Tapatalk 2
     
  10. Caz

    Caz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har testat både buttonsavor och ominstallation, tycks dock vara fler som här problemet på 7" plattor om man ska tro recensionerna på appen, en del tycks kunna få fram en knapp när de trycker nånstans random på skärmen.. Men det funkar inte för mig.. Jag fattar inte! Det är ju ändå en såpass stor app, så jag tycker att det borde gå att lösa utan att roota om? Är det ingen annan som har en orootad galaxy tab 2 7.0 här som råkat ut för detta?
     
  11. kallekn

    kallekn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har du Aldiko eller Aldiko premium? Fick du det att fungera med Button saviour?

    Sent from my GT-P3110 using Tapatalk 2
     
  12. Caz

    Caz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Aldiko free, nej burton saviour funkade inte.. Men jag lyckades till sist hitta en äldre version. ( 2.0 ) på aldikos hemsida, den funkade så nu är jag glad igen :) Tack för att ni försökte hjälpa mig och ursäkta mitt lilla utbrott :-[
     
  13. Oxygen

    Oxygen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Köpte i veckan en Tab 2 7.0 med 3g (P3100) på eBay! Rootade direkt och körde in CM10, funkar helt perfekt! Väldigt bra flyt och allting fungerar!

    Kan tipsa om Jelly Bean keyboard med möjlighet att ha olika layouter...
     
  14. Silverbackhandsome

    Silverbackhandsome Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej! Finns det någon vänlig själ som ge mig en lätt förståelig guide hur man rootar en tab2:a 7" på svenska utan fikonspråk. Jag är långt ifrån någon expert som hänger med i terminiologin samt förklara vad CyanogenMod10 är för något och varför man ska köra det!? Samt, vad vinner jag på att roota den. Tack!
     
  15. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Det här börjar bli en ganska vanlig fråga. Men om du inte vet varför du skall roota, varför vill du göra det då?

    Prova sök i forumet på root och varför så lär du få ett gäng träffar.

    Skickat med min GT-P7500 som kör CyanogenMod 10 Jelly Bean
     
  16. Hägersten

    Hägersten Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som kan vet problemet
    Har fått initiating swagger på min samsung galaxy tab 2 7.0 (Gt-P3100) . Efter jag installerat Jelly Bean. Och nu kan jag inte än trycka in boot när jag håller inte power & volym knapparna. Vet någon vad som är problemet.
     
  17. tuxied

    tuxied Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    börjar få slut på minne på min galaxy tab 2, 7.0.
    fungera det att köpa ett micro SDHC kort och spara appar på det, eller måste man roota eller nåt för att få till det?

    läste en kommentar på prisjakt att det inte ska gå att spara appar till det externa minneskortet(om man sätter i ett sådant) googlade på det men tyckte jag inte hittade så mycket om det. Så har det kanske löst i sennare android versioner?

    mvh
     
  18. RoidRage

    RoidRage Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Med stock kan du inte spara apps på ett externt kort, det är till för media, men om du rootar då är det inget problem, dessutom tror jag mig veta att några utvecklare på XDA håller på att ta fram ett script som gör det möjligt även med stock.

    Sent from my GT-P3113 using Tapatalk HD
     
    tuxied gillar detta.
  19. Diveblaster

    Diveblaster Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag blev lite besviken idag när jag efter att ha inhandlat ett nytt 32 GB microSD på webhallen och upptäcker att det inte går att flytta över appar till SD kortet...fy fan vilket skit. Trodde bara att IPAD livet tillförde dumma restriktioner.

    Minus ett för Android:mad:
     
  20. data

    data Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag har försökt roota min 3110 och har stött på ett intressant men mycket irriterande problem, hela enheten verker ha låst sig. Säkerligen SBT men får kolla om någon kan hjälpa mig. Började med att försöka root den med Heimdall sättet, detta gick inte, fick nått kommunikationsfel. Gjorde ett försök med Odin och då lyckades det men så fort man startade om var det borta och vid volym-upp start fick man samma gamla vanliga boot-loader (eller vad det nu heter). Försökte då nästa sätt med Heimdall, att skriva över drivrutinerna med filen som ligger i driver mappen. Detta fungerade och nu kunde jag använda Heimdalls root...men nu kommer problemet. 3110an vägrar att starta upp! Den drar igång, startljudet ljuder och Texten med Galaxy Tab 2 kommer upp...sedan händer INGET oavsett hur länge den ligger. I Download läge kan jag inte längre komma åt den med Odin, endast Heimdall. Hur löser jag detta? Kan jag köra in något via Heimdall som löser problemet? Jag hade tänkt att slänga in CMW 10.1 ändå för att få 4.2 så kan man göra det och samtidigt återfå funktionen så vore det fint...