Problem: Telefonen har blivit dålig

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Slajk, 8 jan 2013.

  1. Slajk

    Slajk Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    2 018
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Har fått några problem med min S2:a sista tiden.

    För det första så tar kameran jättesuddiga och brusiga bilder, oavsett inställningar och ROM. Har även testat originalrom. Följande bilder är tagna med automatiska inställningar.

    [​IMG]
    [​IMG]
    Fler bilder här.

    Det andra problemet är dålig batteritid och samma sak där, oavsett rom så räcker det inte ens en dag, även fast jag har extended battery. Det beror inte på batteriet heller, för jag har testat ett annat och det var samma sak där.
    Telefonen laddar jag med original-laddare som följde med.

    Jag använder inte telefonen jättemycket under en dag, kollar klockan lite då och då, skickar max 10 sms om dagen (Ibland kan det bli upp mot 25 st). Spelar gör jag nästan ingenting heller, kan hända att jag spelar kanske 5 minuter någon dag ibland. Efter en dag har skärmen varit tänd ca 1 timme.

    Jag drar ur telefonen från laddaren halv 9 på morgonen och kör moppe till skolan. När jag kommer fram brukar jag kolla lite nyheter i ca 5 min, sen helt plötsligt är batteriet ner på 90 %.

    Det beror inte på vilka appar jag har. Jag har testat att möjligt, kollat vilka appar som drar hur mycket i Where My Droid Power och finns inget speciellt där heller.

    [​IMG] [​IMG]

    Någon som vet vad det kan vara för fel?

    Tack på förhand :)
     
    Last edited: 8 jan 2013
  2. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Glömt att stänga av Wifi när du åker till skolan kanske? ;) Ser så ut på grafen! Klicka på grafen under "Batteristatus" och se vad som står där! Nånting är igång hela morgonen för dig, antingen Wifi eller så är den vaken! ;)

    Angående kameran så ser de ju ändå rätt OK ut iaf... Kanske är lite smuts i linsen eller nåt! Dock så blir bilder gärna suddiga på nära håll om man inte kör med Makro-inställningen!
     
  3. Slajk

    Slajk Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    2 018
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Ja, det händer ju att man glömmer stänga av WIFi. Igår så glömde jag det på, men stängde av det efter ca halva dagen. Jag kan inte se någon skillnad i grafen mellan när WIFI:t var på och när det var avstängt.

    Min kompis som har en Galaxy Ace (Lägre upplösning på skärmen och betydligt sämre prestand) använder sin telefon ungerfär lika mycket som jag under en dag. Han stänger aldrig av WIFI och har ljusstyrkan på skärmen normalt och efter en dag har han ca 80% batteri kvar. Själv kör jag med lägsta ljusstyrkan.

    När det gäller kameran så tror jag att det kommit in damm på linsen för att det är som små svarta prickar på korten och i kameran, jag har försökt blåsa in mellan kameraskyddet och linsen lite försiktigt med tryckluft men det har inte blivit någon skillnad.

    Detta kortet tog jag den 28/1 2012:
    [​IMG]
    Och detta kortet tog jag nyss (Torkade av linsen innan):
    [​IMG]
     
    Last edited: 9 jan 2013
  4. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    men om man inte stänger av wifi så bör den inte dra mer ström eg..
    på min nexus tex har jag haft wifi på sen jag köpte den för 1 år sen och den drar 0.8% i timmen med eller utan wifi på.
     
  5. menigar

    menigar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Angående kameran så kan det vara linssglaset som blivit fullt i små repor eller är täckt av fett/smuts. Har du provat att göra rent med nån mer avancerad metod än att "torka av"?

    Har hört om folk som haft goda resultat av att göra rent linsen med tandkräm(slipmedel) och putsa med microfiberduk eller liknande då linsglaset blivit fullt i smårepor med tiden.

    EDIT: har du kollat att batteristatsen stämmer? dvs, är telefonen verkligen helt urladdad när batteriindikatorn visar det?
     
    Last edited: 9 jan 2013
  6. BiTTeR

    BiTTeR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2011
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Har det hänt något med täckningen för dig? Min drar ström som fan när den jagar efter täckning. Angående kameran så ser det ut på de sista bilderna som att ljuset är bra mycket sämre på sista bilden. Som att det är mörkare i rummet eller som om slutartiden va kortare.
    Min har även den börjat dra mer ström än vanligt men ja har inte testat med annat batteri. Funderar på att testa med en factory restore.
     
    Last edited: 9 jan 2013
  7. Slajk

    Slajk Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    2 018
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Så här ser grafen ut efter en halv dag med wifi avstängt:
    [​IMG]
     
  8. KiXeR

    KiXeR Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    60
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Tyvärr inget onormalt, CM10.1 slukar batteri för mig med, får ut ~2 timmar skärmtid med cm10.1 (mcm). Dock har jag wifi och sync igång hela tiden.

     
  9. Slajk

    Slajk Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    2 018
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Om det nu stämmer som KiXeR säger, så är det någon som kan tipsa om en batterisnål rom? Helst en Vanilla och gärna 4.2. :)
     
  10. KiXeR

    KiXeR Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    60
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Jag går bara på mina personliga prefresner och så ser det ut för mig. Just nu testar jag JB 4.1.2 (leaken) och där får jag ~3,5 timmars skärmtid med samma användning som tidigare. Jag har standrard batteri 1650 mA.

     
  11. Slajk

    Slajk Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    2 018
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Har bytt till ParanoidAndroid och efter en halv dag så tycker jag batteri tiden har blivit mycket bättre