Problem: Telefonen dog! vill absolut inte starta igen

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Floo, 10 jan 2013.

  1. Floo

    Floo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    För några dagar sedan öppnade jag imdb appen på min samsung galaxy s2. då såg jag att både "vanliga" täckningen samt wifi bara gick ner till noll, sen poppade det upp en ruta som sa att jag saknade nätverk och undrade om jag ville gån i nätverksinställningar, sen efter det blev skärmen svart och nu vill telefonen inte starta.

    Den är rootad och jag har för mig att jag hade en wannama lite rom 14... nånting ICS.
    Har haft denna rom i ett antal månader, inget problem, jag har inte installerat nån skum app heller. senaste jag installerade var quizkampen (strax innan jul), innan det har det säkert gått någon månad sen senaste appen installerades.
    När jag tar power, volym ner samt home så kommer jag till download mode, men datorn hittar inte telefonen, står bara att det blir något fel vid (på datorn)

    Jag har även laddat ner och installerat kies igen samt stoppat processer som jag läste på nån guide här...

    Nån som har något tips?
    Behöver hjälp, sitter på ZTE blade 2 nu, inge vidare.
     
    Last edited: 10 jan 2013
  2. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Kommer du in i Recovery? Har datorn känt igen mobilen förut? Har du USB-jig som du kan försöka återställa Flash-countern med så du kan skicka in mobilen?
     
    Floo gillar detta.
  3. Floo

    Floo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    tack för svar.
    Ja datorn har känt igen telefonen innan,
    vad menar du med recovery mode?, menar du där man kan ta backup, rensa catche och så, då är svaret nej
    Usb-jig vet jag inte vad det är tyvärr
     
  4. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    http://www.ebay.co.uk/itm/Micro-USB...UK_Mobiles_Accessories_RL&hash=item43b31079e7

    Det där är USB-jig! Den kan du använda i Download Mode för att nolla "Flash Counter" som visar att "Hej, jag har rootat och flashat min mobil, jag ska inte få nån garanti", vilket inte är så bra! :)