Komma in i recovery mode: Denver TAC 7018

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av kimsan_86, 11 jan 2013.

  1. kimsan_86

    kimsan_86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2012
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Tjena! Slänger ut en vädjan åt ett par vänner. De har en sån här billighets platta som heter Denver TAC 7018..Nu har en av dotterns kompisar ändrat det grafiska lösenordet så de kan inte komma in på den längre!

    Jag har försökt komma in i recovery mode, men det kommer bara upp en liggande Android gubbe med ett rött utropstecken på magen, sen händer inget mer :/ finns det något annat sätt att göra en recovery på denna plattan eller nåt smart program som kan fixa det? Jag alla tips tas emot med glädje!

    Mvh Kim
     
  2. T4JZ0N

    T4JZ0N Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

  3. kimsan_86

    kimsan_86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2012
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Har testat lite olika grejer nu men det gör ingen skillnad...Det jäkla utropstecknet vill inte försvinna! Har testat alla möjliga knappkombinationer... även vol- +resetknappen på baksidan...
     
  4. T4JZ0N

    T4JZ0N Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Prova håll inne power och tryck vol+ när du är vid utropstecknet.
     
  5. kimsan_86

    kimsan_86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2012
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Hjälper inte :( mög...
     
  6. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Den plattan bygger på Rockchip RK2918 så du behöver RKBatchtool V1.4 och drivrutiner. Detta borde finnas på Intersales.dk hemsida annars googla.

    För att komma in i DFU-mode ansluter du plattan till en windowsdator sen så håller du inne VOLYM MINUS och sätter ett gem i reset. Håll kvar VOL MINUS och släpp reset. Windows plingar till och lägger till ny maskinvara. Datorn hittar sannolikt inte ny maskinvara så gå in i enhetshanteraren och uppdatera "okänd enhet" med drivrutinerna som ligger med i RKBatchtool-paketet.

    OBS när du gör ovanstående knappkombination måste laddaren vara inkopplad, annars går det inte.

    Flasha in originalmjukvaran igen med RKBatchtool. Original fw borde också finnas på denvers hemsida.


    OBS OBS OBS

    Om du har glömt bort grafiskt lösenord så finns det ett sätt att komma förbi det men det funkar bara om ett google konto är skapat på plattan. (Tex för google play eller gmail)

    Rita isåfall medvetet fel lösenord 5 ggr tills plattan säger du måste vänta 30 sekunder. Gör om samma sak igen typ 3 ggr (alltså rita medvetet fel 15 ggr) tills dess att du ombeds logga in med din gmailadress och lösenord.

    dotterns kompisar.... :ehm:
     
    Last edited: 11 jan 2013
  7. T4JZ0N

    T4JZ0N Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Medod för att komma till recovery, skrivet av Denver själva:

    1. Make sure unit is turned OFF
    2. Press volume (-) and (power) at the same time, wait until android robot appears.
    3.Then, press (power) and volume(+) at the same time, you will see UI of recovery
    4. Select wipe data/factory/reset by pressing volume +/-
    5. Press (power) to confirm
    6. Choose 'yes', delete all user data
    7. Press (power) to confirm again
    8. Choose reboot system now
    9. Press (power) to confirm, then unit starts up in factory default mode.

    Please notice, this method will erase all you have downloaded to your tablet, and reset all settings. You have to download apps again to fix.
     
  8. kimsan_86

    kimsan_86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2012
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Oj vad det hade skrivits här hehe :) har åkt hem därifrån nu, men ska kolla på det i morgon! Tack så mycket för hjälpen! Håller tummarna för att det löser sig :)
     
  9. kimsan_86

    kimsan_86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2012
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Gjorde som guiden här beskrev och det funka klockrent :D Tyckte fan att jag hade tryckt varenda kombination, men icke hehe :P Jag tackar och bugar så mycket för hjälpen!!

    Mvh Kim
     
  10. T4JZ0N

    T4JZ0N Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Så lite så :)