Fråga: Ang Notification lampan. Svart vs vit HOX

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Fettkeewl, 14 jan 2013.

  1. Fettkeewl

    Fettkeewl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    432
    Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    Hej!

    Jag har en svart HOX och min flickvän en vit. Min led-lampa lyser så ytterst svagt att man inte kan se den förrän man är riktigt nära mobilen. Flickvännens lyser tio gånger starkare i princip och man ser den från bra långt avstånd.

    Är min defekt eller är det så att hennes syns mer för skalet är vitt och därmed släpper igenom ljuset mer? Borde egentligen inte vara så enorm skillnad..

    [​IMG]

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
    Last edited: 14 jan 2013
  2. vitkanin

    vitkanin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Känns som det är lampan i din. Har en vit hox själv så vet inte just med den svarta

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  3. Flaxe

    Flaxe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2012
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    UVTC/Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi4C (libra)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    UVTC/Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi4C (libra)
    ROM:
    sMiUI 7 - Based on 5.11.5
    Telefon 2:
    HTC One X (endeavoru)
    ROM:
    Resurrection Remix LP v5.5.7
    Platta:
    ASUS MeMO 7 (ME176CX)
    Jag har en svart HOX och min lampa lyser hur bra som helst. Har iods inte jämfört med någon annan HOX men jag har absolut inga problem att se om den blinkar, även på lite längre avstånd.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  4. Eremiten

    Eremiten Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Har en svart, min lyser som din svarta... Har den alltid gjort.
     
  5. Tisu

    Tisu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    830
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Samma för mig :(
     
  6. Hänglås

    Hänglås Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    2 747
    Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Jag tror att det är fel på den vita, min ser inte ut så utan mer åt den svarta.
     
  7. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Min svarta lyser lika mycket. Det är som många andra redan skrivit, något fel på den vita som gör att den lyser så mycket.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  8. Fettkeewl

    Fettkeewl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    432
    Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    Tack för era svar.
    Jag tror att den vita visar "som det ska vara", och att min således är defekt. Blir att lämna in..

    Jag tvivlar starkt på att man sätter in en led lampa för notifications för att den sedan ska lysa så svagt att man måste gå fram till mobilen för att se om lampan lyser eller inte.. :/

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  9. kungensbror

    kungensbror Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2010
    Inlägg:
    371
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    jag och sambon har samma situation, fast åt andra hållet, jag kör vitt och hon "svart". Min vita lyser mycket mera, men det är nog, tror jag, för att det lyser igenom den vita plasten. Jag kan ha fel, men så upplever jag det...
     
  10. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 456
    Mottagna gillanden:
    410

    MINA ENHETER

    Samma här, både min och frugans lyser dåligt.
     
  11. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    EDIT:Har en vit HOX..
    Jag som faktiskt har haft min isär vet att det sitter svart tejp kring hela toppen.
    Det här ska antagligen ge bättre passform, skydda från fukt och isolera ljusläckage..
    Men den här lilla tejpbiten satt fel på min, därför lös inte min så värst starkt.

    Om någon här vågar sig på att ta isär sin telefon;
    Kör ett testprogram(kör själv light flow) som gör att lampan lyser hela tiden samtidigt som chassit är isär så ska det gå lättare att hitta lampan eftersom den är gömd under transparent akrylplast, och peta bort tejpbiten så att det lyser starkare

    EDIT2:

    Telefonen isärplockad
    [​IMG]

    Tejp runtomkring ledlampan, tog bort allt tejp som fanns där strax efter jag hade tagit bilden.
    [​IMG]

    Tittade in i chassit och där sitter ännu mer tejp
    [​IMG]

    Plockade bort hela tejpbiten
    [​IMG]

    Passade på att limma fast plastskivan med epoxy till kameran som hade lossnat
    [​IMG]

    Resultat! Får lägga telefonen upp och ned på natten, annars blir det väl ett jävla disco när jag får mail! :P
    [​IMG]
     
    Last edited: 14 jan 2013
    Fettkeewl gillar detta.
  12. Jens

    Jens Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Jag lämnade in min svarta på rep för en vecka sedan pga att skärmen var helt svart. Jag har tidigare haft en mycket svag notifikationsled, men telefonen kom tillbaka stark och fin som min frus vita.

    Summa summarum: den ska lysa ordentligt..

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
    Fettkeewl gillar detta.
  13. Tisu

    Tisu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    830
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Är bakstycket endast "fastklämt" så man bänder bort det, eller är det limmat?
     
  14. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Det är bara dubbelhäftande tejpremsor eller något lim av något slag som inte torkar och är elastiskt.
    Nästan som http://www.mytrendyphone.se/shop/universal-3m-tejp-47778p.html
    Vid botten är det klämmor som chassit tar tag i telefonen med eftersom det är där man hakar ur telefonen väldigt lätt.

    Börja klämma av botten vid bak/hem/meny knappen, där lossnar skalet lätt.
    Liksom ta ena handen på botten och andra handen vid högtalargrillen och sära på allt, det behövs ingen kraft.
    Sen fortsätter man försiktigt med ett plektrum eller plastverktyg att lossa limmet från telefonen tills den ploppar ur chassit.
     
    Last edited: 15 jan 2013
    Tisu gillar detta.
  15. jmkhenka

    jmkhenka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    jag har öppnat min flertalet gånger. Enda som hänt är att jag råkat bryta av dessa små pinnar i botten, så passformen blev lite sämre. Löste det med lite värmelim.

    För er som råkar sabba baksidan alternativt får den repad och inte vill skicka in (dom lär inte fixa kosmetiska problem) så kan du köpa en ny lucka för ca 200kr (gratis frakt). Detta är baksidan komplett med knappar, linsskyd och simtray. Jag bestälde i dag och kan återkomma när den dimper ner i lådan, lär dock ta 1-3 veckor då det skickas från kina.

    tips är att sätta tejp över vol+power samt ta ut sim-tray innan ni börjar, så slipper ni tappa knapparna och monteringen blir tusentals gånger lättare (min volknapp sitter fel pga detta, inget som påverkar telefonen men uppifrån syns det att knappen är "fel").

    En sak, man måste flytta högtalaren från gamla skalet till nya vid byte - om du inte köper en seperat högtalare.

    Linsglaset är av plast btw, rikigt crappy och min är repig så jag kommer även få den delen "fräsh".
     
  16. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Det här var intressant!
    Det finns ju en tråd (tror det var tråden om att lämna in luren hos Anovo) där man ondgör sig på att dioden läcker ljus efter man har lämnat in luren. Man skyller på klåparna på Anovo som inte har fått tillbaks dioden på rätt ställe efter att luren har varit isär. Så jag har tagit för givet att det ska lysa ur ett enda litet hål där uppe. Min svarta HOX lyser exakt som den högra på bilden och jag tycker det är snyggt så min teori är att den ska lysa så. Tejpen är helt enkelt till för att skärma av ljuset. Det är vad jag tror. :)

    /edit
    Såg nu i den gamla tråden att det inte var samma problem. Där hade dioden hamnat snett så det lös på baksidan av luren. Dock tror jag fortfarande att det bara ska lysa genom ett hål där högtalarna sitter. Varför skulle man sätta tejp där från första början annars?
     
    Last edited: 18 jan 2013
  17. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Min svarta HOX's led lyser lika starkt som på den vita på bilden du postade. Definitivt fel på din HOX alltså.
    Dock kan det i vissa vinklar och på långt håll vara svårt att se dioden när den lyser orange, men när det lyser grönt så syns det lång väg. Det har jag grunnat lite på varför det är skillnad där. Är väl samma led som byter färg bara, eller?
     
  18. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Det är samma. Det lyser genom akrylplast som agerar som en reflektor, så dioden sitter inte vid vid ytan.
     
  19. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Aha, där ser man! Det visste jag nicht :)